Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn kinderen snappen me niet meer

• catqueen

Ik als links mens en altijd opkomend voor de zwakken in onze samenleving. Ik liet mijn kinderen schrikken door mijn mening te geven. Ik gooide ooit een steen door het ruit van een centrumpartijlid, gniffelde als er iemand van de centrumpartij werd aangepakt. Was een oprichtster van het anti-fascisme comitee. En nu heb ik het over vrije meningsuiting. Ik snoerde Janmaat de mond. Ik ben volkomen verward nu.

Het is waar, ik ben tegen fasiscme en was zeker geen fan van Theo vn Gogh, ook nu is hij zeker geen heilige voor mij. Hij zei dingen, die mensen kwetsten en niet konden. Maar ik nam geen pistool in mijn handen in die tijd van de CP, ik ben verward….

groetjes

• J Borgers

Ik kan me voorstellen hoe jij je voelt, een ieder krijgt er een vieze smaak van in de mond, het lijkt op stank voor dank.

• Wil

Denk dat meerdere verward zijn door alles.Tijd valt niet meer terug te draaien.Heeft ook geen zin meer om naar het verleden te blijven kijken.We moeten naar de toekomst kijken, dat er wetten regels komen om hier een eind aan te maken.Het zal verdomd moeilijk worden.IK denk ook niet dat alles op te lossen valt.Maar als er maar stappen gemaakt worden, niet met alleen woorden maar ook daden.Dat geeft een mens moed.Nu zijn wij moedeloos, machteloos, kwaad,en vul maar verder in.

• Gerrit

Ook ik kan me voorstellen dat je niet goed meer weet welke positie je moet kiezen, dat is voor heel veel mensen op dit moment lastig. Maak niet de fout met de ogen van nu te kijken naar je daden uit het verleden die toen kloppend waren met je gevoel. Laat je ook niet al te gek maken met wat er nu allemaal wordt geroepen uit van allerlei motieven. Neem de tijd en kijk en luister goed. Sterkte ermee, ik probeer zelf ook mijn oordeel en positie opnieuw te bepalen. Dag, Gwen.

• J Borgers

Je hebt gelijk maar het is wel erg moeilijk maar ik begrijp wat je zegt.

• Bob van Duin

het is begrijpeleijk dat we verward zijn maar ik zou zeggen blijf je hart volgen dat is denk ik het beste samen met een gezond verstand wat je deed was niet fout je indentiteit door de gebeurtenissen van de laatste tijd laten afnemen zou fout zijn een goed mens met een goede leefstijl lijkt me een goed basis want wie goed doet doet goed volgen toch

• mark

Niet echt leuke club, die centrum partij. Maar een ruit doorgooien? Das politiek vandalisme, een beetje terrorisme, zelfs. Jij bent begonnen met het tornen aan vrije meningsuiting. Ze hadden jou in de tijd moeten oppakken en een maand achter de tralies zetten.

• lex

Als er indertijd iets meer naar de Cenrtumpartij was geluisterd was het niet zo ver gekomen

Die standpunten van toen waren minder rechts als wat er nu door de VVD en CDA als standpunten aangenomen wordt

Maar ja in die tijd was je gelijk fascist als je alleen al zei nederland is druk (vol) en nu zitten we met de gebakken peren

• Teyco

Catqueen,

ik snap hoe je je voelt, jij bent een van de mensen die gevochten heeft voor de vrijheden en de tollerantie die we nu mogen genieten. Je hebt jezelf ingezet voor iets wat nu inderdaad als stank voor dank overkomt. De mensen die gebruik hebben gemaakt van die tollerantie weten dit waarschijnlijk nog geen eens. Laat het niet zover komen dat een idioot met zo een daad je idealen als mens terzijde doet leggen. Het geen waar jij voor staat is iets wat ik erg wardeer en mezelf helemaal in kan vinden. En voor zover het nog waard is wil ik je danken voor het geen wat je gedaan hebt om van dit land een meer verdraagzamere plek te maken, laten we hopen dat zo een laffe daad al dat werk te niet doet…niet op jou als persoon en niet op de rest van de samenleving…..

en Lex, over dat links en rechts gezwet van je……als je niks beters te melden hebt dan, zie je nou wel, hadden we maar meer rechts enz enz ….houdt dan gewoon liever stil……….indien we destijds met dat stelletje conservatieve rechtse ideologie van jou waren verder gegaan, hadden we nu waarschijnlijk nog steeds geen internet…en was de agrarische sector nu onze hoofdinkomen…..en was je jaarlijkse vakantie naar die heimat…op de veluwe met een tent….

• romke van dijk

Volgens mij is er bij de cp een brandgesticht met minimaal 1 zwaargewonde. Dat hadden ze toen al moeten aanpakken. Niet dat ik voor de cp ben (verassing?) maar omdat het niet kan en hoort.

Er werd erg lacherig over gedaan maar het was even goed fout en gebeurde ook. Er werd ook lacherig gedaan over de bom aanslag op … sjit naam kwijt. door RARA destijds even goed fout.