Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(Voedings)bodem/ Marrokaanse subcultuur

• anja

Dank voor deze waardevolle informatie.

Het boek zal ik zeker gaan lezen, om dergelijke informatie heb ik gevraagd. In ieder geval zal dat een beter beeld geven dan de vaak op van horen zeggen gebaseerde meningen.

• Teyco

ik ben geen marrokaan maar een turk……

maar dat valt tegenwoordig ook in die groep..

om antwoord te geven op je vraag het volgende:

ik ben moslim maar gematigd, heb een half nederlandse vrouw die niet gelovig is, mijn dochter heeft 3 namen, een nederlandse naam, turkse roepnaam en mijn achternaam, mijn zuster, moeder enz dragen geen hoofdoek, ze werken beiden, mijn moeder doet schoonmaakwerk en mijn zuster is reisleidster………..alleen dit bovengenoemde stuk geeft aan dat er wel degelijk mensen zijn die zoals de autochtoon het noemt…integreerd….

er zijn in de afgelopen 30 jaar heel wat dingen bereikt…alleen deze tellen niet meer na 09-11…na elmoumni…na fortuijn……want sinds dien moet alles van de ene dag op de andere…..het geen wat je aangeeft dat ze het van huis uit meekrijgen ben ik niet mee eens….je kunt de ouders niet kwalijk nemen immers die weten niet beter….dat je op televisie Ali B ziet zingen met Marco is als ik jullie mag geloven onmogelijk….dat je mensen in politiek heb zitten met tuks marrokaanse achtergrond hoor/zie je niet of nauwlijks…..

ik heb alrijd het gevoel gehad dat sinds die vrdmmde 09-11 alles is verpest en verziekt…ik neem dat ook de politiek kwalijk aangezien ze graag mee holden in die fanatiekeling bush die geen haar beter is als bin laden zelf……

hier werd de belangrijkste punt op agende…veiligheid…waarom??? wat is hier gebeurt destijds??? de politiek heeft de mensen het onveilige gevoel aangepraat om zo de verkiezingen naar zich toe te trekken…..en al dit wat erna is gekomen is een voortvloesel daarvan…..ik zie bijna niks anders dan negtieve berichtgeving over islam/moslims/marrokanen moskeen enz enz….

dit terwijl de politiek het doel heeft om de mensen nader tot elkander te brengen…gefeliciteerd zou ik zeggen…het is ze gelukt:-(

• anja

dribibu schreef:

>

> het gaat er om wie zich het meest aan de nederlandse wet

> houdt, niet wie het handigst is om de politie te ontwijken.

En om dat aan te tonen moet je eens achter wat gefundeerde cijfers zien te komen. Met een bloknootje naar Opsporing Verzocht gaan zitten kijken en dit als representatief zien maakt niets duidelijk.

> De camera lieft overigens niet, en ik ga er vanuit dat ook

> jij kunt inschatten of iemand al dan niet allochtoon is en

> uiteraard kun je dat nooit met 100% zeggen..

Als iemand er als 60-jarige uitziet, gekleurd is en gekleedt gaat in traditionele Afrikaanse kleding zou je kunnen concluderen dat het een allochtoon is. Maar het hoeft nog steeds niet…

Al die over beelden die je ziet hoeven geen allochtonen te zijn. Het kunnen net zo goed in Nederland geboren personen zijn.

> Ik denk alleen dat je de confrontatie niet aan wilt, jammer.

Heel jammer dat ik welke confrontatie niet aan wil?

• Maikel

Ik als Angolese/Surinaamse wil hier graag op reageren. De maatschappij laat jou beseffen dat je een NIET Nederlander bent… altijd als ze vragen waar ik vandaan kom, noem ik mijn geboorte stad…. maar dat is niet genoeg…. ze zeggen dan ‘Nee, dat bedoel ik niet…. waar kom je oorspronkelijk vandaan?’

Ik ben Nederlandse, zonder mijn roots te verloochenen, toch ziet de maatschappij mij en ik denk velen met mij, als allochtoon

Ludmilla

• Excalibur

Tevens worden de meeste Turkse moskeen centraal geleid vanuit Turkije en de Marokkaanse moskeen zijn vrij om te verkondigen wat ze willen. Het extremisme binnen de islam steekt hier dan ook makkelijke de kop op. Besturen worden niet gecontreleerd. (Bron: Business News Radio gisterenmiddag)