Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik sta op!

• Son

Over opvoeding gesproken Yasmine.

Het ouderlijke gezag stelt niets meer voor.

Tenzij je lef in de donder heb om zelf naar de Raad voor Kinderbescherming te stappen en onderzoek kan aanvragen onder gezag van de Raad voor Kinderbescherming, want hulpverlenende instantie douw je kind vol met medicijnen op vermoedelijke basis.

Als er interesse voor is lees deze topic maar na

http://www.onze-stem.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=2

Groet Son

• Teyco

Je noemt een paar dingen die ze zei, ze heeft nog veel meer dingen gezegd buiten het geen je opschrijft…en dan zeg je daarbij:

Ik vind deze vrouw, grandioos, omdat zij tegen de heilige huisjes van de islam durft te schoppen, zonder ze te beledigen.

zonder te beledigen??? ten eerste is dat jou mening en ik voel me wel degelijk beledigd door haar, ook door Geert, ook door Pim…dit wil niet zeggen dat ik ze dood toewens of sta te juichen bij de gebeurtenissen van de afgelopen tijd….maar ik ben wel degelijk beledigd over het geen wat deze mensen uitkramen….

en voor jou info…vrouwenbesnijdenis heeft niks met islam te maken, misschien wel met somalie maar dat is voormij nog geen reden om te zeggen dat dit bij islam hoort….ik zeg toch ook niet dat het vergassen van joden bij het christendom hoort omdat er een in het verleden heeft besloten dit te doen…..of dat er in zui-amerika mensen zijn die zich jaarlijks laten kruisigen als jezus omdat ze zijn pijn willen voelen of zo……dit zijn culturele dingen….

ik heb totaal geen respect voor Ayaan…….dit omdat ze totaal geen respect voor mij heeft…..ik ben voor een discussie ook voor het aan de tand voelen van bepaalde aspecten binnen de islam….maar ik denk niet dat het een goed idee is om eerst de mensen ronduit te beledigen om vervolgens te zeggen ik representeer jullie….nou niet mij in ieder geval en ik denk eerlijk gezegd dat geen een moslim iets maar dan ook iets met haar te maken willen hebben….zij is de excuus moslim van de NL politiek….laten we het haar maar laten zeggen want dan kan men ons niks verwijten…..heel triest allemaal…..

• Son

Inderdaad is Ali Hirsi een moedige vrouw, daar ben ik helemaal mee eens.

Son

• Teyco

de grens tussen moedig en dom is erg klein…ik denk dat ze net over die grens is gegaan….of net iets meer dan een beetje..hahahahahahaha

• Mohammed

Hier moet ik dus hartelijk om lachen. Met name de opmerking dat ‘hij gratis van onze vetpot mocht mee eten’' (zou hij de enige zijn ???) is zeker misplaatst. Ik zal hier nu geen pleidooi gaan houden over wie nu de werkelijke dader is. In mijn ogen blijft Mohammed B de enige dader en niet zijn vader. Je haalt een heleboel dingen door elkaar.

De moordenaar van Jan Heijn was van beroep ingenieur en had een puike opvoeding genoten. De moordenaar van Pim Fortuyn was van beroep bioloog met een nette opvoeding. Jouw stelling gaat dus niet op !!!

Je hebt het over de vrijheid van meningsuiting. Ik meen dat er zeker grenzen zijn die de vrijheid van meningsuiting beperken. Theo van Gogh ging heel heel ver in zijn kritiek op moslims. Hij is ook meermaals gewaarschuwd zijn toon te matigen echter zonder resultaat. Het (trieste) gevolg is bekend.

van Gogh is niet slim geweest.

Ps. Salman Rushdie werd ook jarenlang door fanatieke moslims bedreigd vanwege zijn boek de ‘Duivelsverzen’. Nadat hij zijn oprechte excuses aan de Islamitische gemeenschap gemaakt had, kan hij nu gaan en staan waar hij wilt.

Misschien had Theo van Gogh zo moeten handelen.

• Son

Zoals velen toch?

We leven eenmaal in demoncratisch land

En ik vind het heel naar dat jij, je daardoor heb laten beledigen.

En lees goed laten beledingen

Als je echt objectief wil bekijken, dan laat je niet toe om te laten beledigen.

Bovendien vandaar uit komen ook vaak meningverschillen en wordt niet afgevraagd waarom iemand jou beledigd. Men stel ook niet de vraag aan zichzelf waarom hij dat als belediging voelt.

Sentimentaliteit is beladen met politiek, ook in alle religies, en dikwijls met economische uitbuiting van mensen. Dit geldt voor alle ongezonde gevoelens en voor alle verslavingen.

Son

• Son

Mohammed schreef:

>

> Hier moet ik dus hartelijk om lachen. Met name de opmerking

> dat ‘hij gratis van onze vetpot mocht mee eten’' (zou hij de

> enige zijn ???) is zeker misplaatst. Ik zal hier nu geen

> pleidooi gaan houden over wie nu de werkelijke dader is. In

> mijn ogen blijft Mohammed B de enige dader en niet zijn

> vader. Je haalt een heleboel dingen door elkaar.

> De moordenaar van Jan Heijn was van beroep ingenieur en had

> een puike opvoeding genoten. De moordenaar van Pim Fortuyn

> was van beroep bioloog met een nette opvoeding. Jouw stelling

> gaat dus niet op !!!

> Tot hier ben ik met je eens!

> Je hebt het over de vrijheid van meningsuiting. Ik meen dat

> er zeker grenzen zijn die de vrijheid van meningsuiting

> beperken. Geeft dan een duidelijke richtlijnen aan Mohammed?

Is het nu zo dat je dan iets afsnijd?

>Theo van Gogh ging heel heel ver in zijn kritiek op

> moslims. Hij is ook meermaals gewaarschuwd zijn toon te

> matigen echter zonder resultaat. Het (trieste) gevolg is

> bekend.

> van Gogh is niet slim geweest.

>

> Ps. Salman Rushdie werd ook jarenlang door fanatieke moslims

> bedreigd vanwege zijn boek de ‘Duivelsverzen’. Nadat hij zijn

> oprechte excuses aan de Islamitische gemeenschap gemaakt had,

> kan hij nu gaan en staan waar hij wilt.

> Misschien had Theo van Gogh zo moeten handelen.

Dus met andere woorden we moeten onze hoofd buigen:?

Nou hier ben ik dus niet mee eens. Dit is chantage eigenlijk, wat ziek vind ik dat

Zo word ik nu ook bedreigd dan?

Son

• Teyco

Het beledigd voelen is een gevoel……

je kunt veel zeggen ook over de islam zonder iemand te beledigen, kijk als jij in een partij zit waar je aangeeft dat je het wil opnemen voor de onderdrukte vrouw in islamitische kringen vind je dan normaal wat zij doet…ik plak even een stuk erbij die in de krant heeft gestaan .

Film Ayaan Hirsi Ali is ‘slecht voor debat’

van onze redactie binnenland

DEN HAAG - ,,Een provocatie die de discussie niet bevordert.'' Moslimorganisaties zijn niet blij met het filmpje Submission van cineast Theo van Gogh en politica Ayaan Hirsi Ali, dat zondagavond werd getoond in het televisieprogramma Zomergasten van de VPRO.

Met de film bekritiseren Hirsi Ali en Van Gogh teksten uit de koran die geweld tegen vrouwen goedkeuren. Op de verminkte lichamen van vrouwen werden Arabische koranteksten gekalligrafeerd, die over het lijfelijke straffen voor vrouwen gaan. De hoofdrolspeelster was gekleed in een doorzichtige sluier.

,,Voor de islamitische gemeenschap is dit een stap te ver. Vooral de meer orthodoxe moslims zullen dit niet pikken'', reageert voorzitter A. Maddoe van de Nederlandse Moslim Raad. Zelf vindt hij het beter de hele zaak te negeren. ,,Laat ze hun vrijheid van meningsuiting benutten en schenk er weinig aandacht aan. Anders is het koren op de molen van fanatieke groepen.''

Ook organisaties als het Turkse Milli Görüs en de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties (Ummon) reageren op soortgelijke wijze. ,,Als Hirsi Ali een godsdienstoorlog wil voeren, moet zij dat weten. Ik heb besloten daar niets van te vinden'', aldus Haci Karacaer van Milli Görüs.

Voorzitter Mohamed Sini van Islam en Burgerschap zegt te hopen dat moslims nuchter met de film zullen omgaan en het zien als vrijheid van meningsuiting. ,,Als Hirsi Ali de koran zo wenst te interpreteren, moet dat kunnen. Als geloofsgemeenschap moet je de koran zien in een bepaald tijdsgewricht. Volgens mij echter niet met dit soort middelen.''

Sini vindt niet dat de film de discussie bevordert, maar juist zal leiden tot verscherping van de tegenstellingen. ,,En dat debat wordt op dit moment al scherp genoeg gevoerd. Vrouwenonderdrukking en discriminatie moet je aan de orde durven stellen, maar niet op deze manier.''

PvdA-Kamerlid Khadija Arib, zelf van Marokkaanse afkomst, denkt dat moslimvrouwen zich door de film gekwetst zullen voeren. ,,Het is prima als onderdrukking van en geweld tegen vrouwen aan de orde worden gesteld. De vraag is of dit het juiste middel is. Ik ben bang dat vrouwen zich hierdoor gekwetst zullen voelen. Voor hen is het vernederend zo te worden neergezet. Van een politica verwacht je dat ze geloofwaardig is en mensen respecteert. Hirsi Ali is uit op confrontatie en dat is zorgelijk.''

Hirsi Ali, die het scenario schreef voor ‘Submission’, zegt dat zij de film niet heeft bedoeld als provocatie. Ze wilde het hebben over de feiten en aan de kaak stellen dat vrouwen worden geslagen en gekwetst. ,,In de film richt een vrouw zich tot haar schepper en geeft zich over aan Allah. Achter de doorzichtige sluier zit een vrouw, een mens en die moet ze verbergen. In de koran staat voorgeschreven hoe de vrouw zich behoort te gedragen. De vrouw houdt zich aan die voorschriften en wordt gekwetst.''

Boodschap

Binnen de VVD is niet juichend gereageerd op de actie van de liberale politica. Haar politieke baas Jozias van Aartsen, fractieleider van de VVD in de Tweede Kamer, houdt zich op de vlakte: ,,Ayaan Hirsi Ali is een vrouw met een boodschap. Daarom zit zij bij ons in de fractie. Als politica draagt zij die boodschap uit in Kamerdebatten, in toespraken in het land, in artikelen in de pers. Voor deze tv-uitzending heeft Ayaan gezocht naar een nieuw medium voor haar boodschap, het beeld. En ja, of deze exercitie cinematografisch nu zo geslaagd is, lijkt me secundair. Ik zal mij in elk geval niet voegen in een koor van verontwaardigde beeldenstormers.''

Van Aartsen heeft de film, net als VVD-leider Zalm, van tevoren gezien. Zalm wil niet reageren, behalve dan dat hij vindt dat de film wel erg bloot is. VVD-minister Remkes (Binnenlandse Zaken) laat weten dat er niets in de film wordt vertoond dat in strijd is met de wet.

Het Engelstalige Submission werd afgelopen maand in het geheim opgenomen. In verband met hun veiligheid werden de actrices onherkenbaar in beeld gebracht en ook hun namen geheim gehouden.

De inhoud van de film was voor de politie aanleiding om Theo van Gogh tot en met gisterochtend te beveiligen. De filmmaker is niet bedreigd en heeft niet om de bewaking gevraagd. Hirsi Ali wordt al langer beveiligd.

• javi

Ik beledig niemand om de godsdienst welke men ook aanhangt, het is de vrije keuze van de mens zelf.

Maar dergelijke waanzinnige dingen, die Hirsi Ali noemt, moeten in onze moderne maatschappij verboden worden.

Niemand mag een kind van 9 jaar seksueel misbruiken, of het nu een profeet is of niet.

Er is zoals men altijd zegt, één God, die verschillende namen heeft, maar ik betwijfel nu toch wel, of het inderdaad zo is.

• Teyco

ik vind wel degelijk dat men veel te ver is gegaan, een excuses vind ik netjes….immers het is toch niet normaal dat je een andere persoon aanvalt op het geen waar hij in geloofd door te provoceren met verwerpelijke uitspraken….

hoe zou jij het vinden als ik zeg…..

alle NL vrouwen zijn hoeren en niet meer dan afvallige varkens…

Pedofieli in NL is normaal omdat ze niet gelovig zijn….

nederlanders zijn varkens…..

als ik jou mag geloven moet dit soort uitspraken maar getoloreerd worden omdat het vrijheid van meningsuiting is….en MOET de autochtoon dit maar respecteren….want het is normaal en schelden doet geen pijn

voor alle duidelijkheid ik ben het niet eens met die kwetsende uitspraken die ik hierboven als voorbeeld heb gegeven..