Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jullie zijn pas eng

• Willo

Het verschil tussen de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh is dat de moordenaar van Theo voortkomt uit een radicale islamitische beweging, terwijl de moordenaar op Pim Fortuyn een eenmansactie was. Overigens is Pim Fortuyn ook meerdere malen met de dood bedreigd door moslims. In Nederland wonen ongeveer 1 miljoen moslims, waarvan er 5 % extremistische ideeen op nahoudt. Dat betekent 50.000 moslims die hier rondlopen die op zijn minst sympathiseren met het gedachtengoed van de fundamentalisten. Hiervan heb je weer een harde kern van een paar honderd man die ook daadwerkelijk de jihad probeert te verkondigen. De moord op Theo van Gogh moet dus tegen een geheel andere achtergrond geplaatst worden dan die op Pim Fortuyn. Zeker ook als je de reacties van vele moslims bekijkt, zo in de trant van “wie met vuur wil spelen die loopt nu eenmaal dit risico” tot “ik kan het wel begrijpen, hij had zulke rare uitspraken”.

Ik als Nederlander kan het in elk geval absoluut niet begrijpen dat iemand om de verkondiging van zijn standpunten, hoe onbehoorlijk die soms ook geformuleerd waren, vermoord wordt. Dit past niet in de nederlandse cultuur en als deze mensen zeggen dat ze het wel kunnen begrijpen dan passen ze niet in de Nederlandse cultuur. Dat vind ik nu pas eng: dat je ook nog een keer vele moslims hebben die het allemaal wel goedkeuren.

De nazi's zijn destijds ook als een kleine, maar zeer fanatieke groep begonnen en hebben, deels door intimidatie, steeds meer meelopers mee gekregen. Ik hoop van ganser harte dat de Nederlandse samenleving een soortgelijk probleem nu een keer echt onderkent.

• France nr 1

Excalibuur, we hebben veel problemen met islamisten in Frankrijk maar het verschil is dat we ze keihard aanpakken. Er wordt niemand vermorden want bij enige twijfels worden ze opgesloten.

ik vind jammer dat hier nog veel te veel mensen gaan de focus opleggen op islamofoben terwijl de echte moordenaar van Theo een islamistiet is.

Gisteren zijn er een aantal Nederlanders geaaresteerd in Den haag die aan protesteren waren. Wat slaat dat nou op? De wereld omgedraaid. Vrijheid van mening ?

Daarom zeg ik dat het in Frankrijk anders is. Ik denk dat hier teveel links partijen het nederlandse volk zitten op te lichten met nep informatie.

De Nederlanders die in Den Haag hebben gereageerd zijn geen nazi's maar doodgewone mensen die geen slachtoffers willen worden van gekke arabieren.

• France nr 1

en ik gelukkig niet., Inge mag best in Irak gaan wonen. plek zat

• Willo

France, ik ben het helemaal met je eens. Hoeveel meer moet er nog gebeuren voordat de ogen van veel Nederlanders open gaan. Al dat zogenaamde tolerante leidt tot niets. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dat is nu wel gebleken nadat autochtone Nederlanders jarenlang geen onvertogen woord over moslims hebben geroepen, sociale vorzieningen, huisvesting, jeugdhonken, blijf van mijn lijfhuizen. Noem maar op wat de Nederlandse maatschappij allemaal wel niet gedaan heeft om allochtonen thuis te laten voelen. Wat krijgen we? Onderwijzer wordt vermoord, gezin wordt uit de buurt gepest, metrostations worden geterroiseerd, autochtone bejaarden met rollators worden voortdurend beroofd/ lastig gevallen, bedreigingen aan het adres van Wilders, Hirsi Ali, Theo van Gogh, Pim Fortuyn en nog veel meer, mensen worden de bioscoop uitgewerkt bij de film Shouf Shouf Habibi. Nederlandse mesjes in de grote steden worden voortdurend lastig gevallen en voor @!#$ uitgemaakt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat allemaal onder het mom dat wij christenhonden zijn. Om het nog maar niet te hebben over het antisemitisme, dat onder moslims in Amsterdam alsmaar toeneemt. Degenen die dit allemaal maar toelaten en nog altijd vinden dat er niet iets wezenlijk mis is, die zijn in mijn ogen niet wezenlijk maatschappelijk betrokken maar hopen slechts dat hun eigen vreedzame bestaan niet verstoord zal worden. De ironie van dit alles is dat die op een gegeven moment zeer wreed verstoord zal worden als je zo zalvend blijft optreden.

• jannie

je vergist je op een ernstig punt,Ingrid. De moord op Pim is niet gepleegd vanuit een religieus standpunt. De moord op Theo is duidelijk gepleegd omdat de mordenaar islamiet was. Dit is niet zomaar een moslim die toevallig een moord pleegt. In dat geval heb je gelijk. Iemand die een eh roofmood bv (sorry, ben niet erg thuis in criminele termen) pleegt, gewoon omdat het een crimineel is, hoeft je niet op zijn religie te beoordelen.

Maar dit is een moslim die vanuit zijn religie een religieuze moord pleegt. Dat is heeeeel wat anders. En dan geeft hij zelf aan dat zijn religie dus een rol speelt.

• lizzy

en dit mag wel gezegd worden jij bent pas een nazi

• GeertC

Word alsjeblieft wakker Inge en wees niet zo naief. Er schuilt een groot gevaar in het radicale islamisme. Luister maar naar Afsin Elian en veel van de vluchtelingen uit Iran en Irak.

In A'dam -West is een poos geleden een 14-jarige meisje verkracht door een groep Marokaanse jongeren. Het Stadsdeel wilde niet dit aan ‘de grote klok’ hangen, omdat het stigmatiseerd zou werken. In één woord: belachelijk….

Werk je bij het Stadsdeel A'dam-West?

GeertC

• GeertC

Mohammed schreef:

>

> Goed verwoordt !

Goed fout geschreven…

(het is verwoorD)

• Wil

Ik zou haast naar frankrijk willen verhuizen.Maar dat is geen oplossing.Blijf nederlandse in hart en nieren en ik wil niet wijken voor degene die Nederland verzieken.Vind wel treurig dat ik dit moet zeggen eigenlijk.Vind de wereld helaas bijna helemaal verrot, overal vinden bijna aanslagen plaats in de naam van.

Persoonlijk vind ik dat degene die zulke gedachtes heeft door hun eigen mede gelovige moet worden aangepakt of zelfs worden aangegeven door hun eigen mede gelovigen bij de juiste justities.Misschien dat ze dan wel luisteren dat doden geen optie is om beloond te worden in het hiernamaals.Maar juist opkomen voor anderen, respect tonen, je laatste stukje brood delen.France nr 1 schreef:

>

> Excalibuur, we hebben veel problemen met islamisten in

> Frankrijk maar het verschil is dat we ze keihard aanpakken.

> Er wordt niemand vermorden want bij enige twijfels worden ze

> opgesloten.

> ik vind jammer dat hier nog veel te veel mensen gaan de focus

> opleggen op islamofoben terwijl de echte moordenaar van Theo

> een islamistiet is.

> Gisteren zijn er een aantal Nederlanders geaaresteerd in Den

> haag die aan protesteren waren. Wat slaat dat nou op? De

> wereld omgedraaid. Vrijheid van mening ?

> Daarom zeg ik dat het in Frankrijk anders is. Ik denk dat

> hier teveel links partijen het nederlandse volk zitten op te

> lichten met nep informatie.

> De Nederlanders die in Den Haag hebben gereageerd zijn geen

> nazi's maar doodgewone mensen die geen slachtoffers willen

> worden van gekke arabieren.

• France nr 1

We zijn dus allemaal eens: het is pas eng als een nederlandse vrouw haar eigen volk gaat discrimineren en de “arme aboudjadja” gelijk geven.

Inge, vergeet niet dat ongeacht je postieve discriminatie t.o.v. sommige moslims is sowieso een negatieve discrimatie tegen Nederlanders.

In 1939 dachten ook een hoop nederlanders dat de Duitse Extremisten Toch niet zo slecht waren. Ik kies voor het verzet, jij toch ook?