Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Maxima

• Lotje

De beledigingen gaan over en weer en ik vind niet dat je altijd de islam moet beschermen, want zij zijn niet de enige mensen op aarde.

• Lotje

Ik kan heel boos worden, maar bedreigen en doden is iets waar ik absoluut niet van hou.

• anja

Dat de moord op Anna Lindh met de islam te maken heeft hoor je mij niet zeggen.

Daar gaat hem mij dan ook niet om. Het gaat mij er om dat er overal ter wereld gekken rondlopen die te ver gaan. Dit heeft niets te maken met Bush die 4 jaar geleden als president van de USA is gekozen.

En dat laatste is wat jij vind, namelijk dat door Bush er een islam haat is gekomen welke aan bijv. Zweden is voorbij gegaan.

De moord op Anna Lindh heeft misschien meer met de islam te maken dan dat je denkt.

:Quote

Anna Lindh stichting

Op 7 mei 2004 werd in Dublin door de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU, acht Arabische landen, Israël en Turkije besloten een nieuwe stichting te vernoemen naar Anna Lindh. Het doel van de stichting is een dialoog op gang te brengen voor een beter begrip tussen Europa, de landen rond de Middellandse Zee en het Midden Oosten. De stichting kreeg als vestigingsplaats Alexandrië.

:Einde quote

• K@K

Uhm.. een onterrechte mening of beschuldiging beslecht je voor de rechter. Niet met een mes noch met een pistool. Zo werkt dat in een rechtstaat. Helaas is niet iedereen het hiermee eens.

• Teyco

ik ben het wel helemaal met je eens wat dit betreft….

• Teyco

vrouwenbesnijdenis heeft niks met islam te maken, is een cultuurgebonden iets….

ik heb het wat dat betreft te doen met Hirsi Ali, en ben ook aboluut tegen het verminken van een lichaam want dat is het gewoon, echter als je naar NL kijk zie je dat de grootste moslimgroepen hier niet uit somalie komen of waar ze ook dan vandaan mag komen, maar toch wordt dit paralel getrokken met de islam…

het voorbeeld van die koorknaap is namelijk het zelfde als Hirsi Ali, zij is onder het mom van het geloof mishandeld/misbruikt in ieder geval heeft ze dankzij die gebeurtenissen de rug gekeerd tegen de islam….verolgens is zij de gene die de vrouwen zogenaamd vertegenwoordigd uit die groep, en ze probeert dit zogenaamd aan te pakken door te provoceren…

ik zie daar het nut niet van in……..zij lijkt me niet de aangewezen persoon, vind ik mevr. Albayrak een betere vertegenwoordiger van die groep, om de vrouwen te laten zien dat het ook zo kan, zonder de islam aan te vallen en te provoceren….zij is toch ook het levende bewijs van integratei??? of niet??

• eucalypta-911

Dit is voor het eerst dat ik mee doe aan een discussiegroep, en op dit stukje van jou wil ik graag reageren.

Je verteld dat je hebt samengewoond met een Marokkaan, betekend dit dat je daardoor wat meer van de Islam te weten bent gekomen?

Want ik ken de Islam alleen van verhalen in de krant e.d. Ik heb me er nooit echt in verdiept. Daardoor zit ik met een heleboel vragen..

Hoe is het mogelijk dat een geloof iemand kan oproepen om mensen die niet in datzelfde geloof geloven te vermoorden?

Hoe kan het dat een geloof mensen minacht omdat ze ‘anders’ denken?

Waarom blijven ze in een land wonen waar zoveel mensen dus ‘anders’ denken?

Hoe kan het zijn dat een jongen als Mohammed B waarschijnlijk door een heleboel Moslims wordt toegejuicht?

Zo heb ik nog wel 1000 vragen…

Het zou dus eigenlijk fijn zijn om te weten wat ‘de fanatieke moslim’ beweegt en waarom hij zo denkt…

Heb jij enig idee? Heb je bijvoorbeeld de koran gelezen? Klopt het bijvoorbeeld dat daarin wordt opgeroepen tot die ‘heilige oorlog’ en dat daar al die ‘opruiende’ teksten tegen bijvoorbeeld homo's en vrouwen in staan?

Want er moet toch een reden zijn waarom wij als niet moslims onze verschillen in denkwijze uitpraten zonder zulk extreem geweld, terwijl zij daar dat geweld wel bij gebruiken? Mohammed B zal zich toch ook ergens moeten verantwoorden? Maar als zijn geloof zegt dat dit mag, dan zal hij zich toch nooit schuldig voelen?

Is dit dus echt zo, of is het net als bij de bijbel e.d. dat iedereen eruit haalt wat hij wil?

Ben benieuwd naar je reactie…

groetjes…

• Teyco

dan zullen wij nooit problemen hebben en ik zal altijd de discussie aan willen gaan, niet om je tegen te spreken of mijn gelijk te halen maar om van elkaar te leren…..ik ben geen monster of een moordenaar….begrijp me dus niet verkeerd, mijn bedoeling is je niet te kwetsen…..maar dialoog op gang te brengen….

• nog steeds een zeer boze Christen

Ja,zo erg is het al.Wij moeten onze indenditeit maar opgeven en ons gewonnen geven aan de islam.Waar bemoeit die Argentijnse zich mee,denk ik dan.Niks in discussie gaan,daar is het telaat voor.Maar wat hoor ik in Barend en van Dorp?De heer Mulder,normaal toch ook niet op zijn mondje gevallen vroeg wat wij,NEDERLANDERS,eraan kunnen doen zodat Mohammed blij zou zijn…bekeren tot de islam?Ik schiet me nog liever een kogel door mijn kop dan dat.En in dezelfde uitzending…de vriend van Theo vraagt bijna vergiffenis voor wat Theo allemaal heeft gezegd.Kop op jongen,morgen weer een nieuwe dag.Ik moest bijna kotsen toen ik dat hoorde.

Zo,dit was even een reactie waar ik NIEMAND heb beledigd dus justitie hoef mij niet op komen te halen.

• Bob van Duin

hallo boze christen : maxima probeerd in haar onwetendheiod gestuurd en beiinvloed door haar schoonfamilie misschien wel een steentje bij te dragen aan een oplossing dat neem ik haar niet echt kwalijk neem me petje voor dr af als je ziet hoe goed ze het doet met bv. de taal daar kunnen er meningen in nederland die hier zijn gekomen nog iets van leren er zijn er bij en dat weeet u ookdie hier al 30 jaar zijn en nog niet te verstaan zijn , wat betredt de brief van de vrienden van v, gogh was naar mijn mening vooral satirischen sarcastisch bedoelt en de opmerkingen van Mulder kun jer denk ik ook zo interpreteren althans dat hoop ik dan anders dan dat kan ik me haast eigenlijk niet voorstellen mulder kennende