Wat wil je nu feitelijk zeggen, wie moet zich in een land aanpassen de autochtoon of de nieuwkomer?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsVind persoonlijk inpassen een beter woord maar dat is dan natuurlijk grotendeels de nieuwkomer die dat moet doen. Maar dat blijft inhouden dat er nieuwe mensen komen waardoor ook de autochtoon zal veranderen. Als nieuwkomers met ideeen aankomen die we heel goed kunnen gebruiken zouden we toch stom zijn als we dat niet zouden doen ?
En ik zal het nog maar eens zeggen : ieders identiteit zal veranderen maar veranderen betekent niet helemaal opgeven.
ik heb zelf sterk het idee dat de Moslims zich te weinig hebben aangepast, en dat ze het ook heel erg makkelijk hierin is gemaakt. Neem alleen maar het niet spreken van de Nederlandse taal, erg irritant vind ik dat. Gister ook nog 2 Marokkanen die een hele discussie houden met de intervieuwer over integratie e.d. en ja hoor WEER niet in het nederlands.
En voor Sondheim: ik ben het met jou eens dat “je” identiteit aan verandering onderhevig is, maar het moet wel van 2 kanten komen, en de moslims zijn m.i. vaak te weinig geïntegreerd.
En wat betreft het hard aanpakken van de extremisten zijn we het eens, alleen heb ik op dit punt weinig vertrouwen in de huidige regering qua daadkracht. Maar misschien valt het mee.
Hans
Dat er veranderingen plaats vinden is niet erg het is juist heel goed dan Europa een eenheid is geworden, kijk dat is wel een multiculture samenleving, immers Europa betsaat uit vele verschillende culturen en indentiteiten.
Maar hier gaat het om waarden en normen aan te nemen die 500 jaar achter liggen, en niet thuis horen binnen onze verworven vrijheiden, wat nu is gebeurt past niet in onze westers samenleving punt uit.
het gaat er volgens mij vooral om dat Moslims (over die groep allochtonen hebben we het dan maar even) nooit gedwongen zijn om te integreren, dus waaróm zou je dan ook integreren. Dus de regering had veel meer druk moeten leggen op verplicht integreren.
Als je bv als autochtone Nederlander wilt emigreren in de 60-er jaren naar bv Canada, moest je ook verplicht engels leren, en moest je ook werk hebben etc. Wat mij betreft had nederland veel meer haar eigen cultuur mogen opleggen aan anderen, ook al is Nederland een klein land, het mag trots zijn op haar eigen cultuur.
Hans
Ben het met je eens dat wat nu is gebeurd niet kan of zou mogen gebeuren ( in geen enkele samenleving) maar feit is dat het wel gebeurd. Ook autochtonen halen zulke streken uit. De manier om hier tegenin te gaan is door samen te werken en niet door 1 groep als schuldige aan te wijzen.
En : wannneer heb ik gezegd dat we normen en waarden aan moeten nemen die 500 jaar achterlopen ? Heb alleen maar gezegd dat we zullen veranderen.
Trouwens is het ook wel eens goed om naar onszelf te kijken om te zien wat we nu eigenlijk doen met al die verworven vrijheid en of we er wel goed mee omgaan.
Andre noemde als vrijheid o.a. blowen , xtc'tje slikken en nudisme op. Is dat het dan ?? Zo zien sommige van “ons” dus die vrijheid.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?