Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

is het niet zo???

• anita

mee eens ! ik ken de bijbel heel goed en als god een god van liefde is dan snap ik niet dat er in de tijd van jezus enzo van die geweldadige dingen uit naam van god waren.

• Teyco

In de tijd van Mohammed / Jezus/ Mozes was het middenoosten waar al deze geloven zijn onstaan een gebied van een en al problemen, de rijkeren verkochten zogenaamde goden voor allerlij doeleinden…god voor het eten, god voor krijgen van kinderen god voor een gelukkig huwlijk enz….men moest deze goden alleen kopen, daarom is volgens deze geloven het woord van god gedaald op aarde om de mensen een leidraad te geven voor het leven…..

Eerst was er het geloof van de Joden, daarna kwam Jezus……volgens de islam is het boek de Bijbel mensen werk geworden omdat orginele geschriften zijn verdwenen….wij moslims geloven ook in jezus alszijnde profeet van god (Hazeretti Isa, het orginele taal van Jezus Aramees wordt trouwens nog gesproken in Mardin Turkije) …..volgens de islam heeft in de bijbel ook gestaan dat er nog een profeet zou komen in het midden oosten, deze passages zijn verwijdert uit de bijbel (volgens de islam mensen begrijp me niet verkeerd), destijds hebben de christenen de islam van ondergang beschermd…..de islam werd destijds gezien als de liberalere vorm van het christendom…..dat beeld is tegenwoordig wel veranderd

• loe

Weet je dan echt niet dat marokkanen een feestje hebben gevierd vlak na de moord op Theo. Lees maar eens na wat Henk Westbroek hiervan heeft meegemaakt. Behalve de moord op Theo: de vele tereurdaden van AlQaida die door vrijwel de hele islamitische bevolking in het midden-oosten worden bejubeld. Moet ik echt nog verder gaan, of gaat je langzaam aan een licht op?

• Teyco

dus die groepen jongeren die jij nu noemt vertegewoordigen 1 miljoen moslims…..?? En de mensen die gebruik maakten van de gebeurtenissen om eigen volk eerst te verkondigen ……extreem rechts die hier dankbar gebruik van maakt…moet ik dat ook generaliseren voor rest van de nederlanders??

• loe

Teyco: probeer de discussie zuiver te houden. Je dwaalt snel af naar de randverschijnselen c.q. naar voor het onderhavige onderwerp irrelevante zaken. Overigens lees ik de meeste van jouw berichten met belangstelling en stel ik je gematigde toon zeer op prijs. Je probeert telkens weer het goede van welke groep mensen dan ook naar voren te halen. Maar soms ben je het spoor bijster.

• Teyco

ik houdt de discussie zuiver….kijk dat men in palestijnse gebieden heeft gejuigd voor de aanslagen is volgens jou misschien niet te begrijpen maar gezien de toestand waarin ze zich bevinden en vaak de VS die hun dwarsboomd kan ik begrijpen dat men daar juigt…daarbij wordt er misschien in andere islamitische landen waar men de VS ziet als de vijand gejuigt (zo zal men waarschijnlijk in N-Korea ook gejuigdt hebben), het is immers de vijand in hun ogen en dat was al zo voor de aanslagen, het geen wat Westbroek heeft meegemaakt is natuurlijk vervelend is ook niet goed te praten maar meen jij dat hierdoor geconcludeerd mag worden dat 1 miljoen moslims in Nl eens zijn met die gebeurtenissen vraag ik je nogmaals…..

• loe

Het gaat er niet om of er 1 mln moslims zijn die het er niet mee eens is. Het gaat erom wat zichtbaar is!!!!!

Zo werd eens een oostblok leider op een station in west-duitsland grandioos verwelkomd door ca. 100 communistische aanhangers. Op de vraag van een reporter of hij wist dat het grootste deel van de duitse bevolking het niet eens was met zijn poltiek en die zelfs verafschuwde, zei de de communistenleider dat hij nu de meerderheid zag !!!!

• Excalibur

Eens, goed punt Rocco!

• Wil

Zover ik weet, kan mij vergissen, hebben de ira, eta, enz.. het gehouden in eigen land, niet dat dat minder erg is absoluut niet.Maar zelfmoord akties, aanslagen door mensen met d eovertuiging van de Islam, dat zegt men zelf, gebeurt bijna overal ter wereld.En nu ook in mijn land, komt mij nu wel te dicht bij.

• romke van dijk

De ira heeft hier in maastricht een zware aanslag gepleegd enige jaren geleden.