J.w. en Karel,
Gewoon voor de duidelijkheid: als jij een ander met gelijke munt betaalt, in de zin van “hij martelt mij dus ik martel hemâ€Â, dan worden er twee mensen gemarteld en is er twee keer zoveel geweld als voorheen. Wat is het winstpunt?
Er is geen winstpunt! No fucking way!
En als jij een ander met een tegengestelde munt betaalt, in de zin van: “hij martelt mij en ik reageer vanuit liefde”, dan heb je negatief plus positief. Dan is er wel een winstpunt, namelijk dat positief negatief opheft en dan zijn we beland op een standaard; dan kunnen we van daaruit werken aan “in het positieve komen”. Het is zo simpel.
Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die niet begrijpen dat het haten van iemand die jou haat meer haat genereerd. Als iets in brand staat dan blus je het met water en niet met vuur, dat begrijpt iedere idioot, maar we doen iemand zonder moeite precies hetzelfde aan als die iemand ons iets aandoet. Wat lost dat op? Drie keer niets.
Ter verduidelijking:
Vuur + vuur = meer vuur
Vuur + water = minder vuur
Haat + haat = meer haat
Haat + liefde = minder haat
Ik begrijp niet dat jullie zo stompzinnig zijn om te geloven dat jullie een deel van de oplossing zijn, jullie zijn juist een deel van het probleem - mensen zoals jullie helpen de wereld naar de kalote en zijn net zo erg als de terroristen die de boel verzieken.
Groei een op en wordt volwassen.
SNIPS