Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zijn mensen nou echt zo dom??

• Elly P

Nou Lex, ik zal je een handje helpen iets slimmer te worden, nou jaaa slimmer worden??……laat ik het anders zegge….uuuhhmmm…..ik zal je helpen een beetje kennis op te doen:

Men voert nooit en nimmer oorlog om een geloof, niemand dwingt immers een ander een bepaald geloof uit te oefenen. Ze gebruiken het alleen om een tegepartij zwart te maken, van “kijk die moslims plegen aanslagen” of “die joden doet dat” en zo kan het ene geloof de ander zwart maken…….maar uiteidelijk zijn het niet de golven die hun dat laten doen, maar die mensen zelf.

Ow jaaaaa………..daar ging mijn reactie nu even niet eens om (maar je kan het wel als kennis gebruiken Lex :) !) maar over dat oorloggebeuren, mensen voeren alleen maar oorlog omdat ze geld en macht willen door goederen (land of olie) van anderen te pikken. Zeg nou zelf……….denk je dat Bush in irak zit omdat hij die bevolking zo graag wil bevrijden van Saddam???……olie jochieeee, geld…..daar gaat het om!!!

• Mohammed

In Suriname leven Moslims Joden Christenen en Hindoes vreedzaam MET ELKAAR en NIET Naast elkaar zoals jij dat denkt !

Is jouw vraag afdoende beantwoord of heb jij nog mee rpijlen op je boog ? Wel erg triest om zo dom te redeneren.

• tanja

en zijn we de mafia vergeten kwam helemaal geen geloof aan te pas hoor zij kunnen gewoon gewetenloos moorden onder de mantel van de mafia

er worden films van gemaakt die ontzettend goed scoren bij het plubliek en niemand die daar iets van zegt

het maakt niet uit tot welk geloof je hoort of bij welke groep je je aansluit

een moord is een moord en dat verafschuw ik

elke moordenaar is in mijn ogen slecht wie hij ook om wat voor redene dan ook vermoord

vergeet ook niet dat moeders en vaders tegenwoorden hun kinderen bij het grofvuil gooien of in stukken in de zee gooien alsof het niks is

zijn we het meisje van nulde vergeten of savanah en vele anderen maar daar hing geen geloof aan dat deden ze zomaar en daar is geen plublieke discussie van geweest zoals deze

ik verafschuw de mood op theo en de manier waarop

maar om alle moslims over een kam te scheren vind ik niet normaal

er zijn er zat geweest die de moord hebben veroordeeld net als wij

dus als iemand zegt dat hij de moord op theo veroordeeld net als ik dan geloof ik diegene

en die gene die dat niet vinden zijn de slechterikken

• André

De verdachte noemt zich moslim maar andere moslims vinden dat hij zich niet als zodanig mag betitelen. Wie heeft hier gelijk ? Was de verdachte dan voor de daad ook al geen moslim of is hij het “moslimschap” kwijtgeraakt door het plegen van de daad ?

Of was en is hij gewoon nog steeds moslim ?

Mogen alleen goedwillende geloofbelevers en mensen zonder starfblad de naam moslim dragen ?

Moeten we dus concluderen dat de kwalijke daad verricht is door een Nederlander. Nee toch, want een Nederlander (die zich houdt aan de wet, normen/waarden/bla bla) zou zoiets ook niet doen. Hmm, geen moslim, geen Nederlander, wat was hij dan, die het heeft gedaan ? Onder welke paraplu staat de hij nu ?

• Wil

Sorry maar als moslims aanslagen plegen uit naam van Allah en dat is toch de islam?.

En dat is niet alleen nu hier in nederland gebeurt maar ook Irak, Israel, Afghanistan,Palestina,Spanje,Amerika dat wij toch anders gaan denken over wat de islam inhoudt?

Er wordt gezegd Islam is een vredig geloof, wil ik best geloven.

Maar waarom laten de “goede”gelovige het zover komen dat uit naam van Allah dit soort praktijken kunnen blijven gebeuren.Ik ben daadwerkelijk bang voor de toekomst hier in nederland.

• Wil

Tot nu toe is deze sekte zoals jij het noemt de enige die zich zo prominent uitdraagt.

• Wil

Dit heeft wel betrekking tot geloof, hoe kom je erbij dat het niet zo is.

Anders had er wel een briefje vastgestoken gezeten, van ik heb je omgebracht omdat je mij een geiteneuker hebt genoemd dus om een scheldwoord..Nee er stond duidelijk in vermeld omdat er aanval/kritiek is geleverd op de islam.En de islam is een geloof.

• Wil

Sorry je bent echt dom.

• Wil

Misschien staan daar minder moskeen waardoor de kans minder is, dat er geronseld wordt voor de jihad?En ik moet zeggen dat inderdaad de mensen daar vredig naast elkaar leven.Ook mede denk ik persoonlijk dat het land arm is, en er minder mogelijkheden bestaan om verder plannen ideeeen die er zijn uit te voeren.Nederland staat niet voor niets bekend als het land van melk en honing.Het land van mogelijkheden.

• Diana

Is het niet zo dat de moordenaar zelf naar de islam refereert?

Is het niet zo dat ook bin laden naar de Islam refereert?

Is het niet zo dat er veel heel veel mensen(moslims) het e.e.a. veroordeelt maar wel met een ondertoon van begrip, zo van “dit mag niet , maar……………” ?

Het vorige heb ik in legio praatprogramma's gehoord.

Ik heb kleine kinderen horen zeggen dat Theo is vermoord omdat hij de Islam heeft beledigd. Kinderen van rond de 8/10jaar . Hoe komen zij aan deze stelling?