Nou dan ben je toevallig aan het verkeerde adres Abdel. Ik heb in de eerste stad waar de Centrumpartij zich manifesteerde, de eerste en enige aanklacht tegen hun gedeponeerd en heb een Anti-fascismecomitee opgericht en ten strijde getrokken. Ik accepteer het niet dat je mij ervan verdenkt, dat ik bedekte termen zou gebruiken. Ik veroordeel niemand op afkomst. Ik heb zelf een gekleurde schoonzoon en kleinzoon.
Laat niet onverlet, dat ik vind en blijf vinden, dat we allemaal onze verantwoordelijkheid moeten dragen en mee moeten strijden, om een menswaardige, vrije samenleving te creeëren. Uiteraard kan dat beter van binnenuit dan van buitenaf. Ik ga ervan uit dat een Marokkaan meer inzicht heeft in zijn eigen groep. Ik heb het dan niet eens zozeer over extremisten, alswel over de groepen jongeren binnen de Marokkaanse gemeenschap, die het burgers zo verrekte moeilijk maken. als daar geen halt tegen geroepn wordt, zul je nog eens wat meemaken over een x aantal jaren. Deze jongeren voelen zich door niets en niemand belet in hun uitingsvormen.
Ligt de verantwoording daarvoor bij mij? Dacht het niet, maar eerder bij de opvoeders en familieleden.
Wil je je excuses maken voor het feit, dat je mij met Volkert van der G identificeert? Want dat pik ik werkelijk niet.
Catqueen