Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bomaanslag islamitische school Eindhoven

• Nathalie

Nee geweld heeft nog nooit tot een oplossing geleid nee, maar dat zien die mensen niet zo!! maar wij moeten maar gewoon tolerant blijven en vooral kalm blijven, en wachten op de volgende aanslag…..en zo gaat het door, neeee wij moeten tolerant blijven, want wij willen niet zo als hun zijn. Dat houdt in dat we rustig moeten toezien dat deze mensen verder hun slag slaan. En nederland word sowiezo niet veiliger, ze doen er toch niks aan, we worden alleen maar banger, en het gaat niet alleen om deze moord, je kunt niet fatsoenlijk op straat lopen en langs een stel marokkanen lopen en ze kijken je met een agressieve blik aan, en zeggen dan vaak ook nog: wat jij kijken? moet je klappen hebben ofzo?! Maaaaaar we moeten gewoon tolerant tegen deze mensen blijven, want anders worden we net zoals hun, ja daaaaaaaaaggg, ik vind het wel een keer goed hoor, IK blijf niet eeuwig tolerant hoor. Als jij dat wel wil blijven, moet je helemaal zelf weten, dat is jouw mening, dit is mijn mening dus laat mijn mening gewoon in de waarde en respecteer dat, ik respecteer jouw mening ook, dussss

• marcel

Ik respecteer jouw mening ten zeerste, dat is tenslotte de basis van onze samenleving. Maar door discussie kun je misschien tot een ander inzicht komen, dat is ook een basis van onze samenleving.

Wat jij doet is het generaliseren en daar heb ik ontzettend veel moeite mee.

Je mag van mij extremisten op alle mogelijke manieren (buiten geweld) aanpakken, maar niet daar een hele groep voor aansprakelijk stellen, dat is altijd onjuist. We kunnen wel roepen hoe waardeloos de samenleving is, maar dan bestempel je jezelf ook als waardeloos, want jij bent daar ook een onderdeel van.

Een deel is vet waardeloos, maar als je alles en iedereen bij voorbaat afschrijft blijft er helemaal niks over en dat is pas jammer.

• GO

Zelf zeg je al dat geweld niks oplost en toch keur je die bom aanslag goed. Niemand verlangt van jou dat je begrip / tolerantie toont over de moord op Theo of ander crimineel gedrag. Daar hoef je echt geen respect voor te hebben net alsdat wij geen respect hoeven te hebben voor iemand die meent dat je bom aanslagen mag plegen.

• Son

Het is idd niet goed te praten en ik ben tegen dit soort actie, zeker betreft als het om kinderen gaat.

Waarom zij een school als doelwit hebben genomen is mij een groot raadsel, maar is ook niet beter als moskeën.

Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, want jaren geleden zeiden de Nederlanders al; "Als de regering nu niet ingrijp, dan hebben wij over een paar jaar een burgeroorlog en gaan we zelf het recht in onze eigen handen nemen.

Sinds de dood van Theo van Gogh is duidelijk dat men met hun opgekropte frustaties van afgelopen jaren dat door het gesust van Nederlandse overheid is gaan groeien. Enkele groepen Nederlanderse geloven niet meer in verzoeningen, tolerantie, regering en enz……….

Het is niet raar dat sommige Nederlanders het beu zijn.

Dan kan wel gezegd worden actie = reactie, maar vanwaar komt deze dan vandaan? Wat en waar is de oorsprong. Ik kan alleen maar zeggen, dat de Nederlandse overheid hierin en zeker bij zulke mensen flink hebben gefaald. Haast niemand geloofde toen dat het zover kan komen, maar schijnbaar is het lontje sinds vorige week aangestoken.

En nogmaals ik spreek die daden niet goed. Alle mogelijkheden zijn toendertijd al gebruikt en misbruikt door Nederlandse overheid:

Nederland is niet meer het land waar alles kan, maar verdeelt en dat stemt mij niet gelukkige op!.

Son

• GO

Vonden we het niet allemaal een schande toen enkele Marokkanen zeiden dat ze de moord wel afkeurden maar er wel begrip voor hadden ?

• dribibu

het verschil is dat er vanuit Marokkaanse hoek tot nu toe weinig bereidwilligheid en initief is geweest om te integreren. Iets wat je van autochtoon Nederland niet kunt zeggen.

• GO

Sorry, maar dat maakt nog steeds niet dat ik respect / begrip heb voor wat voor een crimineel gedrag dan ook. Geweld ,van wie dan ook ,keur ik ten alle tijde af.

• dribibu

ben je marokkaan? zo ja spreek je er ook over met je mede-marokkanen?

• GO

Nee ik ben geen marokkaan maar blonde, blanke nederlander. En ja, ik spreek hier wel eens met marokkanen over ( collega's van het werk). En die keuren het ( op 1 na) af. Diegene die het wel begrijpt wordt ook door de andere marokkanen met de nek aangekeken.

• Gerrit

Als iedereen zo gaat redeneren en steeds verder in ‘wij’ en ‘zij’ gaat denken en praten krijgen we in Nederland hetzelfde als in Noord Ierland of het voormalig Joegoslavie. Verstandig een lijn trekken samen met alle goedwillende migranten (en dat is het overgrote deel) tegen terreur lost meer op. Na de treinaanslag in Spanje ging dat daar prima. De misdadigers die brandstichten of doden of bedreigen moeten fors gestraft worden, uit welke hoek ze ook komen. Gwen