Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Identiteit / samenleving

• GO

Maar als Nederland er nooit op gestaan heeft dat ze intregeren is dat de schuld van de Nederlanders en niet van de moslims.

• dribibu

nee die voorbeelden kwamen van mij, ik dacht met een stereotype progressieve nederlander van doen te hebben, mijn fout. Ook ik doe niet aan blowen,xtc, nudisme etc.

Maar ik ben wel gesteld op vrijheid trouwens.

• dribibu

opvallend vind ik dat je het woord schuld zo snel in de mond neemt, en “de” moslims zo verdedigt.

Ik zie het meer als een combinatie van bescheidenheid en misschien wel een beetje minderwaardigheidsgevoel van Nederland.

• GO

excuses aan Andre dan.

En nee hoop niet dat ik een stereo type van wat dan ook ben.

Wil niet in een hokje zitten ( is geloof ik trouwens iets typies nederlands).

• dribibu

ja hè klopt dus wat ik zei, bedankt voor het voorbeeld, het gaat dus nog steeds zo. En eigenlijk ook niks mis mee.

• GO

Zou zeggen dat een hoop nederlanders te weinig trots zijn op hun land en wat die “schuld” betreft zou ik zeggen dat iedereen daar z'n verantwoordelijkheid opzij heeft geschoven. De Nederlandse samenleving door er niet op te staan dat men zich zou inpassen en de nieuwkomers door dat ( vaak) niet te doen.

• dribibu

dat is mooi :-)

• GO

geef me de 5

• dribibu

ok bij deze :-)

• romke van dijk

Ach we hadden gewoon werkkrachten nodig.

Die moesten snel komen . Werken en daarna weer terug.

Er werd niet van verwacht dat ze nederlands leerden.

Sterker nog het was niet eens de bedoeling want dan konden ze wel eens willen blijven. Mooie paradox he. Ze bleven toch en nu zitten we met de gebakken peren.

Trouwens volgens mij vind zelfs de meest “linkse” nederlander wel dat dat fout is geweest en dat de taal nu zo snel mogelijk moet worden geleerd.