Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Identiteit / samenleving

• dribibu

ik hoop het, ik vind linkse mensen vaak aardig maar ook vaak zo naïef, om maar even te generaliseren… :-)

• GO

Was een foutje “ze ” waren even een beetje dom.

Och elke generatie denkt het eindelijk goed te doen en krijgt dan van de volgende te horen dat ze het toch niet zo best hebben gedaan. Wie weet wat wij later voor een verwijten krijgen.

• André

Ik wil ook niet pleiten voor stilstand en einde van alle dynamiek, alleen kun je zelf invloed uitoefenen op de “eisen van de tijd” en hoef je die niet zuiver als een gegeven te aanvaarden.

• Teyco

onbewust past iedereen zich aan, het is niet zo dat de autochtoon moet aanpassen of zo, maar dat gaat gedeeltelijk vanzelf, 1 klein voorbeeld is dat velen na het stappen even een broodje shoarma eten, is een heel klein voorbeeld, maar zonder de invloeden van de allochtoon was dit niet gebeurt, het zou eigenlijk zo moeten zijn dat je het mooie van iedere cultuur over zou kunnen nemen zonder dat je het gevoel hebt je eigen identitiet te verliezen….

net zoals ik naar de muur ga om een kroketje te trekken….nogmaals zijn kleine voorbeelden…

• GO

Denk dat je nooit iets als een gegeven moet aanvaarden maar vaak is je invloed erop wel maar beperkt. Daarbij komt nog dat vaak iedereen weer net ff wat anders denkt. 16 miljoen mensen , 16 miljoen ideën

• GO

Denk dat je helemaal gelijk hebt. En denk ook dat mensen die een beetje stevig in hun schoenen staan niet gelijk bang worden als hun identiteit wat veranderd. Als je zeker van jezelf bent kun je ondanks wat veranderingen toch wel jezelf blijven.

• Teyco

precies:-)

met aanpassen wordt vaak gelijk negatieve gevoelens aangewakkerd….dat is jammer maar als we verder kijken zouden we toch moeten concluderen dat we dagelijks vernaderen, meet heel veel dingen…je zou ook kunnen spreken van vermondialisering…….we kijken allemaal wel mtv…of tmf..naar de laatste trends…naar laatste mode…naar nieuwe muziek (vaak niet nederlands) enz enz….dit zijn allemaal dingen die ook niet nederlands zijn maar wel ons eigen wordt gemaakt…..positief zou ik zeggen , zolang het geen schade aanbrengt op iemand…alleen maar mooi

• GO

Juist. Als je openstaat voor nieuwe dingen kan dat alleen maar een verrijking voor jezelf en je cultuur zijn. We kunnen allemaal nog een hoop leren van elkaar.

• Teyco

inderdaad….het valt op dit moment echter niet in goede aarde ivm laatste gebeurtenissen en dat is te begrijpen….op dit moment zijn de meeste mensen emotioneel…..relatieveren komt later wel weer…..nu moet men gewoon even spuwen………en dat is het mooie van dit land….dat mag

• GO

Gewoon ff uit laten razen, de bezinning komt vanzelf wel. En ja is het niet heerlijk om in een land te leven waar je dat kan ?