Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Reactie van een Marokkaanse Nederlander

• Begijfra

Beste Abdel,

Ik hoop dat je ondanks de verpeste sfeer in Nederland dat je je thuis blijft voelen. Jij bent vind ik blijkbaar een voorbeeld voor veel Marrokaanse gezinnen en nederlandse mensen hoe het zou moeten. Een hardwerkende man van Marrokaanse afkomst die gewoon gelukkig wil leven.

Top!

• emiel

Zo dit is nog eens taal uit een andere hoek , want ze denken dat ze weer is zielig zijn maar dat is dus niet zo want nederlanders zijn dus niet zo .

citaat van Abdel

(Er is grondig wat mis heb ik het idee. Als het een kleine groep zou betreffen, spreek niet heel Nederland altijd over die “@!#$ Marokkanen”. Dat doen ze namelijk over de Turken, Chineesen, Duiters, Belgen en andere buitenlanders die in Nederland wonen ook niet.

Er zal eens wat uit de eigen gemeenschap gedaan moeten worden denk je ook niet.)

• Sjakkeltje

Al mijn respect voor je Abdel!!!

Voor mij persoonlijk zie ik je niet als marokkaan maar een Nederlander met een kleurtje.

Je past je aan denkt mee en probeerd hier toch je mening te geven, ondanks de bekrompen meningen die hier voorbij komen soms.

Petje af

liefs Jacq

• Bob van Duin

helemaal mee ens en ik heb hele leuke en goede marrokaanse collegas dus die zijn er ook he heleaaml met je eens hoor

peter en mieke

• Marc B

Juist ja, chokran Abdel!

En een korte vraag aan Dribidu, die oud agent en aan catqueen;

Jullie zijn allemaal wel zo lekker aan 't wijzen -

wél de evidend aanwezige gevolgen van een politiek ondoordacht integratiebeleid aankaarten (om maar eens wat te noemen, want o, wat zijn wij Nederlanders goed in ‘t beoordelen van ’t hoe en waarom een immigrant moet integreren, maar is er ooit naar de MENING/leefwijze/overtuiging van die immigrant gevraagd?), maar je verder totaal niet interesseren in de achterliggende redenen daarvan -

maar wat zou je doen wanneer jullie nou iets soortgelijks wordt ‘verweten’ ? Wanneer er bijvoorbeeld gezegd zou worden“doe eens iets aan die extreem rechtse imbecielen (zoals voorheen de CD) die immigranten naar 't leven staan, dat is JULLIE VOLK”? Wat is dan de reactie?

Lekker makkelijk wel, een schuldvraag neerleggen bij een weldenkende jongeman DIE VOOR Z'N MENING UITKOMT en daarmee hem plus de overige 99% van de marokkaanse/moslim bevolkingsgroep die gewoon, zonder allerlei extremistische activiteiten, hun leven leiden in democratisch Nederland, over één kam scheren en ‘en passant’ voorbij gaan aan alle rotte appels die onze eigen veilige, tolerante nederlandse samenleving heeft voortgebracht … Is dat jullie definitie van vrijheid van meningsuiting? Ik noem 't ietwat korzichtig.

Denk na!

Dit is alle vormen van geloof al onstegen, dit soort radicale/extremistische en jammer genoeg vrij rondlopende gekken kunnen zich op geen enkele vorm van geloof beroepen en opereren vanuit/in cellen!

Nergens niet, niet in de Khoran, de Bijbel, de Thora of welk religieus schrijven ook staan dit soort dingen beschreven en de extremistische individuen die zich denken te kunnen en mogen beroepen op dergelijke religieuze geschriften zouden samen met hun aanhangers moeten worden opgesloten.

Begrijp me goed, deze moord is buitengewoon laf en voor dit soort individuen zou wat mij betreft geen straf zwaar genoeg zijn, maar ALS-JE-BLIEFT houdt op met vingertjes wijzen en hele bevolkingsgroepen verantwoordelijk te stellen voor de daad van één totaal buiten de realiteit staande gek!

Groet,

Marc

• Carl

Hallo, ik was er niet bij hoor in die bios :)

Ja het is wel eerlijk omdat van “jullie” te verwachten, ik hoor namelijk niks uit de goede moslim hoek en dat irriteert me bijzonder ja.

Ik heb eens wat gezegd tegen een Marokkaanse jongen …. hij sneed me af op het fietspad en ik zei “kun je niet uitkijken ?”. Hij reageerde: “ zei je wat kuthoer” …

Dat is toch niet normaal meer zeg !

• Frank

Ik snap u reactie niet helemaal, tenminste…ik snap de voedingsbodem niet.

Laat ik het zo zeggen….mijn jongere broertje woont nog bij mijn ouders thuis in een relatief “zwarte” wijk. Hij doet VWO en zit in de 5e klas. Voor mijn zusje geld hetzelfde enkel zij zit in de 4e van het VWO.

Als zij buiten gaan spelen met andere kinderen dan komen zij dus in aanraking met jongeren die het minder goed doen op school en veel buiten rond hangen en ook al wat kleine delicten (daar begint het mee) op hun kerfstok hebben. De reden dat mijn zusje en voornamelijk mijn broertje daar niet aan mee doen is omdat zij door mijn ouders goed bijgebracht is wat acceptabel is en wat niet. Oftewel, ze zijn goed opgevoed. Dit geldt ook voor mij en mijn oudere zussen. (grote familie he?)

Hier hebben mijn ouders dus ook hun nobele taak verricht. Verder sta ik en mijn vader er in de buurt om bekend dat we absoluut niet zachtzinnig om gaan met mensen die de buurt vershiteren en eventueel mijn broertje lastig vallen. Hierin hebben wij vind ik meer dan onze taak vervuld. Er is nooit gezeik daar.

Dit gebeurt in meerdere buurten, ik weet dat er oudere broers zijn die veel jongeren helpen en beschermen tegen jeugdige criminelen. Er is echter een groep die totaal onbereikbaar is hiervoor en daar hebben wij een ontzettende grote hekel aan. De ouders van deze jongeren worden er in de moskee en in de buurt wel degelijk op aangesproken maar vaak is het onmacht van dergelijke ouders om het tij nog te keren. De sociale controle die er in Marokko is hebben we hier wel degelijk geimporteerd. Voor de harde kern criminelen mag je niet van de Marokkanen verwachten dat we ze achtervolgen tot in de kleinste steegjes daar heb je zoals ik al zei de politie voor.

En de opmerking over de zwijgende massa….als u eens wist hoeveel energie er gestoken wordt jegens deze lui dan had u deze opmerking niet gemaakt.

• dribibu

je kunt het ook beter op bv een verjaardag doen, als het goed is is de meerderheid van de daar aanwezigen niet-extremistisch, dus dát is bv een goed moment om er met degenen die wél extremistisch zijn erover te praten. Zou ik bv ook doen als ik op een verjaardag een hooligan tegen zou komen o.i.d.

groet en succes,

Hans

• bezorgde Vader1

Wat een bullshit is dit bericht zeg……..

Je bedoeling was in het begin van je bericht heel goed :afstand nemen van wat er gebeurd is.

Vervolgens ga je net als alle allochtonen die zich in hun kruis getast voelen de Nederlanders verwijten dat wij niet genoeg doen om jullie het hier naar je zin te maken ….

Wanneer zetten jullie je oogkleppen af ?

Wanneer gaan jullie nou eens inzien dat wij in de jaren 1960-1980 er alles aan gedaan hebben om jullie hier te laten intregeren en te helpen om na een ellendig bestaan in eigen land hier een menswaardig bestaan te laten opbouwen.

Jullie moeten in plaats van het verwende meisje spelen, eens hand in eigen boezem steken.

Als ik hoor dat een Nederlander een aanslag op iemand wilt plegen is mijn eerste telefoontje naar de politie…..

Jullie gaan misschien wel met elkaar in discussie, maar omdat jullie je graag als een hechte gemeenschap willen profileren gebeurt er vervolgens niets met de aanslagdreiging………….

Dat betekent dat jullie meer geven om het Marokkaan zijn dan het Nederlander zijn….

Bullshit dus………..Ik geef elke malloot aan waarvan ik denk dat hij misschien mijn kinderen zal kwaad doen…..

Of hij nou uit Nederland,Turkije,Pakistan of Tsjilietsjap komt.

Schei dus eens uit met huilen dat we jullie vervloeken en demoniseren en help ons dan eens om deze herseloze drollen op te pakken en deze wereld te beschermen van extremistische cellen en terrorisme.

• Carl

Maar er wordt toch steeds gesproken over degenen die het verpesten ? Volgens mij wordt er niemand over 1 kam geschoren hoor.

“Is er ooit naar de mening/leefwijze, etc. van de immigrant gevraagd” vraag je je af.

Uhhh, staan die moskeëen er soms voor jan met de korte naam dan ? Er zijn allemaal subsidies voor die zogenaamde hulpinstanties voor o.a. Marokkanen. Waarom moeten zij steeds zo apart behandeld worden ? Als ik me in Marokko vestig, dan moet ik ook maar zien hoe ik me red hoor. Lijkt me dat er genoeg geïnvesteerd is in het welzijn van deze bepaalde groep. Projecten worden opgezet om de probleemjongeren te helpen (lees mijn eerdere berichtje … wat gebeurde er toen de probleemjongeren hier wat later mochten internetten … juist ze sloegen de boel kort en klein).

Dit is een forum bestemd om je mening te uiten, waarom mogen mensen dan niet een vraag neerleggen ???

En de schuld neerleggen bij een mislukt integratiebeleid …mhm … waarom zou dat toch mislukt zijn he, misschien omdat die raddraaiers niet willen integreren. Zelfs Abdel krijgt in de bios een grote bek … Het beleid is te zwak, dat is het probleem ja !