soms is het wel fijn soms ook weer niet….maar ja dat blijf je houden..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHet is niet zo dat een muticulturele samenleving de wens is van diverse bevolkingsgroepen met verschillende cultuur-religieuze opvattingen. Als dat wel zo was geweest, dan waren er door de eeuwen heen geen volkeren ontstaan die zich tot elkaar voelen aangetrokken, noch staten onstaan die deze volkeren een beschermd gebied bezorgd hebben waarin ze zich thuisvoelen. Nee, zelfs binnen het christelijke gebied van Europa kun je niet alle volkeren in grote aantallen bij elkaar zetten ondanks de gezamenlijke religie en ontwikkelde hoge scholingsniveau en culturele gemeenschappelijkheden. Wat er nu in Europa gebeurt is de grootste volksverhuizing aller tijden. Grote aantallen mensen met een volstrekt andere religie, scholing, cultuur en opvattingen over democratie komen Europa c.q. Nederland binnen en stellen daar de ene eis na de andere. Aan een daadwerkelijke economische opbouw of zelfs waardering van hetgeen hier door de jaren heen bereikt is hebben ze geen enkele interesse. Ze komen voor het geld en voor niets anders. Daarom worden ze hier ook met de nek aangekeken en daarom gaan ze zich steeds meer agressief en fundementalistisch opstellen.
Hoe kun je dit oplossen?
Ik heb wel wat suggesties, maar die zijn politiek incorrect, althans voor de nog steeds dominante en halfblinde linkse partijen.
Het zal geen wens geweest zijn maar het is nu eenmaal gebeurd. En de klok kun je niet terugzetten. Het maakt trouwens wel dat we in een intressante tijd leven.
Dat de nieuwkomers geen interesse in de opbouw van onze economie zouden hebben vind ik geen juiste veronderstelling. Ook zij zijn gebaat bij een goed draaiende economie hier en dat weten ze heus wel.
Ik verbaas mij over jouw ongenuanceerde opmerking ten aanzien van “”mijn oplossingen“”. Die heb ik bij mijn beste weten nog niet genoemd.
Overigens moet en wil ik je van harte complimenteren met jouw reacties verderop met betrekking tot de “”slagers van Allah“”. Deze zijn goed doordacht en buiten verwachting objectief / positief. Het is waarschijnlijk het meest verontrustend dat, hetgeen ook door jou onderkend wordt, nauwelijks enig intellectueel potentieel uit de marokkaanse moslimwereld zinvol uit de hoek komt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?