Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom al die haat?

• Dotnet-soft.be

Helemaal mee eens.Ik heb de multi-culti samenleving al lang geaccepteerd.Ik ben namelijk getrouwd met een turkse man.Bij mij is het niet alleen de samenleving,maar ook het huwelijk.En het gaat uitermate goed.Alleen jammer dat je door de overheid het predicaat schijnhuwelijk opgeplakt krijgt.Wie zijn zij(justitie)om dat te zeggen.ALs het misgaat tussen twee nederlanders wordt dat toch ook niet gezegd?

Ik zit er middenin,heb er zelf voor gekozen en het gaat goed.

Liefde is grenzeloos,daar kan geen wet tegenop.

Door alle uitvindingen die door de eeuwen heen zijn gemaakt is de wereld steeds kleiner geworden,je kan nu met iemand aan de andere kant van de wereld chatten en hem/haar nog zien en horen ook,als die gene een webcam/microfoon heeft.

Niet zo gek dat mensen verliefd worden op anderen die ergens anders wonen.

Laat iedereen gewoon in zijn waarde,ongeacht geloof,afkomst enz.Maar ga het een ander niet opdringen.

Een goedemorgen of goeiedag tegen en vreemde doet vaak wonderen.

Wie goed doet,goed ontmoet

• Maurice

We zullen dan zien wie aan het langste eind trekt !

• javi

Nee hoor Ahais, maar ik heb jaren naast allochtone gewoond, maar er is van hun kant, nimmer toenadering geweest, omgekeerd wel geprobeert, maar helaas.

Ik wil ook wel medelander zeggen, maar ach wat maakt het uit.

Ik respecteer jullie, maar verwacht het omgekeerde ook.

Als ik een winkel binnen ga, en er kom een medelander achter mij, dan hou ik de deur open, maar omgekeerd word dit nooit gedaan voor mij.

Wie houd nu de boot dan af ?

• Teyco

Een krant betichten van racisme is natuurlijk niet goed, alleen moet ik eenkantekening maken aangaande de telegraaf…

destijds na 09-11 stond er het volgende op de voorpagina met grote dikke letters…

Moslims plannen aanslagen in Europa…

de volgende dag werd dit rechtgetrokken op bladzijde 3 in een klein stukje dat het eigenlijk Moslim extremisten moesten zijn….

paar dagen later stond wederom op de voorpagina met dikke letters…

50.6% moslims eens met aanslagen in de VS….

om wederom 3 dagen later een correctie in een klein hoekje neer te zetten waarin aangegeven werd dat de komma verkeerd geplaatst was en dat het 5,6% moest zijn ipv 50,6%…

helaas is het zo dat mensen die deze voorpagina's hebben gelezen (en dat zijn er een hoop) al een bepaald beeldvorming krijgen ondanks de berichtgeving niet klopte (althans niet helemaal), dit is 1- slecht voor jounalistieke begrippen 2- Zo creer je beeldvorming onder de mensen die achteraf niet blijkt te kloppen maar die ze niet willen rechttrekken door dit even veel aandacht te geven op de bbeginpagina…..de retificatie wordt helaas minder of niet gelezen…

• Lomo

Dat is het juist, “wij” veroordelen de moord en snappen er geen sodermieterij van. Koren op de molen als bladen als de Telegraaf met prominent op de voorpagina het zogenaamde bestaan van een “dodenlijst”. Verdeel en heers is er hier al eerder gezegt. Daar wil ik ook nog een mooie omzet bij zetten. Nederlanders met een kleurtje die geboren een getogen zijn in nederland maken maken discrimatie nog altijd dagelijks mee. En hoezo acceptatie, moet ik mijn gekleurde medemens accepteren?? En zij mij?? We zijn met z'n alle wereldburgers en moeten het met z'n alle hier zien te rooien. Samenwerken is het toverwoord…

• ed

yasmine je heb gelijk wij zijn zelfs zo tolerant geweest dat er van alle soorten gloofsovertuigingen mensen hier hun kerk moskee enz mochten plaatsen maar mogen wij dat in andere landen ook?

• Ahais

Yasmine,

Dat zijn een paar situaties wat jij dan hebt meegemaakt, maar scheer t niet allemaal over één kam, want zo komt het wel over op andere mensen!!

Dat je naast allochtonen hebt gewoond en er was geen toenadering??? dat hadden net zo goed autochtonen kunnen zijn!!! Dat de deur niet voor je wordt opengehouden door een allochtoon…..??? kon ook een nederlander zijn…!!

Luister en lees eerst naar jezelf!!

• mark

Grove journalistieke onzorgvuldigheid en tamelijk onverantwoord.

Met racisme heeft het nog steeds niks te doen. Overigens worden Joodse

mensen ook heel vaak in een stigmatiserend daglicht gesteld, maar daar hoor je minder over. Mensen die zich snel te kort gedaan voelen en snel zijn gekwetst worden al gauw liefdevol opgevangen door paternalistische Nederlanders.

Niet snel toegeven aan slachtofferschap. Ik ben bang voor mensen die zich beledigd voelen en niet door mensen die beledigen.

• Teyco

Deuren open houden doe ik voor iedereen, vooral voor oudere mensen ongeacht afkomst….

ik woon in een flat en heb een oude alleenstaande NL vrouw naast me wonen, ze is slecht op de been en komt geregeld voor dat ze valt en niet uit haar eigen kan opstaan….dan roept ze buurman en dan kom ik haar helpen, ze heeft de deur vaak ook daarom openstaan ook omdat ze honden heeft die op de gallerij lopen..

Ik heb meerdere oudere NL mensen op de gallerij en heb hun vaak aangeboden om de vuilniszakken boven voor de deur te plaatsen zodat ik deze s'ochtends als ik naar werk ga voor ze mee kan nemen en ze niet door de flat hoeven lopen op die leeftijd al worstelend met die zakken……

dit schrijf ik niet omdat ik zogenaamd wil aan tonen dat ik als moslim zogenaamd mijn Nl buren help…nee dit schrijf ik omdat ik vind dat dit de doodnormaalste zaak van de wereld vind en dat je respect moet hebben voor je medemens….dat je probeert te helpen waar kan en dat je probeert te doen wat jij eventueel ook fijn had gevonden indien je in hun situatie had bevonden…..weet je wat dit voor mij betekend…dit is voor mij Islam….(begrijp me niet verkeerd…hiermee bedoel ik niks voor mensen die niet geloven of andere geloof aanhangen)….

• mark

Ik begrijp het onbehagen van veel marokannen en andere allochtonen. Je zult je vast ook wel erg betrokken voelen bij onze Joodse medemensen en de homosexuelen die steeds vaker het slachtoffer worden van racisme. Of niet?