Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gek he ik geloof er niet meer in

• Teyco

nee mijn ouder hebben niks gedaan omdat ik ze het niet verteld heb….

was een keer op basis school en op middelbare school toen ik net in brugklas kwam, ik heb zo mijn redenen gehad om het ze niet te vertellen, maar waar ik meer op doelde is dat er gewoon scholen zijn die niet deugen, ik dacht dat er ongeveer 30 islamitische scholen zijn in NL, die zijn kort geleden nog erg streng gescreend n.a.v het islam/terrorisme verhaal, er kwam er maar 1 of 2 uit die niet voldeed aan de normen, ik dacht dat Ayaan en wilders ook de mensen waren die om die screening vroegen, ze waren absoluut teleurgesteld omdat ze waarschijnlijk verwachten dat het er veel meer waren….ik ben trouwens tegen elke vorm van bijzonder onderwijs, maar de reden waarom ik op jou tekst reageerde is dat er in meerdere scholen dingen niet pluis zijn…..ongeacht welke achtergond de school ook met zich mee draagd….ik zat ook op een andere gerespecteerde onderwijsinstelling waar destijds de leraar duits jonge meiden onzedelijk betaste…en meiden expres liet nakomen hiervoor…dit was geen bijzonder onderwijs trouwens maar een openbare school….

• Wil

Met mijn verhaal wilde ik stellen, dat voor mij een paar handreikingen niet genoeg zijn.Ik heb er geen vertrouwen gelijk in.Ik vind het oprecht heel verdrietig dat jij dit hebt mee moeten maken.En het zou niet mogen.Ik zelf heb inderdaad die stappen genomen voor mijn kind.En was die zelfde dag opgelost/aangepakt.

Die film waarover ik het had, is dat die kinderen geen kans hebben.Omdat de ouders het schoolbeleid goedkeuren.

• Teyco

die kinderen groeien net als mij op in een vrije land, zullen een tijd lang worstelen met hun identiteit, vervolgens zullen (hoop ik) een x-aantal beter weten en een ander leven gaan leiden, en ervoor zorgen dat hun kinderen dat NOOIT zullen meemaken, netzoals mijn kinderen dat nooit zullen meemaken, daarna zullen die weer kinderen krijgen en zo wordt de oude stempel (onze voorouders) een uitstervend ras kwa ideologie……en dan zijn we allemaal blij…alleen Wil….dit heeft tijd nodig, we hebben het hier over afgelopen 30/40 jaar…..het komt allemaal wel goed heb er alle vetrouwen in…

kijk een klein voorbeeld…die marrokaanse jongeren he waarvan ze altijd last hebben….die vertoeven op straat met nike's, petje op, jointje in de hand…biertje erbij enz enz….alles behalve moslim…..thuis een ander verhaal…maar die jongeren gaan ook opgroeien, die krijgen ook kinderen….en het mooie is dat ze die wel gaan begrijpen omdat ze het zelfde hebben meegemaakt….

• floor38

Tegen elke vorm van bijzonder onderwijs? Waarom? Mijn zoon zit op zo'n school middelbaar vmbo theroretisch en gaat echt onwijs goed mooie cijfers heeft het onwijs naar zijn zin het is daar de meeste en juf aanspreken bij hun achternaam en ja is een christelijke school maar ouders zijn ook tevreden , Toen er besloten werd in groep 5 dat hij speciale onderwijs nodig heeft gaat een school voor je zoeken en het is echt waar je komt op scholen die echt helemaal zwart zijn, Ik schaam me niet maar daar gaat mijn kind niet naartoe sorry na heel veel zoeken en helaas een hoop geld betalen kom je uiteindelijk op een (vinden wij) goede school terecht waar normen en waarden bestaan en vooral respect voor iemand anders probleem de een adhd de ander dislextie's maar iedereen in zijn waarden en dat plukt nu echt wel zijn vruchten

• Teyco

indien bijzonder onderwijs voor jou geld voor een school bijvb omdat kind gehandicapt of dergelijk is, tuurlijk daar ben ik voor, maar ik ben tegen scholen die bijvb islamitisch of christelijk, of joods zijn….

geloof doe je maar lekker in je vrije tijd, waarden en normen zijn niet plaatsgebonden dus zouden over het gehele land moeten worden gegeven, en wat is er nou mooier dan dat de school waar je op zit een afspiegeling is van de maatschappij waarin je leeft….

ik heb vrienden die nederlands zijn en die op dit soort scholen hebben gezeten, voor hun ging er een wereld op toen ze ook bijvoorbeeld met mij als turk omgingen, die jongens waren in begin argwanend, na verloop van tijd, in een dronken bui…..kerel..je bent echt ok…wist je dat enz enz……dit had ik nooit verwacht enz enz…hoe je het draaid of keerd, in boeken kun je niet leren hoe je met je medemens moet omgaan die je in hen geval alleen op straat tegenkomt en dan waarschijnlijk ook snel doorloopt….snappie..