Het baart mij zorgen als kinderen een dergelijke stelling profileren.“Ik heb kleine kinderen horen zeggen dat Theo is vermoord omdat hij de Islam heeft beledigd. Kinderen van rond de 8/10jaar . Hoe komen zij aan deze stelling?”.
Ik vind dit in ieder geval niet normaal, welk kind van die leeftijd heeft überhaupt van van Gogh gehoord? En wat de man uitvoerde? Nou mijn kleinkinderen van die leeftijd zeker niet.
Verder is wat er hier gebeurd is zeker geen op zichzelf staand feit meer. Als je dat denkt ben je naar mijn idee wel erg naïef hoor.
Op AT5 heb ik een volwassen meneer van Marokkaanse afkomst horen verkondigen dat het dragen van een keppeltje van de heer Cohen ( dit was NIET tijdens het uitoefenen van zijn fuktie) een grote belediging was voor alle Marokkanen in de stad.
Dit als antwoord op de vragen over de “dodenlijst”waar hij ook op zou staan.
Zo'n 8 jaar geleden was ik getuige van een discussie tussen mijn buurvrouw, een oudere dame, en een knaap van ongeveer 14 jaar die hier net was komen wonen. Deze mevrouw sprak hem op een echt fatsoenlijke toon aan over de geluidsoverlast van zijn radio. Deze knaap had het volgende antwoord wat ik dus nooit meer ben vergeten“mens over 10 jaar hebben wij het hier voor het zeggen, rot op.”
Ik begrijp best dat dat op het moment een reactie was maar toch komen die woorden nu wel weer naar boven drijven.
Het geeft immers ook aan hoe er gedacht word.
Er zijn veel mensen die zich zorgen maken en ik denk dat dit terecht is want dit was niet zomaar een gek.