Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

brand

• lian

Hoe laag zijn we in Nederland gezakt, om uitgeprocedeerde asielzoekers eerst in een slecht gebouwde levensgevaarlijke gevangenis te stoppen met alle gevolgen vandien. Let wel de meeste van die mensen die daar zaten waren geen crimineel ! Sommigen van hen wonen al minstens 15 jaar in Nedeland zijn waren samen met Nederlandse partners en hadden kinderen. een gevangenis is voor mij nog altijd bestemd voor criminelen. Maar kennelijk was het voor deze mensen niet nodig om aan brandprefentie en veiligheid te doen. Niet opgeleide en slecht heinstrueerde beveiligingsbeambtes moesten de boel daar maar zien te beredderen ook met alle gevolgen van dien. Hoe lult de overheid zich hier weer uit….

• j.w.

Ja maar Lian, wat wil je dan met uitgeprocedeerde asielzoekers. Ze onderbrengen in het Amstelhotel?

Verder ben ik het met je eens over de kwaliteit van de Nederlandse gevangenissen. Ik begrijp trouwens niet goed wat er aan een cellencomplex zou moeten branden. Stel dat 1 gevangene zijn matras in brand steekt (wat vaak gebeurd om aandacht te trekken), hoe kan het dan in godsnaam dat er een heel blok afbrand? Een cel moet toch niet meer zijn als vier betonnen muren met een stalen deur? Ik ben echt heel benieuwd hoe dit kan. Ook benieuwd ben ik naar de oorzaak van de brand. Ik hou er sterk rekening dat er 1 of ander bolletjesslikker zijn cel zelf in de fik heeft gestoken.

• lian

zover ik hen kunnen nalezen was dit niet het geval het was een een soort spaanplaat met hars waarin keramieke verwarmingselementen waren geplaatst wat zeer brandgevaarlijk is. En dan nog als iemand het heeft aangestoken, hoe komt die dan aan aansteker of lucifers. De beveiliging is dan zo lek als een mandje. En nee ze hoeven niet in het Amstelhotel gewoon een vertrekcentrum of daar waar ze al waren bij hun gezinnetjes thuis. Scheelt kosten. wat betreft de bolletjesslikkers etc gewoon naar de gevangenis die hap. In het wetboek staat nog steeds niet dat een ieder die uitgeprocedeerd is automatisch een crimineel wordt. Het is nl geen strafbaar feit,

• j.w.

Dat is dan wel een lachertje die gevangenis daar op schiphol. De gevangenis op Scheveningen heb ik is van binnen gezien en dat ziet er toch heel anders uit dan dat Lian beschrijft. Raar dat op Schiphol spaanplaat gebruikt wordt.

Tja hoe komt een gevange aan vuur? Goed verstoppen in een donker holletje?

• Malcolm Y.

Gevangenis van Scheveningen van dichtbij gezien ?

In welke hoedanigheid ?

• j.w.

Als gast tijdens een open dag voor famillie en vrienden van personeel.

• j.w.

Ik hoorde vandaag al op tv dat men de overlevende van de brand een verblijfvergunning wil geven. Dit slaat werkelijk nergens op zeg. Illegaal is illegaal, dus dr uit met die gasten. Die brand staat los van het feit dat die illegalen het land moeten verlaten vind ik.

• j.w.

Het lijkt me handig als de uitzetprocedure is aangepakt wordt. Bijv. als iemand uitgeprocedeerd is, binnen twee dagen het land uit. Zolang kan hij of zij of de famillie een “normaal” bestaan hebben in een asielzoekerscentrum.

• cavia~

Als mensen in 2 dagen het land uitgezet zouden kunnen worden dan was er geen probleem. Het probleem is dat geen ander land ze op wil nemen ook het land van herkomst niet. Gevolg is dat mensen weken/maanden opgesloten worden in afwachting van de procedure. En daarna meestal op straat gezet worden. Verdonk wil ten koste van alles (in dit geval 11 mensen levens) haar zin door drammen. Ik zou het schandalig vinden als de overlevende geen verblijfsvergunning zouden krijgen. Hoeveel mensen levens gaat dit nog kosten:?

• otto opperdoes

Och dat zal voor beperkte geesten als j.w en J.R wel weer niet te bevatten zijn.