Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beveiliging

• Teyco

Corrie er lagen meer dan 300 aanklachten van moslims tegen theo van gogh…..

heb jij daar ooit iets van gehoord??

heeft dat de uitlatingen van theo doen vernaderen of stoppen…

hiermee bedoel ik niet dat moord gerechtvaardigd is, maar neemt het feit niet weg dat het gewoon mocht, veel nederlanders waren het ook niet eens met van gogh….hij mocht zijn colums bijna nergens meer plaatsen, desondanks durft men te spreken van vrijheid van meningsuiting……

leg je emotie even terzijde en gaan een goede discussie aan ipv eerst mensen betichten van dingen die volgens jou normaal zijn bij hun vanwege afkomst of geloof dat natuurlijk kul is…

• frank van bronkhorst

Ik snap je wel Corrie en vind ook dat je voor een groot deel gelijk hebt.

Het is absoluut een feit dat het groepen Marokkanen zijn die vooral in de grote steden voor die problemen zorgen.Er is geen ontkomen aan om dat nog te ontkennen.

Een feit is dat ze oververtegenwoordigd zijn bij straatroven in Amsterdam. Als je dat nog wil ontkennen ben je ziende blind. In verhouding tot de Turkse bevolking zijn ze ook steeds vaker bij andere delicten betrokken zoals het aanranden van meisjes.

Ooit gehoord dat Marokkaans vrouwtjes werden beroofd door autochtone bendes?

Ooit gehoord dat Marokkaanse meisjes werden aangerand door blanke jongeren?

Kijk vanavond eens naar Opsporing Verzocht en hoor het verhaal van een 61-jarige man die om op 12 oktober om 21.30 herhaalde malen omet een baksteen op zijn hoofd werd geslagen en beroofd toen hij stond te pinnen. Door iemand met een, zoals dat lekker versluierend wordt genoemd, “licht getint uiterlijk”. Gewoon een islamiet en waarschijnlijk een Marokkaan als je ze foto ziet (ook te zien in de Spits).

Toen de bejaarde man al op de grond lag, werd hij nog enkele malen met de baksteen geslagen.

En nou niet zeggen dat Opsporing Verzocht natuurlijk alleen maar deze gevallen uitzend want dat is niet het geval. En deze berovingen zijn schering en inslag .Kenmerkend is tevens de portie geweld die Marokkanen bij overvallen en straatroven gebruiken.

• romke van dijk

Waren het een tijdje geleden nog niet allemaal de antilliaanse jongeren.

• Sonja

Corrie ben met je eens, maar ik sluit me ook aan bij Teyco.

Hij heb wel gelijk!

Het zijn randjongeren en niet persé in het hokje te plaatsen van islam.

Het is bovendien ook niet vastgesteld of dat ook allemaal islamieten zijn.

Sonja

• frank van bronkhorst

Nee! Die zijn ook behoorlijk vertegenwoordigd in de geweldsdelicten maar vormen nog een minderheid vergelekn bij de Marokkanen.

Check your facts…

• romke van dijk

Nu wel ja, er moet dan ook nodig ingegrepen worden. Ik vind het alleen en evengoed een misvatting om de marokkaanse jeugd overal de schuld van te geven.

• Wil

Inderdaad de beveiliging was @!#$ voor deze mensen, hopen dat dat verbetert wordt.

Wat er ook vandaag gebeurd is met de bomaanslag bij Eindhoven is te gek voor woorden dat kan niet.Waar ik wel moeite mee had dat er een agent uit nam van de politie een bos bloemen neerlegde, mooi demonstratief voor de camera.Dat heb ik ze niet zien doen bij de plek van Theo van Gogh.

• corrie

Natuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn. Heb ik dat ooit gesuggereerd?

Een discussie is er toch voor je gedachtegoed te verdedigen?

• corrie

Theo is vermoord omdat hij de Islam beledigde. Natuurlijk waren sommige van zijn uitlatingen walgelijk, maar daar gaat het eigenlijk niet alleen om. Waar het wel om gaat is de gevaarlijke ideologie van de moordenaar, nml. het uitroeien van ongelovigen en zij die de Islam beledigen. Amerika, het Westen en de Joden worden er bij gehaald. Het ging niet alleen om Theo - al was hij de hoofdreden - het gaat om een diep gewortelde haat t.o. het Westen en de ongelovigen. theo was een voorbeeld. Waren al die mensen die op een bepaalde dag in de trein naar hun werk gingen in Madrid ook een voorbeeld?

Ik zie het zo: was er geen islam geweest in Nederland, dan ook geen extremisten.

En het is inmiddels bekend dat vooral jonge marokkanen geronseld worden voor de Jihad.

• corrie

De moskee? Het is inmiddels bekend dat veel oproepen tot haat t.o. het Westen juist uit de moskee komen. En als zo'n opstandige randjongere dan toevallig in zo'n moskee komt, kan je de rest wel raden.

Homo's haten mag in de ogen van sommige imams, wat gebeurd: lastig vallen en geweld t.o. homo's. Het verderfelijke Westen haten mag van sommige imams, nou, dan sluit je je toch aan als randjongere bij een extremistisch groepje! Juist die jonge Marokkanen die tussen wal en schip zijn geraakt zijn goede doelwitten voor die ronselaars. Zoals destijds onzekere jongeren juist diegenen waren die in een sekte terecht kwamen.