Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bomaanslag islamitische school Eindhoven

• marcel

Is dit de manier om moslimkinderen duidelijk te maken hoe wij in Nederland met elkaar omgaan? Lijkt me niet. Het gevaar is dus nu dat deze kinderen vanaf vandaag zich bewust gaan worden van hun “ anders zijn”. En misschien maakt hen dat wel minder bereid om in de 1e plaats Nederlander te zijn. Iedereen had de mond vol over de school in Beslan, dat terroristen kinderen erbij betrekken, maar dan kan ik deze gebeurtenis ook niet rijmen. Of gaat het hier om “oog om oog, tand om tand”? Dan ben je niet anders dan iemand die de koran gebruikt als goedmaker, want dit is dus uit de bijbel. Laten we aub. ons verstand gebruiken.

• Nathalie

Ze zijn ieder geval zo verstandig geweest om een bom neer te leggen toen er geen kinderen aanwezig waren in de school……..

• marcel

Maakt dat de intentie minder erg?

• dribibu

ja dat is inderdaad verstandig. Ik zou het trouwens een beter idee vinden om bepaalde Moskeeen als doelwit te gebruiken, en dan degene waar die rare terroristische ideeen van daankomen.

Maar nog beter: geen bomaanslagen, hoewel ik mezelf ook betrap op agressieve gevoelens t.a.v. extremisten en zwijgende imaans, is geweld geen antwoord.

Hans

• marcel

dribibu, ben het helemaal met je eens! Laten we niet worden wat we zelf afkeuren!

• richard

dat de moord op Theo domme en/of angstige mensen aanzet om ook maar terroristische(want dat is het)aanslagen te plegen ,dan is dit het begin van het einde.

en dan nog een school notabene.

extreem rechts staat te trappelen van ongeduld,op straat(veel skinheads de laatste tijd)en politiek(wilders en consorten).

laat ze eens beseffen dat we hier hoe dan ook samen zullen moeten leven,de boel gaat steeds verder op scherp,bang ben ik niet wel heel erg bezorgd

richard

• Nathalie

Intentie, intentie, pffff ik ben het ondertussen allemaal zat.

Tolerantie is er bij mij niet meer voor buitenlanders, evenmin maar ook 1 greintje respect. Wij moeten alles maar laten gebeuren, en als we eindelijk eens antwoord geven, dan zitten ze weer te zeiken dat dat niet mag, tja van actie geven wij eindelijk eens een keer een reactie, dus ik kan er ondertussen niet meer zitten, misschien cru, maar zo voel ik het op dit moment.WIJ zijn bang in ons eigen land, nou ik ben niet van plan om de rest van mijn leven bang te moeten zijn in mijn eigen land, het word tijd dat de buitenlanders dan maar bang worden, weten ze ook eens hoe dat voelt. De criminaliteit is enorm gestegen hier in Nederland, en dan mag jij eens raden waardoor dat komt….nou van mij mogen ze die moskeeen in de fik steken, zo laten wij zien dat wij het niet meer pikken. En ook al los je daar misschien niks mee op, laten nou HUN maar eens lekker bang zijn!

• marcel

Wil je mij aub. niet tot “wij ”rekenen als dat zou beteken dat ik net zo denk als jij.

Geweld heeft nog nooit tot een oplossing geleid en zal dat nu ook niet doen.

Actie = reactie=actie=reactie enz.enz. Nee zo wordt Nederland veiliger!!!

• dribibu

het verbaasd me niet zo'n bomaanslag: jaren zijn “wij” erop gewezen door m.n. linkse politici dat negatieve gevoelens t.a.v. allochtonen, onderbuikgevoelens waren. Achteraf gezien een onzinnige en ook typische nederlandse strenge gedachte t.a.v. negatieve gevoelens. Gevoelens heb je, en het is vooral belangrijk hoe je er mee om gaat, gevoelens kun je beter niet beoordelen.

Maar nu even terug naar de bomaanslag: het is inderdaad geen goed antwoord op extremisten. Beter is om te laten zien dat je NIET behoort tot geweldadige mensen.

Hans

• dribibu

als je jezelf distantieert van geweld, komen vanzelf de extremisten in hun eentje te staan, en word het steeds duidelijker wie er eigenlijk fout is.

Succes verzekert.