Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraag aan Marokkanen in Nederland

• corrie

Ik vind dat er tijdens de discussies zoals gisteren op t.v. niet echt inhoudelijk ingegaan wordt op de problemen met extremisten. Er wordt afschuw uitgesproken, ja, maar wat hebben we daaraan? Ook het praatje van Cohen gaf mij dezelfde gevoelens. Want iedereen is nu geschokt en de emoties laaien op, maar over 2 weken is alles vergeten.

Nee, de Moslims in Nederland zouden bijvoorbeeld moskeen waar bedenkelijke praktijken gaande zijn kunnen aangeven. Ouders kunnen hun kroost beter in de gaten houden. Jongeren kunnen plekken waar bepaalde extremistische dingen gaande zijn aangeven. Maar nee, ze doen niks, want ze beschermen hun moslim broeders als het erop aankomt. En doet de regering dan uiteindelijk wat, dan is het ineens discriminatie. Want waarom mogen vervelende Marokkaantjes wel uitbundig feestvieren als Amerika getroffen wordt door een ramp en mogen vervelende rechts extremisten niet ‘'islamiet, parasiet en eigen volk eerst’' schreeuwen.

Ik woon en werk in de stad met de meeste allochtonen en door de jaren heen heb ik gemerkt dat allochtonen elkaar puntje bij paaltje toch verdedigen, zelfs als het iets bedenkelijks betreft. Uiteindelijk staan ze zelden aan de kant van de Nederlanders (=autochtonen) De autochtoon gaat op een gegeven moment hetzelfde doen bij kritiek op hen, want je verdedigd de groep. En dat groepsgedoe is iets wat ontstaan is tijdens de groei van allochtonen. Vroeger had je punks en skins en koorballen, kleine groepjes en dat was dat. Nu heb je autochtonen en allochtonen. Tel daarbij de komst van de Islam met zijn, voor mijn gevoel, opdringerige aard en de kloof was er. Het ligt mede aan de Islam in een land waar volledige vrijheid gemeengoed was geworden, dat deze problemen zijn ontstaan. Ik zou zeggen: moslim, matig U, ga op in het geheel en blijf er niet zo nadrukkelijk buiten staan.

• J Borgers

Je haalt Volkert van de G aan, wat wil je daarmee zeggen?

Het motief van zijn daad is toch bekent of niet?

• Carl

99 % in Nederland geboren … en ook voor 99 % aangepast dan ??? Zo niet, dan ga je fijn terug naar Marokko, want de meeste Marokkanen die ik ken voelen zich meer Marokkaan ….

• Frank

Catqueen,

Ik ben wel de laatste die iemand probeert te beledigen maar ik heb niemand met Volkert geidentificeerd…het enige wat ik zei is dat het krom is dat ik me moet identificeren met een moordenaar en de mensen die mij hierop aanspreken niet. Dus dan is niks duidelijker om met gelijke munt een voorbeeld te geven. That's it !

Verder heb ik ook een Nederlandse (blonde) vrouw dus racisme is ook niet bij mij aan de orde.

Wat ik uit jouw reactie haal is dat je de hangjongeren zat bent…Nou, ik ook !

Dus wat doen WE eraan ?

Je moet niet denken dat ze naar mij of iemand anders luisteren hoor want als ik iets zeg dan krijg ik ook een nare reactie terug. Als ze niet eens naar de ouders luisteren dan heeft mijn interventie echt geen zin meer. Mijns inziens is de politiek al tijden aan de beurt.

Maar toch blijft het zo dat mensen verwachten dat Marokkanen in staat zijn om deze problemen met criminelen op te lossen. Dat is hetzelfde als ik jou weer vraag om iets te doen aan bijvoorbeeld de foute voetbal-supporters, als je niet uitkijkt dan krijg je zelf de wind van voren.

• Carl

Omdat je met een blonde vrouw bent, ben je bij voorbaat geen racist :) grappige conclusie maar ik snap je punt hoor.

Ik snap je houding alleen niet zo, “als ze niet naar de ouders luisteren, heeft mijn interventie ook geen zin”…. Dat hoeft helemaal niet. En waar komt die respectloosheid van die groep toch vandaan ???

Ik vind dat moslims juist wel de handen in elkaar moeten slaan en een stille tocht moeten houden. Ik snap best dat je je niet wilt vereenzelvigen met die kleinere groep relschoppers/extremisten maar wat is er mis met een gebaar naar buiten zoals bv. een stille tocht ?

• Inge

ALLAH schreef:

>

> ja en hoe werkt dat dan met marokkaanse jongeren waar van 99%

> hier in nederland geboren is

> waar stuur je die dan terug heen????????????????????????

naar een opvoedingsgesticht………………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Evan

Nee, ik ben het er mee eens dat het niet eerlijk is om alle Marokkanen over één kam te scheren, maar het valt me wel op dat als er eens bedreigd wordt of gemoord, zelfs verkracht, dat in 90 % van alle gevallen de dader een Marokaans profiel heeft. Ook ik ben ten zeerste tegen discriminatie en het over 1 kam scheren, ik heb zelfs vroeger de buitenlanders bij mij thuis verdedigd als het op een discussie aankwam. Toch, als je maar lang genoeg dit soort dingen hoort, en erover leest, dan komt er vanzelf een soort van ‘angst’ die je belemmerd in je discriminatiebeperkingen. Je kunt er niet omheen dat er een groot probleem is met de Marokaanse bevolking in Nederland. Het is algemeen bekend dat oudere Marokanen meestal de taal niet spreken, de jongeren zorgen voor veel overlast (ik neem als voorbeed de Diamantbuurt in A'dam, waar een familie door Marokaanse jongeren is weggepest). Je kunt er NIET omheen.

Ik bestrijd hevig dat alle Marokanen zo zijn, want ook ik ga in het dagelijks leven om met buitenlanders die de taal perfect spreken en zich normaal gedragen.

Het is een betreurend feit dat sommigen het continu verpesten voor de anderen, waardoor er een ontzettend grote kloof tussen de autochtonen en de allochtonen zal ontstaan. Mijn idee, het zal wat grof klinken maar als je hier constant mee geconfronteerd wordt veranderd je persoonlijkheid: Strengere toelatingsprocedures, geen alleenstaande Marokaanse mannen/jongens naar Nederland, gedwongen inburgeringscursussen voor beide sexen en het terugsturen van extremisten.

Nederland staat al langer bekend als een tolerand wietlandje, het moet een keer genoeg zijn geweest. Als zij zo nodig een Marokaans paspoort willen houden, hun vrouwen willen mishandelen, de taal en de cultuur niet willen respecteren en aanslagen in Nederland en andere landen willen plegen, gaan ze maar weer lekker terug naar Marokko, waar niemand daar waarschijnlijk van opkijkt. Hier in Nederland zijn we het zat om telkens zo gedomineerd te worden door een autochtone (over het algemeen Marokaanse) minderheid. Ik maak mezelf bang met de gedachte dat we hier over tig jaar met een islamitische regering zitten en me niet meer veilig voel op straat. Ik vertik het, en ik ben echt niet de enige. Het is tijd voor hardere maatregelen voor degenen die het verdommen om zich aan te passen. Voor de overigen die hierdoor een slechte naam krijgen, ik betreur dit zeer. Maar vertel het ons dan, wat moeten we dan? Het is een keer genoeg geweest.

• Son

Nou jij vind het niet eerlijk?

Kom maar bij ons kijken twee groepen Marokanen hier voor de deur dag en nacht hangen. Intimideren, schelden en weet ik veel wat. Ze doen nooit alleen maar met een groep en het vreemdste van alles is, dat als erop aan komt gaan die twee groepen, tot 1 groep vormen tegen iedereen. Ik heb hier hinder van en is elke keer wat met die gasten hierzo. En nu ik ben het zat, en doog het niet meer langer, van Marokanen niet van andere niet. De eerste de beste die nog wat zegt, of mijn kinderen commanderen tot uitvoeren van hun belachelijke eisen zodat zij de straat uit kunnen om op tijd op school te kunnen komen, en/of mij uitmaak voor vuile vieze witte @!#$, krijg nu een stalen pijp in zijn nek, groep of geen groep.

Doet me aan een mooie vraagstelling denken

Ga je liever staande dood of knielend door het leven gaan.

En wat denken jullie? Ik ga liever staande dood.

Laat me verdorie niet voor alles nog wat uitmaken door een stelletjes snotneuzen en als ik er wat van zegt, gooien ze op discriminatie. Dan discrimineer ik ineens, nou ik voel mij eerder gediscrimineert als autochtoon En dat niet alleen we worden als voor mijn gevoel ook flink uitgebuit op alle manieren, vrijheid, flexibileteit, sociale voorzieningen, worden ons steeds moeilijker gemaakt. Buiten dat worden onze kinderen ook op school verplicht naar moskee te gaan om zgn de culturele inzicht in te prenten waar steeds meer afgunst in voor terug komt, en waarom? Omdat meer allochtonen op school met islamitisch geloof.

Son

• vrij nederland

bingo !!! iemand die het snapt

bedankt inge

• J Borgers

Het is juist wat je zegt generaliseren is niet goed, maar doen zij dat zelf ook niet?

Neem nu als voorbeeld over de joden, mag daar alles over gezegd worden dan?

Of hebben wij niets geleerd uit het verleden, je mag kennelijk alles aan de kaak stellen, als het maar niets met de Islam te maken heeft want dan moet je het met de dood betalen.

Dat er Christenhonden geroepen en geschreven word, overigens door Nederlanders zelf dat mag en moet kunnen, zelfs de rechter in een zaak vond dat.

Kijk je moet wat nuchter zijn niet alle duitsers waren nazis, toch stoken zij allen de rechter arm omhoog? of ben je te jong omdat te begrijpen.