Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraag aan Marokkanen in Nederland

• dribibu

wat doen jullie zélf eigenlijk aan het in de gaten houden van de extremisten onder jullie?

Het komt op mij namelijk over dat “jullie” voornamelijk in de slachtofferrol kruipen als er iets gebeurt waar een Marokkaan bij betrokken is en er kritiek komt door autochtone Nederlanders. Dit irriteert me persoonlijk nogal, hoewel ik wel begrijp dat extremisten een kleine minderheid vormen hoor ik veel te weinig van de grote meerderheid.

groet,

Hans

• catqueen

Ik onderschrijf jouw bericht, Ik walg ervan, dat de allochtone Nederlanders weer in de slachtofferrol kruipen, inplaats van tot daden te komen. Daarmee laten ze eigenlijk zien, niet als volwaardig Nederlander beschouwt te kunnen worden, maar als zielige allochtoon. Als ze niet volwaardig deelnemen aan de Nederlandse samenleving, maar wegkruipen als ze bekritiseerd worden, kunnen ze beter terugkeren naar hun vaderland.

Allochtone medelander sta toch eens op en strijd samen met de landgenoten voor een veilige, vrije samenleving! Doe verdorie eens wat tegen de uitwassen en vandalen!!

groetjes Catqueen

• corrie

Inderdaad!

Dit zal de kloof die er al was en nu nog groter is, alleen maar verkleinen.

Nu hebben de mensen zoiets van: zie je wel, die moslims (=in dit geval Marokkanen) doen niets aan de problemen met de radicalen.

Als een groep in een slecht daglicht komt te staan, hoe vervelend ook, is het hun taak dit te veranderen. Zoals het nu gaat krijgt Nederland en de Nederlanders de schuld wat mijn inziens bullshit is. Want er zijn ook hele hordes autochtonen die aan de rand van de maatschappij leven en gediscrimineerd worden, plegen zij ook aanslagen en hebben zij ook zo'n grote bek?

• anja

Ik hoop dat je niet alle allochtonen bedoeld, want zelfs Willlem-Alexander is een allochtoon. Een allochtoon is letterlijk van elders afkomstig (Gr. allos anders, vreemd, & chtonos oorsprong). De term wordt vooral gebruikt in tegenstelling tot autochtoon van hier afkomstig ofwel de inheemse bevolking.

Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):

Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie tenminste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie

Het begip allochtoon heeft daarmee een aantal niet meteen voordehandliggende gevolgen. Meestal worden in de volksmond met allochtonen de (kinderen van) gastarbeiders en/of asielzoekers bedoeld, maar volgens deze definitie is ook een groot deel van het Koninklijk Huis allochtoon (alleen de kinderen van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven niet). Soms wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.

Je bedoeld zeker moslims of Marokkanen, dat wilde ik ff rechtzetten.

• mv Y annick en Y era

ja en hoe werkt dat dan met marokkaanse jongeren waar van 99% hier in nederland geboren is

waar stuur je die dan terug heen????????????????????????

• Frank

Wat is dit nu weer voor nonsens ?? Als ik er wat aan kan doen dan doe ik dat !

Wat doe jij aan het rechts-extremisme onder jullie ? Denk je nu echt dat een extremist naar de gemiddelde Marokkaan toestapt en hem verteld over zijn wrede plannen om iemand te vermoorden ? Ik ben toch niet van de AIVD dat ik precies weet wat er speelt onder “ons”. Wat doe jij er nu aan om kenbaar te maken dat je niks met Volkert v/d G. te maken hebt ? Dit zijn echt weer van die opmerkingen waar niet goed over nagedacht is.

Je doet alsof we van elkaar op de hoogte zijn wie er een aanslag aan het voorbereiden is. Ik heb mijn werk en mijn hobby's waar ik me op focus maar door deze maatschappelijke diarree discussie moet ik mezelf wel verdedigen omdat er mensen zoals jou rondlopen die denken dat we allemaal terroristen zijn. We doen dus niet zielig….en de vertegenwoordigers van de Islamitische organisaties hebben gisteren allen op TV hun afschuw uitgesproken. Als iets anders je dwars zit zeg dat dan en draai er niet omheen.

• cynthia

Ik vind het niet eerlijk dat alle Marokkanen hier nu op worden afgerekend! Er zijn ook genoeg slechte Nederlanders.

Waarom zouden de Marokkanen in de gate moeten houden wie de extreminsten onder hun volk zijn. Dat doen wij Nederlanders toch ook niet.

Ik vind dat je nu niet ineens alle Marokkanen over één kam moet gaan scheren.

Groet,

Cynthia

• dribibu

in deze reaktie kruip je m.i.(weer) in de verdediging en geef je bovendien geen antwoord op mijn vraag.

jammer,

Hans

• catqueen

Nou dan ben je toevallig aan het verkeerde adres Abdel. Ik heb in de eerste stad waar de Centrumpartij zich manifesteerde, de eerste en enige aanklacht tegen hun gedeponeerd en heb een Anti-fascismecomitee opgericht en ten strijde getrokken. Ik accepteer het niet dat je mij ervan verdenkt, dat ik bedekte termen zou gebruiken. Ik veroordeel niemand op afkomst. Ik heb zelf een gekleurde schoonzoon en kleinzoon.

Laat niet onverlet, dat ik vind en blijf vinden, dat we allemaal onze verantwoordelijkheid moeten dragen en mee moeten strijden, om een menswaardige, vrije samenleving te creeëren. Uiteraard kan dat beter van binnenuit dan van buitenaf. Ik ga ervan uit dat een Marokkaan meer inzicht heeft in zijn eigen groep. Ik heb het dan niet eens zozeer over extremisten, alswel over de groepen jongeren binnen de Marokkaanse gemeenschap, die het burgers zo verrekte moeilijk maken. als daar geen halt tegen geroepn wordt, zul je nog eens wat meemaken over een x aantal jaren. Deze jongeren voelen zich door niets en niemand belet in hun uitingsvormen.

Ligt de verantwoording daarvoor bij mij? Dacht het niet, maar eerder bij de opvoeders en familieleden.

Wil je je excuses maken voor het feit, dat je mij met Volkert van der G identificeert? Want dat pik ik werkelijk niet.

Catqueen

• dribibu

als ze 2 paspoorten hebben lijkt het me niet zo moeilijk: Marokko dus.

Hans