Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Maxima

• Lex Bolte

Ben ik mee eens. Er komt een tijd dat de verworven en verloren vrijheden, terug gevochten moeten worden. Of wellicht zijn alle grenzen over 100 jaar verdwenen, en denken wij nu heel ouderwets….time will tell!

• Teyco

De islam heeft tot nuu toe niet in westerse landen bezig gehouden met zijn strijd voor vrijheid in midden oosten…..

dit is pas gekomen nadat men de oorlog naar hen heeft gebracht….deze brengen het vervolgens weer naar de mensen die het hun heeft gebracht…nogmaals waarom gebeuren in veel andere europeese landen die zich niet hebben gemengd in deze onrechtmatige oorlog niks…..waarom niet?? is dit toeval???denk toch eens na man……daarbij , heb je wel eens beelden gezien hoe men daar omgaat met mensen die ze zogenaamd de vrijheid hebben gebracht???? moet men daar het westen voor danken???laats was er een AMERIKAANS onderzoek die vooraf al aangaf dat ze erg terughoudend uitspraken doen en alles met minimaale cijfers heeft onderbouwd omdat men aanneemt dat er veel meer is dan dat ze publiceren….

de onderzoek kwam erop neer dat er minstens 100.000 onschuldige mensen zijn vermoord in irak voornamelijk inderen en vrouwen door buiten poportioneel geweld en bombardementen……. nogmaals wijs ik erop dat ze erg terughoudend zijn geweest aangaande de cijfers…….

kijk dat je vervolgens overgaat tot het noemen van de islam in verglijking tot kanker en dan te zeggen dat je niet wil demoniseren snap ik niet…..

heb jij mensen in je omgeving die islamiet zijn….zijn deze mensen zoanders dan?? lopen ze met messen en pistolen op straat???

laten we wel reeel blijven…..

• Teyco

juist en dat geld ook voor elmoumni en aboujaja toch??? of voor de mensen die zingen tijdens de wedstrijd….sylvie is de @!#$ van amsterdam enz enz……..of dingen die geschreven worden in de roddelbladen die nergens op slaan en nergens op gebasseerd zijn worden wel wekelijks voor het gerecht gedaagd, waarom indien iemand zich negatief over israel uitlaad dat jet CJID deze mensen gelijk aanklaagd…..niet meten met 2 maten aub, wat geld voor de een mag ook gelden voor de ander

• Lex Bolte

Als ik hier in Polen constant mensen beledigd, kan ik er op rekenen dat het een keer mis gaat. Het gaat ook om je eigen intilligentie wat wel en niet kan. Juist de Islam lig zo gevoelig op het moment. Er zijn mensen die niet naar hun stemmentje van binnen luisteren. Of ze vinden dat juist spannend en nemen dat risico. Tevens zei m'n moeder altijd ‘ je gaat nooit voor je tijd dood" Wellicht nu wat hard om te zeggen…maar ook ik zoek een soort troost en begrip voor Theo’s dood. Het liefst zou ik nu een tegen groepering oprichten, en tot actie overgaan, toch m'n verstand zeg.. niet doen!

• anja

Zweden is een slecht voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anna_Lindh

Ook daar gebeurd het. In bijna elk land zijn er moorden geweest vanwege extreme opvattingen.

• Teyco

zo hebben denk ik ook veel moslims gedacht op het moment dat er niks anders dan negatief over ze gesproken werd…..en voor veel moslims gold het zelfde….laat maar…heeft toch geen zin

• Teyco

trouwens, dat je boos wordt mag, remember…vrijheid van meningsuiting……zolang het maar bij boos worden blijft natuurlijk

• Teyco

was dat ook met islamitische achtergrond….in de naam van allah??

ooo…want indien we alles nu toch op de islam gaan gooien kan dit er ook wel bij….dat van Anna Lindh heeft hier niks mee te maken..

• kappie

ik denk niet ik je punt helemaal snap…

juist hirshi ali heeft recht van spreken…zei weet tenslotte waar ze over praat…ik ben nooit besneden godzijdank…had ik nu een hoop gemist, dus kan ik er niet teveel over zeggen.

en ik denk dat je zeker het geloof mag bekritiseren…sterker als we dat niet doen zijn we niks meer dan een stel kudde dieren….

ik benchristelijk opgevoed maar heb er ook kantekeningen bij..ik vind het belachelijk dat kinderen gedoopt worden…ik vind het een keus die het kind later zelf moeten maken…

en dat vind ik van besnijden ook…zeker bij vrouwen…is toch belachelijk…

verder begrijp ik niet waar je heen wilt met die koorknaap…ondanks zijn misbruik zou hij prima kunnen functioneren…

• Lotje

Volgens mij heb ik niet geschreven dat zij geen vrijheid van meningsuiting hebben (elmoumni en Abujaja). Ik vind het prima. Dus hou op over met twee maten meten. Ik vind alleen dat we allemaal dezelfde rechten hebben en dat vind ik vaak niet terug in de Nederlandse multiculturele samenleving.

Waar ik mij wel aan stoor is dat er nu zoveel wordt gesproken over kwetsen. Zowel door Moslims als door niet-Moslims. Theo van Gogh zou te kwetsend zijn geweest.

Ik moet je zeggen dat ik het ook kwetsend vind als Moslims (niet alle maar wel veel) zeggen dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn, omdat ze niet als maagd in het huwelijk treden en dat Nederlanders (alweer niet door iedereen maar wel veel) als ongelovige Christenhonden worden uitgemaakt. Elmoumni was ook kwetsend naar homo's toe en veel Moslims zijn het met hem eens. Dat is in Nederland algemeen geaccepteerd, dus dat is ook kwetsend.

Ik wil alleen maar zeggen dat er over en weer wordt gekwetst en dat dat niet steeds als excuus moet worden gebruikt.

Oh ja. En ga niet zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb, maar ik heb een paar jaar in Den Haag gewoond en samengewoond met een Marokkaan. Ik kan je vertellen dat ik in die tijd veel heb geleerd over Moslims en het geloof en ik vind niet alles zo positief als er op dit moment geschertst wordt. En dan druk ik mij zachtjes uit.