Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik sta op!

• natascha zwart

Theo van Gogh is dood!

Bruut vermoord!

Door een persoon die zijn denkbeelden niet kon omzetten in woorden maar had daar een daad voor nodig!

In een brief verkondigde hij het woord van Allah of de Islam

Theo van gogh is dood!

Maar………

Ik sta op!

Nederland wordt 50 jaar terug gegooid in de tijd. Al jaren wordt er gevochten voor de vrijheid van meningsuiting, de rechten van vrouwen, vrijheid van geloofsovertuiging

Een nieuwe bevolkingsgroep is opgestaan. Een groep die weinig respect heeft voor de fundamenten van onze nederlandse samenleving.

Een oorlog nog vers in onze geheugen kregen wij weer met discriminatie te maken. In plaats dat wij samenleving ons best deden om deze nieuwe bevolkingsgroep uit te leggen hoe onze fundamenten in elkaar stak, waren wij tolerant! Wij zochten in onze zielenroerselen begrip voor deze groep, wij werden stil! Wij wilden per definitie niet discrimeren! Ondanks al deze halfslachte pogingen wilde het maar niet vlotten met de integratie en weer zochtten wij de schuld bij ons zelf! Nog meer tolerantie was nodig!

Met deze daad is de stilte voorbij!

Theo van Gogh is dood!

Maar ik niet! Ik sta op!

Nooit wil ik meer stil zijn.

Nooit wil ik weer een strijd strijden die mijn voorouders al gestreden en gewonnen hebben.

Voor één ieder heb ik een diep respect als mens zijnde, ondanks zijn of haar menig, overtuiging of andere denkbeelden.

Maar….

In Nederland mogen we voetstukken verplaatsen, afbreken. We mogen onze menigen verkondigen en ja…. we mogen zelfs beledigen!

Tja van Gogh was niet altijd even sprakelend in zijn bewoordingen als het ging om de problemen in onze samenleving, hij beledigde….. maar dat was zijn RECHT!

Hij is bruut vermoord!

Maar ik sta bruut op!

Nooit meer stilte!

Nooit meer tolerantie voor uitwassen!

Respect zal gepredikt moeten worden!

Respect voor onze rechten!

Indien iemand zich niet kan vinden in deze fundamenten van onze samenleving zal diegene in zichzelf hier een oplossing voor moeten vinden maar verschuil je niet achter het woord discriminatie. als er een bevolkingsgroep wordt gedicrimineerd is het wel de Nederlanders in het breedste zin van het woord. een ieder die zich inzet voor en gebruikt maakt van onze grondrechten beschouw ik als een nederlander ongeacht de geboortestad of dorp, ongeacht het geloof.

van Gogh is dood!

Maar ik sta op! Nooit zal ik meer stil zijn!

Of mijn uitspraken zinnig of onzinnig zijn, IK ZAL ZE ZEGGEN!

En ik daag één ieder uit om mij vertellen waarom mijn uitspraken zinnig of onzinnig zijn!

• Bob van Duin

maar een reactie hierop intergratie is niet in zijn geheel mislukt er zijn mensen genoeg van buitenlandse afkomst die het hier prima doen neem maar bv de chinese groep deze mensen zijn er bijna niet je hoort ze niet er zijn geen problemen mee en intergreren prima in de wijken als buren e.d verder heb je in grote lijnen gelijk daarnaast het recht om te beledigen dat zie ik niet zo maar oke daar hebben we dan een meningsverschillteje maar oke dat mag he in onze vrije

democratische maatschappij

• Gerrit

' …. waarom mijn uitspraken zinnig of onzinnig zijn! '

Het mooie van de democratie is dat jij je eigen uitspraken mag hebben. De democratie is altijd kwetsbaar en is soms binnen een paar dagen vermoord en omgezet in een dictatuur. Wij als burgers die in de democratie geloven en niet ons geloof stellen boven de democratie zullen moeten waken over het voortbestaan van de democratie. Daar is moed voor nodig, rustig oordelen en scherp verstand. We hebben de moed nodig om te SPREKEN en niet te zwijgen, het RUSTIG oordeel tegenover de hysterie van sommigen en ons SCHERP verstand tegenover de massa's botte domheden die links en rechts te horen en te lezen zijn.

Als ik jou lees denk ik dat je oprecht en moedig bent maar ook jij moet (net als ik) oppassen voor algemeenheden. Hou je maar goed, Gwen.

• Mohammed

Beste Natascha,

Gedeeltelijk ben ik het eens met jouw bericht.

Echter op 'een punt sla je de plank volledig mis.

Je ziet over het hoofd dat de dader in Nederland is geboren en goed op de hoogte is van de Ned. waarden en normen.

Daarom begrijp ik jouw stelling dat Nederland na de laffe moord 50 jaar terug wordt gegooid in de tijd niet.

• Wil

Je uistpraken zijn zinnig.Maar 1 stem apart heeft niet veel invloed.Wordt tijd dat wij met zijn allen ons hand in een slaan.En wat gaan doen aan degene, die andere het zwijgen doet opleggen omdat zij een mening hebben.

• javi

Mohammed, het feit dat deze misdadiger hier geboren en getogen is, heeft er niets mee te maken.

Zijn vader, dien's wil alles overheersend is, die is in werkelijkheid de dader, en niet wij.

Hij is de opvoeder, en niet wij, wij hebben deze moordenaar, alle normen en waarden laten mee beleven in onze cultuur, hij kon van onze vetpot gratis mee eten, maar meneer ging zijn eigen weg.

Ook nu, kunnen en mogen wij als gewone burger, niet zeggen wat wij denken, want dat is discrimineren, maar omgekeerd mag alles wel.

Er is voor ons geen vrije meningsuiting mogelijk.

• Teyco

een heel simpel voorbeeld…jij zegt:

In Nederland mogen we voetstukken verplaatsen, afbreken. We mogen onze menigen verkondigen en ja…. we mogen zelfs beledigen!

als dit klopt waarom mag de koningin niet beledigd worden, als dit klopt waarom mag el-moumni zijn verwerpelijk uitspraken niet doen zonder dat men gelijk uitzettingsprocedure op gang zet, indien dit klopt waarom wordt de wedstrijd ado-ajax stil gelegd ivm spreekkoren???

waarom werden de colums van theo overal geweiger zodat hij een eigen site moest beginnen???

je loopt de boel alleen maar te verromantiseren…..

ik sta op….alsjeblief zeg…….ga van mij part springen….

• Teyco

Yasmine dat is er nooit geweest …..vrijheid vanmeningsuiting……dat is er alleen als je praat in het laantje van de gevestigde orde

• javi

Waarom word Hirsi Ali met de dood bedreigt?

Omdat deze vrouw, de moed had om haar mond open te doen.

O.a. noemde zij de profeet Mohammed een pedofiel, omdat hij een 9 jarig kind mee de woestijn in nam en haar seksueel tot zijn vrouw maakte.

Ten tweede, zij nam het op voor de vrouwen die op gruwelijke wijze werden besneden als jong kind, en voor de rest van hun leven verminkt werden.

Ik vind deze vrouw, grandioos, omdat zij tegen de heilige huisjes van de islam durft te schoppen, zonder ze te beledigen.

Nee, wie staat er verder op, wie doet er wat, na de crematie van Theo, gaat het dagelijkse leven toch weer gewoon verder, net als bij Pim Fortyn.

En Den Haag, ach die zwijgt verder.

• Mohammed

Euhhh dan lees je zeker niets over de Chinese mensensmokkelbende …..(denk alleen maar aan het Dover drama )