Welke, dat ik een schrijffout maak?
Mag je alleen iets vragen van een ander of iets ter discussie stellen als jezelf helemaal “foutloos” bent?
Dan stop er allemaal maar mee want die persoon moet ik nog tegenkomen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk dacht dat we op dit forum vrijheid van meningsuiting hadden? Dan mag ik iemand toch wijzen op taalfouten? Waarom dan ‘allemaal maar stoppen?’ Het taalgebruik van de Nederlanders is om te huilen! Laten we eerlijk zijn. En intussen roepen we wel in epistels vol taal-, stijl- en tikfouten dat de buitenlanders eerst maar eens Nederlands moeten leren. Dat heb ik ermee willen aangeven en de enige die dat goed heeft begrepen, is Gwendolyn.
Beste James,
Met alle respect, maar je hebt mij nu twee keer binnen enkele minuten verbaasd door je reactie. De eerste keer door te schrijven ‘dan maar allemaal stoppen’ en nu weer door te schrijven dat jij je aangevallen voelde door de toon waarop ik mijn eerste reactie schreef. Hier raken we volgens mij de kern van de discussie over ‘wel of geen vrijheid van meningsuiting’. Als jij je al aangevallen voelt door mijn toon (die nog niet in de schaduw staat van de toon waarop Theo van Gogh schreef) hoe denk je dan dat mensen over wie hij heeft geschreven zich hebben gevoeld? Ik bedoel dit niet als een persoonlijke aanval, maar kun je zien wat ‘kritiek’ met mensen doet? Jij reageert al heel geprikkeld op een goedbedoelde terechtwijzing + boodschap. Is Nederland anno 2004 met zijn wij-en-zij-cultuur dan wel geschikt om je mening vrij te uiten? Moet je wel alles tegen iedereen zeggen? Of moet je soms inbinden of zelfs (voor even) helemaal je mond houden? Het is een vraag die mij erg bezighoudt. Gaat de vrijheid van meningsuiting ten koste van alles?
Tot slot: we maken allemaal fouten, ook ik.
Dan toch maar nog een terechtwijzing mijnerzijds.
Je sluit je posting af met de woorden:
“Blijkbaar is de zucht naar sensatie nog altijd belangrijker dan een prettig gesprek”.
Hier had moeten staan: Ik VIND de zucht naar …..etc, etc. en niet “IS de zucht”……
Ik VIND het namelijk helemaal niet van sensatiezucht getuigen om zo'n foto te willen zien.
Waarom eigenlijk?
Frank,
Hier had niet per se “IK VIND” moeten staan, want James constateert iets. Beter was misschien geweest te schrijven ‘Schijnbaar’ in plaats van ‘blijkbaar’. Schijnbaar gaat uit van een veronderstelling en blijkbaar is: alsof het zo is. Dit laatste is natuurlijk niet zo, maar James dénkt dat het zo is.
Kun je me nog volgen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?