Zoals ik al zei. Uwes voelt zich nogal aangesproken..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHier maak je 2 fouten J.R. Ewing.
1. Je beweerd dat de christenen geen bloed aan hun handen hebben.
Ik denk dat als we nu een streep onder de rekening zouden zetten, de christenen de meeste doden op hun naam hebben staan. Dit ooit germaanse gebied is door de romeinen aan het christendom gekomen en niet vrijwillig. Later hebben we de kruistochten gehad waarbij een ieder die zich niet tot het christendom bekeerde de dood vond middels het zwaard. Ongelovigen waren zondaars en waren gelijke aan beesten en konden ook zo afgemaakt worden. Later hebben de christenen de natives van Amerika zo goed als geheel uitgeroeid met de bijbel in de hand en in Afrika hebben we ook heel wat wilden bekeerd.
2. Je beweerd dat de Koran de veroorzaker is van het hedendaagse terrorisme.
Zelfs al was elke terrorist een moslim, dat maakt niet elke moslim een terrorist. De terroristen haten de westerse wereld en dat is de reden tot terreur, en gebruiken ( misbruiken ) de koran om hun daden te rechtvaardigen. (Ter vergelijking: Als Carlo Picorni uit naam van Feyenoord word doodgeslagen met een hamer wil nog niet zeggen dat Feyenoord aanzet tot haat en geweld. De Hooligan misbruikt de term Feyenoordsupporter.) De hedendaagse Koran zet niet aan tot geweld, net zomin de hedendaagse bijbel dat niet doet. Natuurlijk hebben de kwaadwillende de koran zo geintrepreteerd dat alles wat ze doen goed is, maar de versie die zij gebruiken ligt niet op het nachtkastje van elke moslim. Sterker nog: in de moderne koran staat dat als de omgeving van de moslim niet voldoet om het geloof te beoefenen ze uit die omgeving moeten vertrekken. Niet om de omgeving te veranderen.
Peter,
We leven al lang niet meer in de tijd van de Kruistochten. Als die terroristen zo hekel hebben aan het Westerse leven? Wat doen ze hier dan in godsnaam?
Inderdaad hebben de christenen bloed aan hun handen. Die tijd ligt inmiddels ver achter ons. Je vertelt een mooi verhaal dat de moslimterrorist zijn daden rechtvaardigd doormiddel van de koran. Maar hieronder een aantal uitspraken van Nederlandse Imams.
DE FRAAIE DENKBEELDEN VAN NEDERLANDSE IMAMS
Over de Jihad
“Allah, reken af met de vijanden van uw geloof. Maak hun leven tot een ondraaglijke hel.”
Imam El Shershaby, El Tawheed Moskee, Amsterdam
“Wie zichzelf zo aan Allah offert, is een martelaar.”
Ar Rahman Moskee, Amsterdam, over de Palestijnse zelfmoordcommando's
“Allah, geef uw zegen aan de mujahedin overal. Allah, geef uw zegen aan de mujahedin in Palestina, Kashmir, Tsjetsjenië en Afghanistan. Allah, geef uw zegen aan de mujahedin in de Filippijnen.”
“Allah, reken af met Sharon en de voornaamste van zijn mensen, reken af met Bush en zijn leiding. Vernietig hen om hun zonden. Wend hun daden tegen hen. Laat uw onafwendbare geweld op de misdadigers neerkomen. Allah, vergeef de moslims en de gelovigen, de levenden onder hen en de doden.”
“Allah, reken af met de vijanden van de islam en de godsdienst, waar ze ook zijn. Allah, keer hun listen tegen henzelf, laat ze door hun eigen complotten vernietigd worden, o Heer van de wereldbewoners.”
Imam Fawaz, As Soennah Moskee, Den Haag
Over gelijkheid
“Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een blanke is niet beter dan een zwarte. Alleen hun vrees voor God en hun geloof in God onderscheidt wie beter is. Dat is de boodschap van de islam. Het juiste criterium voor de islam is het geloof. Zelfs als de wetten van de Verenigde Naties zeggen: ‘Nee, alle mensen zijn gelijk, hun godsdienst speelt geen rol’, zeg ik: nooit!”
Vrouwenrechten
“Ook onder de mensen die voor de rechten van de vrouw in de islam opkomen, vind je huichelaars. Ze vertellen niet de waarheid. Om de zionisten gunstig te stellen, zeggen ze: ” Ja, de islam geeft de vrouw het recht om te gaan werken. “ Dat is een grove leugen. Ze mag werken, maar binnen de perken die de godsdienst legt. Ze mag thuis werken. Laat haar thuis naaiwerk voor andere vrouwen doen.”
Sla vrouwen niet te hard …
“Er zijn rechten voor de vrouw en rechten voor de man. Je vrouw mag niemand in je huis binnenlaten als je dat niet wil. Als ze dat toch doet, sla haar dan, maar niet te hard. Lichtelijk, net of je een kind aan het opvoeden bent. Een opstandige vrouw moet opgevoed worden omdat ze ongehoorzaam is geweest.”
Reukwaren
“Een vrouw die zich parfumeert en dan naar buiten gaat zal zonder meer de aandacht trekken vanwege haar geur. Zo worden slechte mensen aangemoedigd om aan verboden daden te denken. Daarom mag een vrouw zich niet parfumeren voordat ze de straat opgaat.”
Imam Ahmad Salam, Tilburg
Moslimhuwelijk
“Soms zegt iemand tegen me: Ik ben van plan om met een Europese vrouw te trouwen. Ik vraag hem dan: Is ze moslim ? Hij zegt: zij is gelovig. Ik zeg: wat bedoel je ? Hij zegt: ze gelooft dat God bestaat. Dit soort geloof is in onze godsdienst niet het ware geloof. Iemand die maar zo'n geloof heeft zal niet in het paradijs komen en zal niet ontsnappen aan het vuur.”
Imam Fawaz, Den Haag
Missioneringswerk
“De islamtische centra moeten uitbreiden. Een moskee is nodig om te kunnen bidden. Maar we moeten in elke stad een groot centrum hebben, met een park waar de vrouwen alleen maar gesluierd te zien zullen zijn. Daar zullen spelende kinderen geen vieze woorden horen, alleen maar deugdelijke dingen.”
Imam Safwat, Den Haag
Goed! Eén ding is duidelijk. We hebben er op deze site weer een debiel bij, Peter genaamd. Gaan we het nu echt over de kruistochten hebben? Lazer toch op man. Die hebben we (helaas) in de twaalfde eeuw gestaakt. De moslims hebben daarentegen NOOIT hun jihad gestaakt. Dus, stompzinnige zwakbegaafde oetlul, denk na voor je reageert. De islam is werelbedreiging no. 1.
Dus? Omdat de middeleeuwen achter ons liggen telt het niet meer mee ofzo? 40-45 ligt ook al een tijdje achter ons maar we refereren er ook nog aan, jij ook. Natuurlijk ligt dat gevoelsmatiger veel dichter bij ons, maar het is maar net zo groot als je je denkwereld maakt. Feiten blijven feiten.
En over de uitspraken van de Imams; Ik ontken ook zeker niet dat er problemen zijn, maar leg die niet bij de koran, maar bij degene die ze geweldadig intrepreteerd, bij de prediker dus. De prediker die dit soort uitspraken doet is ook een terrorist en hij maakt/werft ze, dus dubbel fout. Dat zijn dus precies degene waar ik het over heb. Dat zijn degene die de koran misbruiken om haat te creëren, of om geweld goed te praten. Die horen hier niet thuis.
Van mij mag ook iedereen die haat zaait per direct en genadeloos bestraft worden. Een simpel proces, gelijk de stoel op. Dát is de kaf van het koren scheiden.
gaan we schelden J.R.?
Geeft dit je nivo aan van discussieren aan? Heb je inhoudelijk niets beters te brengen of is het slechts de reden waarom je hier post? Het is tenslotte in de geest van Theo en die deed ook vaak niet anders.
Maar om inhoudelijk op je in te gaan. Het feit dat ze gestaakt zijn, en het feit dat het lang geleden was, maakt het niet minder erg. De miljoenen joden die vergast zijn en 9-11 is ook geschiedenis.
Het feit dat je het jammer vind dat ze gestaakt zijn maakt je geen haar beter dan hetgeen wat je nu verafschuwd. Je bent geworden wat je haat.
En niet de moslimterrorist is bedreiging nummer 1 maar polarisatie. Dat is hetgeen waar Binladen en saddam op aan sturen, en iedereen hapt, zoals het de bedoeling is. Grote verdeling in de wereld als doel en het gaat ze lukken. Het is een smerig spel en zijn bepalen het tempo en jij volgt alleen de maat. Je doet precies wat ze willen.
Goed gedaan!
Peter het gaat er niet om wat er in het verleden allemaal gebeurt is, het gaat om wat er in het heden gebeurt. Heb jij nog wraakgevoelens jegens de spanjaarden vanwege de 80-jarige oorlog? Ik niet en die Spanjaarden waren heus geen lievertjes. Ik heb ook geen wraakgevoelens tegen de Duitsers van vandaag. Kortweg omdat die niet verantwoordelijk zijn voor de daden van hun ( vaak inmiddels overleden )grootvaders waarvan het gros ook al dood is. Ik heb geen wraakgevoelens jegens de Fransen omdat Napoleon ons land bezet had. En zo kunnen we wel even doorgaan. De Moslimterrorist haalt nog steeds de kruistochten van onze voorvaderen erbij. Dat is honderden jaren geleden en moeten wij daar vandaag de dag nog voor boeten? Als het aan de moslimterrorist ligt wel. Soms heb ik he idee dat die gasten een jaartje of 600 op ons achter liggen. Ze beroepen zich in hun heilige oorlog op de Koran. Als ook imams geregeld van die vage uitspraken doen, gaan een heleboel mensen waaronder ikzelf toch ernstig twijfelen aan de vredelievendheid van de Islam. Al eerder gezegd, ik vind het lullig voor de goedwillige moslim. Maar die zouden zich ook wat meer tegen hun extremistische geloofsgenoten kunnen afzetten. De Imams, voor zover er hier betrouwbare zijn, moeten hierin het voortouw nemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?