Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(Voedings)bodem/ Marrokaanse subcultuur

• anja

Oh, de opsporing verzocht harde cijfers…

Met de cijferbrei wil ik aangeven dat je altijd hoort dat de gevangenissen voor 80% vol zitten met allochtonen. Het enige wat ik nooit zie waar dit op gebaseerd is.

Ook hier wordt veelvuldig geroepen dat bepaalde zaken zo zijn. Kom eens met echte harde cijfers i.p.v. turf acties voor de buis.

Misschien zitten de gevangenissen wel vol met autochtonen. Als dan blijkt dat er bij opsporing verzocht meer allochtonen te zien zijn betekend dit iets heel anders. Namelijk dat allochtonen zich minder snel laten vangen dan autochtonen.

Hoe gezien kan worden of een verdachte bij opsporing verzocht alloch- of autoch- toon is vind ik ook zeer interessant.

• dribibu

het gaat er om wie zich het meest aan de nederlandse wet houdt, niet wie het handigst is om de politie te ontwijken.

De camera lieft overigens niet, en ik ga er vanuit dat ook jij kunt inschatten of iemand al dan niet allochtoon is en uiteraard kun je dat nooit met 100% zeggen.. Ik denk alleen dat je de confrontatie niet aan wilt, jammer.

Hans

• Willo

En het overgrote deel van de blijf van mijn lijf huizen wordt bevolkt door moslima's. Dat is ook precies wat Hirsi Ali met de door van Gogh geregisseerde film submission aan de kaak wilde stellen. Dat vrouwen worden gezien als minderwaardige wezens.

• neutraal

Precies! Waar komt dat getal vandaan? Volgens mij van minister Kamp of all persons.

• neutraal

30 jaar geleden werden de blijf van mijn lijfhuizen alleen bevolkt door autochtonen. Misschien is het wel zo dat wij nederlanders ook een bepaalde ontwikkeling hebben doorgemaakt?En moeten we allochtonen ook die tijd gunnen?

• mv N&R

Het klopt dat moslims van Turkse afkomst inderdaad anders zijn dan die van Marokkanse afkomst. Dat is puur antropologisch. Je zal wel kunnen zeggen dat de Berbers (de Marokkanen uit het Rif-gebergte) agressiever en extremer zijn in alle vorm van doen en laten. Dit komt mede doordat deze Marokkanen in Marokko zelf altijd hebben moeten strijden voor erkenning. Reden daarvan is dat deze bergnomaden een cultuur aanhangen (zeer conservatief) welke niet wordt getolereert door de Marokkaanse overheid. De lui die daar worden uitgekotst komen maar al wat graag naar het heidense Nederland, omdat ze er achter zijn gekomen dat die heidenen hen veel meer mogelijkheid bieden. Een voorbeeld daarvan is dat extreme imams in Marokko worden verboden en in Nederland met open armen wordt ontvangen.

• Mariëtte

als kind heb ik ook met mijn moeder in z'n blijf van mijn lijf huis gezeten omdat mijn NEDERLANDSE !! vader mijn moeder wekelijks bont en blauw sloeg omdat ze bij de buurvrouw een kop koffie had gedronken of vergeten was boven op de kast te stoffen en als mijn moeder te gewond was om hem te kunnen behagen stieken mijn kamer in kwam om zijn vieze spelletjes op mij en mijn zusje bot te vieren

nou ik ben al 13 jaar getrouwd met een marokaan maar wat mijn moeder en ik hebben meegemaakt met mijn vader zou mijn man nooit bij mij doen hoor!

en ja er zitten nu veel moslima's in z'n huis maar er zijn ook nog genoeg nederlandse vrouwen en kinderen die mishandeld worden door hun man of vader of zijn we vergeten wat er met het meisje rowena is gebeurd of die peuter die een paar maanden geleden is vermoord door haar ouders dat waren NEDERLANDERS !!! in elk volk zitten goede en slechte mensen

• kappie

Bever!!!

Ik heb zelf tot voor kort in een gevangenis gewerkt en ja het is echt 80% en dan houd ik het nog netjes….en dat is door het hele land zo..

het word wel zo veel mogelijk binnenskamers gehouden omdat je anders discrimineerd.

een jaar terug is er nog een onderzoek geweest door elsevier…hetzelfde resultaat…

ik heb ooit een boek gelezen over 20 jaar moord en doodslag in nederland//zelfde cijfers///het is triest maar het is echt waar.

vraag elke politieman in nederland hoe de cijfers liggen.

volgens mij is john agent geweest…john aan jou het woord!!

groeten

• anja

Heb zelf een jaartje vakantie gehad.

Veel allochtonen maar ook veel autochtonen. Als ik de in Nederland geboren maar van buitenlandse afkomst meetel als Nederlander kom ik toch echt niet hoger dan 40% buitenlanders.

Maar dat was waar ik zat. Volgens mij kan dit per plaats nog wel eens verschillen.

Speur het Elsevier onderzoek eens op. Of een titel van dat boek waarin dit zou moeten staan. Dingen roepen is 1, het staven met bewijzen is 2.

• kappie

elsevier nummer weet ik niet meer

het boek wel heb ik nog steeds MOORD EN DOODSLAG IN NEDERLAND

isbn 9044601318

dat is notaben van 1992 tot 2001

mag ik je er vervolgens op wijzen dat gedetineerden in de regel iets minder gegevens hebben dan het personeel!!!

en ook mijn neef die agent in rotterdam was is VERMOORD en inderdaad helaas door 4 marrokanen.

ga lezen en denk niet steeds dat iedereen maar wat roept!!

en neutraal doe mij een lol ga met je softe gepreek eens punniken ofzo!!!