Theo van Gogh is dood!
Bruut vermoord!
Door een persoon die zijn denkbeelden niet kon omzetten in woorden maar had daar een daad voor nodig!
In een brief verkondigde hij het woord van Allah of de Islam
Theo van gogh is dood!
Maar………
Ik sta op!
Nederland wordt 50 jaar terug gegooid in de tijd. Al jaren wordt er gevochten voor de vrijheid van meningsuiting, de rechten van vrouwen, vrijheid van geloofsovertuiging
Een nieuwe bevolkingsgroep is opgestaan. Een groep die weinig respect heeft voor de fundamenten van onze nederlandse samenleving.
Een oorlog nog vers in onze geheugen kregen wij weer met discriminatie te maken. In plaats dat wij samenleving ons best deden om deze nieuwe bevolkingsgroep uit te leggen hoe onze fundamenten in elkaar stak, waren wij tolerant! Wij zochten in onze zielenroerselen begrip voor deze groep, wij werden stil! Wij wilden per definitie niet discrimeren! Ondanks al deze halfslachte pogingen wilde het maar niet vlotten met de integratie en weer zochtten wij de schuld bij ons zelf! Nog meer tolerantie was nodig!
Met deze daad is de stilte voorbij!
Theo van Gogh is dood!
Maar ik niet! Ik sta op!
Nooit wil ik meer stil zijn.
Nooit wil ik weer een strijd strijden die mijn voorouders al gestreden en gewonnen hebben.
Voor één ieder heb ik een diep respect als mens zijnde, ondanks zijn of haar menig, overtuiging of andere denkbeelden.
Maar….
In Nederland mogen we voetstukken verplaatsen, afbreken. We mogen onze menigen verkondigen en ja…. we mogen zelfs beledigen!
Tja van Gogh was niet altijd even sprakelend in zijn bewoordingen als het ging om de problemen in onze samenleving, hij beledigde….. maar dat was zijn RECHT!
Hij is bruut vermoord!
Maar ik sta bruut op!
Nooit meer stilte!
Nooit meer tolerantie voor uitwassen!
Respect zal gepredikt moeten worden!
Respect voor onze rechten!
Indien iemand zich niet kan vinden in deze fundamenten van onze samenleving zal diegene in zichzelf hier een oplossing voor moeten vinden maar verschuil je niet achter het woord discriminatie. als er een bevolkingsgroep wordt gedicrimineerd is het wel de Nederlanders in het breedste zin van het woord. een ieder die zich inzet voor en gebruikt maakt van onze grondrechten beschouw ik als een nederlander ongeacht de geboortestad of dorp, ongeacht het geloof.
van Gogh is dood!
Maar ik sta op! Nooit zal ik meer stil zijn!
Of mijn uitspraken zinnig of onzinnig zijn, IK ZAL ZE ZEGGEN!
En ik daag één ieder uit om mij vertellen waarom mijn uitspraken zinnig of onzinnig zijn!