Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom al die haat?

• Gerrit

Joodse mensen niet reageren? Met alle respect maar dan luister je zeker nooit naar Ronnie Naftaniel?

• Teyco

wat een raar antwoord zeg….

om daar antwoord op te geven….ja dat mogen jullie…..

in Turkije en Marocco heb je kerken die gebouwd zijn in traditionele bouwwijze…

sommige staan er al vele honderden jaren, en worden gezien als monumenten….de eerste kerk ooit staat er nog steeds, de kerk waar Johannes de eerste Christenen onderwees…

Patriarchen zijn nog steeds aanwezig…..

Synachogen idem….

Dus doe aub niet alsof je hier dingen mag doen die elders zogenaamd niet kunnen…daarbij hoeven ze niet in een buitenwijk een oud vervallen pand op te knappen om daar een kerk te vestigen zoals vele moskeen hier wel worden opgericht….

Men had geld verzameld uit islamitische kringen om een mooi moskee te bouwen in rotterdam…. zelf gefinancierd, zelf de grond gekocht….

wouden ze afwijzen omdat het het beeld van Rotterdam verstoorde…zulke gebouwen horen hier niet zeiden ze…..

dus verromantiseer aub niet…..

• Ahais

Ik, als half nederlander, vind ONRECHT slecht, en daarom voel ik mij betrokken alle mensen die onrecht aangedaan wordt, dus homo's, joden, moslims etc. etc.

Zolang mensen jou en anderen niks aandoen, laat ze……!!

• mark

Ken ik vaag, maar ik wil graag van alle moslims horen die zich gestigmatiseerd voelen dat zij zich verboden voelen met hun mede slachtoffers, zoals Joden en homosexuelen. Niet met twee maten meten, de rechten van de mens zijn universeel. Kom op, beste moslims. Laat horen hoe objectief en ruimdenkend jullie zijn.

• ed

volgens mij is er wel iemand vermoord of niet

• Gerrit

Zou wel goed zijn. Overigens zou het het CIDI (Joods/ Naftaniel) sieren om ook eens krachtig stelling te nemen. Maar ik zou zeggen praat er eens met wat Moslims over, heb ik ook gedaan.

• mark

Volgens mij heeft die Naftaniel wel krachtig stelling genomen tegen het hoofddoek verbod in Frankrijk!

• Gerrit

Logisch, er wonen in Frankrijk veel orthodoxe Joden die zich ook graag volgens hun eigen gebruiken willen kleden. Maar ik had het over Nederland, hier en nu, na de moord op Theo van Gogh. Tot zover maar anders raken we teveel off-topic.

• Excalibur

Scherp Mark!

Juist. Haat verblindt beide partijen. Iedereen wordt wel eens gediscrimineerd. Als blanke Hollander voel je je ook wel eens ongemakkelijk in een overwegend zwarte wijk. Dus discriminatie komt bij beide partijen voor. Zeker als je opvalt door gedrag of uiterlijk.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Samen de schouders eronder ongeacht afkomst, levensstijl of godsdienstige overtuiging.

• Ouahiba

Beste Mark, Mijn antwoord is JA, JA en nog eens JA!!!! Respect hebben voor het andere geloof (niet eens alleen het geloof, maar in de medemens), daar ben ik voor. Ik ben zelf moslims en heb genoeg vrienden die niet moslims zijn. Een van mijn vriendinnen is Joods, waarom zou ik daar onderscheid in maken? De essentie voor mij is dat iedereen een persoontje is met eigen gevoelens en gedachten. Menselijk dus. Ik kijk dan niet naar huidskleur, geloof, seksualiteit etcetera…

En ja ik kan er ook niet tegen als mensen discrimineren omdat iemand homoseksueel is. Daar kom ik ook voor op. Wat denk je dan: alle moslims moeten niks van Joden en homoseksuelen te maken hebben?

Dan vind ik dat je echt heel beperkt denkt.