Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sensatie belangrijker als de dialoog

• frank van bronkhorst

“hoe denk je dan dat mensen over wie hij heeft geschreven zich hebben gevoeld”

Sinds wanneer weet jij wat die “mensen over wie hij geschreven hebben gevoeld” , lienpien?

Heb je ze gesproken en weet je zeker dat hun “gekwetstheid” wel oprecht was? Misschien hadden ze wel lange tenen…..

Ik vind dat er de laatste tijd een beetje te veel wordt gesproken over “fatsoen”, “gekwetst zijn”en “regels van de vrije meningsuiting”.

Vaak door mensen die vooral willen dat anderen zich aan de door HEN gestelde grenzen van dat fatsoen houden.

Maar hebben Theo van Gogh en anderen ooit afspraken gemaakt met die zogenaamde gekwetsten over wat wel en niet kan?

Wie bepaalt dat eigenlijk?

Bij de één is het incasseringsvermogen nou eenmaal groter dan bij de ander.

• romke van dijk

Nou de vrije meningsuiting vind ik een hoog goed, maar lang niet ten koste van alles hoor.

Beledigen en kwetsen bijvoorbeeld vind ik nergens voor nodig. (Even voor de duidelijkheid: niet dat jij dat bij mij hebt gedaan.)

Ik persoonlijk vind dat bijvoorbeeld een grens aan de meningsuiting.

Ik vind dat het ook niet uitnodigt tot een gesprek. Zoals nu alom beweerd wordt.

Als ik bijvoorbeeld met mijn vrouw ergens over wil praten en aandacht wil, begin ik toch ook niet met: “He trut, we moeten eens praten”. Matig voorbeeld geef ik toe maar ik wist even niets beters.

• frank van bronkhorst

Ja, maar het wordt het zo'n taalkundige kwestie.

Ik vind(haha…) “ik vind” toch beter.

Is het misschien niet beter om ons tot de kwestie van het publiceren en het al dan niet sensationele van het bekijken van zo'n foto te beperken?

• romke van dijk

Jaaaaaaaaaaaa graaaaaag

• dribibu

het duidelijker om “ik vind” ergens voor te zetten. Ik wist bv niet dat er verschil was tussen blijkbaar en schijnbaar, waarvoor bedankt.

En verder is het misschien een idee voor jou om taalcursussen aan Marokkanen aan te bieden? IK VIND het tenminste erg irritant dat mensen die hier 30 jaar wonen nauwelijks nederlands spreken.

• anita

lienpien zo wijk je af hoor .

het enige wat james bedoelt is is dat hij het jammer vind dat de link als eerste in zicht is van die foto. hij zou het fijn vinden dat het prikbord ( welke eerst wel goed in het zicht stond ) steeds verder naar beneden glijd.

hij vind de dialoog belangrijker nl.

maar ja ik praot ok maor plat waant ik kom uit un boeregehucht. maar ik denk dat die het zo bedoelt ja.

en zo komt er oorlog omdat de mensen elkaar niet meer willen begrijpen. en jij haalt taal aan . nou ik vind dat je dat mag verwachten hoor dat men die hier komt goed nederlands leert. want als ik in de supermarkt staat en er spreken er een paar “buitenlands ”nou dan voel ik me wel raar hoor.

ik begrijp dat dan nl niet .

ik voel me dan nogal vreemd. maar ik zal zeggen hoe nederland in elkaar zit : wij waren pas in a“dam . ( voor gwendolyn ook naar het aane f huis ) en toen gingen wij naar een restaurant. die meid kon geeneens nederlands maar engels . voor de duidelijkheid”: geen marrokaanse "en werden wij verplicht om engels te spreken. nou ja dan vraag ik je

• frank van bronkhorst

Er zijn misschien ook mensen die “gekwetst” worden door het schijnheilige taalgebruik van politici.

Of zich daar aan ergeren zoals Theo van Gogh en anderen.

Ik moet zeggen dat ik ook vaak de neiging hen om er flink op los te gaan met name als het om de politiek-correcte groep in deze samenleving gaat.

Jarenlang heeft een maffia van politiek-correcte pamperaars verordeneeerd dat zaken niet bekend mochten worden. Op straffe van rechtsvervolging of beschuldiging van racisme.

Dat groepen Marokkanen wijken terroriseerden was al lang bekend, maar rapporten moesten in de la verdwijnen.

Net als het onevenredig hoge percentage allochtonen dat zich schuldig maakte aan gewelddelicten zoals straatroof.

Dit heeft bij veel mensen kwaad bloed gezet, mede omdat ze hun mond moesten houden van onze politiek-correcte bestuurders

Lees eens “Brief aan mijn dochter”van Jaffe Vink, uitgegeven door uitgeverij Meulenhoff 2002.

• Sonja

Nou dat ik kan schrijven heb ik zelf vanaf mijn zestiende geleerd.

Bovendien vind ik nog zo slecht niet doen hoor, ondanks grote achterstand die ik heb. Ik puur Hollandse meid mocht het uitzoeken en werd gediscrimineerd, omdat ik doof was en in de jaren zestig ter wereld kwam. Had jarenlang de stempel van labiel en daarmee werd de onderwijs onder mijn neus weggekaapt. Valt niets te beginnen met die dove labiele achterlijke kinderen, laten we onze tijd beter besteden. Ik heb me losgeworsteld en niet voor dom laten houden.

Dus scheer ook hier niet iedereen over één kam.

Ik praat, lees en schrijft door mijn eigen inzet en dankzij een man, de vader van mijn kids, heb kennis mogen maken met onze heerlijke mooie Nederlandse schrijven. Verder was niemand bereid die mij toen wilde bijstaan.

Ach, neem me niet kwalijk als hier ook veel fouten te bespeuren zijn.

Wie wil voor mij de onderwijs gaan bekostigen, kan ik ook eindelijk normaal in de schoolbanken zitten ipv klaargestoomd worden als huishoudstertje.

Son