Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beveiliging

• corrie

''Islamitische instellingen eisen 24 uurs beveiliging" lees ik op het nieuws.

Ik vraag me nu toch wel wat af. Want waar is/was de beveiliging van:

Theo van Gogh (ook al wordt beweerd dat hij dat niet wilde)

Ayaan Hirshi Ali.

Geert 'wilders.

burgemeester Cohen.

Pim Fortyun.

Al die jonge, blonde meisjes die ooit lastig gevallen zijn door Marokkanen.

Al die scholieren die ooit lastig gevallen werden door Marokkanen.

Al die gezinnen die ooit lastig gevallen werden door Marokkanen.

Het winkelend publiek tijdens koopavonden in de grote steden en in winkelcentra die ooit lastig gevallen werden door Marokkanen.

Bezoekers van pretparken die ooit lastig gevallen werden door Marokkanen.

enzovoort, enzovoort.

Al die dieren die mishandeld zijn door voornamelijk allochtoonse kinderen.

Nu ineens klagen de Islamitische instellingen steen en been, terwijl ze nooit iets gedaan hebben aan de uitwassen in hun bevolkingsgroepen/geloofsgroepen.

Nu ineens zijn ze zielig en voelen zich bedreigd door die stoute Nederlanders, wat zijn ze toch verschrikkelijk.

Wie zijn hier nu eigenlijk zielig, wie is begonnen, wie zijn de agressors?

Hebben ze nou nog niet door dat de Hollanders het spuugzat zijn en nu, in een hoek gedrukt in eigen land, overgaan tot andere maatregelen?

Maatregelen die misschien niet deugen, maar hebben we dat niet van hen geleerd?

Want krijg je je zin niet of gaan de dingen niet zoals je dat wilt, dan ga toch gewoon schreeuwen, eisen en meppen of zelfs, zoals recentelijk: iemand afschieten.

De tijd van de dialogen en de softe aanpak is voorbij.

En dit zat er natuurlijk al lang aan te komen.

De overheid heeft al die jaren van moslimterreur t.o. de Hollandse bevolking nooit ingegrepen. En zelfs nu nog, nu feiten naar buiten worden gebracht, krijgt de Nederlandse samenleving de schuld. Ach, die arme allochtonen toch, te moeten leven in zo'n verschrikkelijk land waar ze nooit geaccepteerd zijn. Hun kinderen te moeten zien opgroeien in het verderfelijke Holland. Waarom passen die Hollanders zich nou toch niet aan aan hun mooie gebruiken en geloof? Waarom vinden die Hollanders het toch allemaal zo vervelend? Het is toch leuk zo'n multiculturele samenleving?

Tja, wat zal ik verder nog zeggen……………..

• romke van dijk

Die personen die jij noemt zijn allemaal beveiligd.

En die blonde meisjes worden echt niet alleen door Marokkanen

aangevallen.

Dan zeg je ook nog:

“Maatregelen die misschien niet deugen, maar hebben we dat niet van hen geleerd?”

Waar haal je dat vandaan. R.A.F. aanslagen vergeten. Rara aanslagen vergeten. Kraakbeweging vergeten. Anti globaliserings “veldslagen” vergeten.

Hoe durf je zoiets in hun schoenen te schuiven.

Ja er zijn problemen met groepen Marrokkanen en met anderen. Ja die moeten streng aangepakt.

Maar ze zijn echt niet verantwoordelijk voor alle misstanden hier.

• elly

mee eens . ik heb heel veel met moslims vrouwen gewerkt in de bloembollen .

heel veel geprobeerd om een leuk gesprek met ze te krijgen.is mij niet gelukt.

wij waren met drie ned vrouwen .we werden genegeerd..mijn man werd zo maar

uitgescholden voor smerige blanken.

en van de dieren moeten ze af blijven daar hecht ik meer waarde aan dan mensen.

want die maken er geen zooitje van.

• elly

ook dat klopt james alles moet aan gepakt worden.

het word angstig in de wereld

• Gerrit

Als mijn voordeur werd opgeblazen zou ik ook beveiligen ‘eisen’.

• loe

Ik begrijp niet dat ze dit bericht van jou niet verwijderd hebben. Ik heb twee berichten geplaatst met veel minder “”verwijzingen“” naar marokkanen, maar die zijn gewoon weggehaald van het prikbord.

Overigens is het goed dat je datgene zegt wat heel veel mensen weten. We kunnen er wel omheen blijven draaien maar dat schiet niks op. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het hoeft echter niet uit te lopen op een kleine burgeroorlog, maar de overheidsinstanties moeten - kunnen nu niet anders dan - keihard gaan optreden. Moskeebestuurders, imams, etc.. moet hard worden aangepakt en een programma maken waarin zij aangeven op welke manier de “”integratie“” bevorderd wordt; het moet niet soor de Staat worden opgelegd, want dan jammeren ze nog tientallen jaren verder. Kunnen ze geen programma bieden, dan kunnen ze ook geen beroep doen op de algemene voorzieningen in dit land, bijvoorbeeld geen huisvesting aan betreffende allochtonen…etc…….. Kom je ze aan het geld…dan gaan ze wel sporen.

• corrie

De personen die ik noem zijn beveiligd, ja, maar het feit alleen al dat ze beveiligd moesten worden is triest. Want ze moesten beveiligd worden omdat ze het niet eens zijn met een bepaalde ideologie, kritische taal uitten aan het adres van, bepaalde maatregelen introduceerden en wat de blonde meisjes e.d. betreft, jammer voor jou, het ging bijna altijd om Marokkanen. (die vanuit hun geloof/opvoeding tot dit soort daden kwamen, want vrije Hollandse meisjes zijn immers hoeren)

Wat mijn opmerking betreft dat we dat van hen geleerd hebben, het volgende: als iets je niet bevalt, dan zeg je dat toch even! Maar ga niet over tot pesterijen, vandalisme, geweld, aanslagen. De beledigingen aan het adres van de Islam door Theo van Gogh waren dan misschien niet zo netjes, maar daar hadden ze iets anders aan kunnen doen dan moord. En dan zijn we bij de kern van de zaak: de Islam. De Islam duldt geen tegenspraak en geen beledigingen. Maar ga maar eens surfen op Internet en schrik van de beledigingen uit moslim hoek van Jezus, het Christendom, de Joden. Mag dat dan wel?

Kraakbewegingen, RAF, Rara, verleden tijd wat mij betreft. Dit ligt achter ons en een vergelijk is niet op zijn plaats. En slechts de RAF ging over tot moorden, voor zover ik weet. Rara en de krakers handelden vanuit een heel andere ideologie en niet vanuit een religie. Lees de brief aan Hirshi Ali eens en huiver. Deze moslim extremisten zijn eng en hun alles verterende haat tegenover Amerika, het Westen en Joden zit er bij de jonge moslims die daarvoor openstaan ook in. Hoe kunnen deze mensen ooit intregreren in een land wat ze feitelijk haten?

Trouwens, we mochten toch zeggen wat we denken?

• dribibu

nou geef je wel van veel dingen de schuld aan de Marokkanen vind ik.

Overigens vraag ik me af of er wel genoeg mensen zijn om al die moskeeën in Nederland te bewaken.(sorry ik kon het niet laten :-) )

• romke van dijk

Tuurlijk mag jij zeggen wat je wilt, maar mag ik ook iets terug zeggen of moet ik het met je eens zijn!!!!!

Het enige in je bovenstaande stuk waar ik het mee eens ben is:extremisten zijn eng.

• Teyco

ik vind je tekst meer emotioneel dan rationeel……

je kunt ook tig voorbeelden anders om draaien, maar wat bereik je daarmee….

wat hebben de rest van de moslims gedaan dat vernieling/brandstichting van gebedshuizen goedkeurt ?

de mensen die je opsomt hadden meen ik al bescherming…

daarbij noem je voorbeelden van gebeurtenissen in de samenleving die niks met islam te maken hebben maar met randjongeren…als deze jongeren zich in de moskee hadden gevestigd en niet op straat dan had je er waarschijnlijk geen last van gehad……het zijn jongeren die niks met islam te maken hebben maar met criminalitiet en dergelijken…..maar wederom is dat weer de schuld van de islam..