Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zijn mensen nou echt zo dom??

• Teyco

Akasya…ze weet niet beter…

kijk dingen kun je mensen kwalijk nemen als ze beter weten…..maar als dat niet het geval is dan is het aan mensen zoals jij en ik en nog velen anderen om een andere kijk op de zaak te geven….

je zou je niet zo persoonlijk aagevallen moeten voelen ook niet al doen ze het persoonlijk wel op jou…..immers als je nuchter en zonder emotie leest wat ze zeggen dan is het zelfs best grappig om te zien wat dit soort mensen hebben gedaan met de vrijheid die ze hebben…. men weet wat men had als het er niet meer is…………….

• André

Het motief van vd G. is niet helder, mogelijk zag hij Fortuyn als bedreiging voor zwakkeren in de maatschappij en was het motief van politieke aard.

De moord is in ieder geval niet namens “het milieuaktivisme” gepleegd of zelfs geclaimd zoals in het geval v. Gogh de moord wel namens de islam (wat de verdachte daar ook onder verstond) is gepleegd. Verzin dus geen vergelijkingen, dat maakt je ongeloofwaardig.

• Teyco

meneer van der G heeft ervoor gezord dat er heel veel wetgeving is gekomen omtrend bio-industrie, meneer van der G heeft zo bijvoorbeeld nertsenfokkerijen laten sluiten, meneer fortuijn meende dat zulk wetgeving niet nodig is omdat in de rest van europa hier ook niet aan werd gehouden…..mensen als Volkers die hier een levenswerk van hebben gemaakt om het geen te bereiken wat ze hebben bereikt wordt alles in eens te niet gedaan……

mensen uit zijn omgeving gaven aan dat je nog geen vlieg in zijn bijzijn kon vermoorden zonder dat die compleet over zijn rooie ging…..

ook vond hij inderdaad dat hij een gevaar voor de samenleving was….maar denk niet dat zijn hoofdreden was als ik zo bepaalde stukken heb gelezen…..

hoezo ongeloofwaardig??

• thimoty

tsja. pim foruyn is vermoord door een terrorist- dierenaktivist (gelukkig had deze het geld om een team van top-advocaten te formeren) ; hij bleef immers “verdachte”.)

dierenaktivisten vermoorden wereldwijd geen mensen; en dan over de hele wereld de moslimterroristen…

verschillentje misschien??

lees de krant es.

• André

Klinkt aannemelijk maar is niet bewezen. Dus de vergelijking blijft ongeoorloofd. Uit jouw verhaal blijkt verder dat het motief dan vooral persoonlijke wraak zou zijn en wederom niet een daad namens “de” milieuaktivisten.

• Teyco

Wel degelijk uit die groep….als je het zo intrepeteerd dan is het geen wat mohammed b heeft gedaan toch ook een eenmans aktie..

ik heb het eerder gezegd en herhaal wederom, indien het geen van meneer b te betrekken is op de islam en het dus geoorloofd is volgens het geloof dan zijn de rest van de miljoen moslims dus geen of slechte moslims omdat ze niet zijn over gegaan op moorden….

• Diana

Het baart mij zorgen als kinderen een dergelijke stelling profileren.“Ik heb kleine kinderen horen zeggen dat Theo is vermoord omdat hij de Islam heeft beledigd. Kinderen van rond de 8/10jaar . Hoe komen zij aan deze stelling?”.

Ik vind dit in ieder geval niet normaal, welk kind van die leeftijd heeft überhaupt van van Gogh gehoord? En wat de man uitvoerde? Nou mijn kleinkinderen van die leeftijd zeker niet.

Verder is wat er hier gebeurd is zeker geen op zichzelf staand feit meer. Als je dat denkt ben je naar mijn idee wel erg naïef hoor.

Op AT5 heb ik een volwassen meneer van Marokkaanse afkomst horen verkondigen dat het dragen van een keppeltje van de heer Cohen ( dit was NIET tijdens het uitoefenen van zijn fuktie) een grote belediging was voor alle Marokkanen in de stad.

Dit als antwoord op de vragen over de “dodenlijst”waar hij ook op zou staan.

Zo'n 8 jaar geleden was ik getuige van een discussie tussen mijn buurvrouw, een oudere dame, en een knaap van ongeveer 14 jaar die hier net was komen wonen. Deze mevrouw sprak hem op een echt fatsoenlijke toon aan over de geluidsoverlast van zijn radio. Deze knaap had het volgende antwoord wat ik dus nooit meer ben vergeten“mens over 10 jaar hebben wij het hier voor het zeggen, rot op.”

Ik begrijp best dat dat op het moment een reactie was maar toch komen die woorden nu wel weer naar boven drijven.

Het geeft immers ook aan hoe er gedacht word.

Er zijn veel mensen die zich zorgen maken en ik denk dat dit terecht is want dit was niet zomaar een gek.

• André

We zijn onderhand aardig afgedwaald, het ging erom of de moord al dan niet islam-gerelateerd was of niet.

Jij vindt van niet omdat de islam-interpretatie van de verdachte niet strookt met de jouwe.

Klopt zo'n redenering wel ?

Verder ga je er van uit dat jouw interpretatie van dit geloof overheerst. Dat is te hopen maar hoe komen we dat te weten ?

• Diana

Goh jij weet waar je het over hebt ! Ooit het verhaal gehoord dat de paus de wapens van de duitsers heeft gezegend?

En niks 150 engelen hoor die beloofd werden, vraag dat maar eens aan mensen die werkelijk in het verzet hebben gezeten. Helaas is mijn schoonvader overleden maar die heeft in Theresienstadt in een kamp gezeten, hij had je nog wel een paar aardige verhalen kunnen vertellen.Ga dus niet lopen zwetsen over iets waar je geen klap van af weet.Ik wordt een beetje doodziek van het gedogen zoals men dat in mijn land al die jaren heeft gedaan. Ook tegenover de autochtonen hoor. Maar het is en blijft nou eenmaal een feit dat de mensen die een oosterse religie er op na houden dat doen op een manier waarop wij westerse lieden dat voor 100 jaar geleden ook deden door allerlei goden te vereren.Sla de geschiedenisboekjes er maar op na.Alles werd gedaan voor de goden en door de goden. Weet je zelfs nu heb je nog mensen die er een ander geloof dan de Islam op na houden.

Weet je nog dat doelpunt van Maradonna? Het was Gods hand!! Ja ja .

• Elly P

Ja Andre enerzijds heb je wel gelijk. Maar je kunt het ook een beetje anders bekijken. Want ik ben ook een moslim, en ik zou zoiets nooit doen! Sowieso omdat ik niet zo onmenselijk ben maar het is ook ter strengse verboden binnen ons geloof een ander te doden. En ik vond de uitspraken van Theo gewoon zwaar triest, ik mogt hem ook zeker niet……..en ik mis hem al helemaal niet in onze maatschappij……(en ik zeg onze, want ik ben hier ook geboren en getogen…een heel geintegreerd). Maar ik had zoiest van laat maar waaien, wat boeid mij nou wat een ene Theo allemaal lult…….en daarnaast, hij komt zich zelf wel tegen. Inderdaad hij is zichzelf tegengekomen, maar dat had niet op deze manier moeten gebeuren! Maar doordat zo een idiote gast hem vermoord heeft wordt heel het geloof zwart gemaakt…….terwijl de islam (net als vele andere geloven) een heel mooi geloof is…..als je het maar juist toepast!!

En moet je nou eens kijke, heel Nederland staat op zijn kop door dit gebeure………Halloooo, misschien wel erg allemaal…..maar het is gewoon een moord (niet dat dit normaal is….maar het gebeurd veel vaker) Weetje hoeveel mensen dagelijks dood gaan door mishandeling (met name kinderen) en verkrachtingen e.d……..Nederland zou eens meer aandacht hieraan moeten besteden!! Want hier worden de echte echte onschuldige mensen de dupe van!!

En daarnaast wanneer een de verkrachter een christelijk persoon is……wordt toch ook niet het hele christendom zwart gemaakt??