Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

moslims ook oneens?

• jannie

Nou moslims, ik zou zeggen grijp je kans. Dit is De gelegenheid om te laten zien dat de meeste moslims deze moord ook onacceptabel vinden. organiseer nu eens een massale demonstratie om dat te laten zien. En als jullie dat niet doen, dan kan het jullie dus niet genoeg schelen. De kans voor daen en geen woorden.

Laat eens zien waar je staat??

• Ert

de moslimorganisaties buitelen over elkaar heen om deze actie te veroordelen, hun afschuw uit te spreken,. en de overheid te vragen om harde actie tegen extremisten. de ene na de andere actualiteitenrubriek heeft belangrijke moslimvertegenwoordigers als gast die zich van de moord distantieren. diverse moslimjeugd wordt geinterviewd en zegt hetzelfde: dit mag niet.

maar als je dat liever niet hoort dan steek je toch lekker je vingers in je oren.

Ingejohn de boer schreef:

>

> Nou moslims, ik zou zeggen grijp je kans. Dit is De

> gelegenheid om te laten zien dat de meeste moslims deze moord

> ook onacceptabel vinden. organiseer nu eens een massale

> demonstratie om dat te laten zien. En als jullie dat niet

> doen, dan kan het jullie dus niet genoeg schelen. De kans

> voor daen en geen woorden.

>

> Laat eens zien waar je staat??

• Ali

Ja, ik ben zwaar tegen met wat er is gebeurd gisteren in Amsterdam!!

Ik bedoel, ik ben zelf ook tegen heel veel dingen die Theo zei maar dat geeft NIEMAND het recht om hem te gaan vermoorden.

Het zou heel mooi zijn als er wat georganiseerd kan worden.Ik ben zelf nergens lid van (van moslim groepen of iets dergelijks) dus ik kan het niet zelf in mijn eentje gaan organiseren.

Maar ik geef je groot gelijk john

• Teyco

Ik ben een moslim,

ik vind het net zo verschrikkelijk als de rest en dat geld voor de meeste moslims, maar ik zie het nut er niet van in om het geen te doen wat jij zegt.

waarom moeten alle moslims zich verantwoorden voor een daad van een mongool.

Als het nodig zou moeten zijn dan zegt dat meer iest over de autochtoon dan over de allochtoon, ik vind het absoluut niet nodig.

Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit niet normaal is en dat dit niks met geloof te maken heeft. Iemand kan wel zeggen of beweren dat hij iets uit de naam van allah of hoe je het wil noemen doet maar dat wil nog niet zeggen dat dit gerechtvaardigd wordt vanuit het geloof…

ik wordt het ook een beetje beu…

altijd maar dat verantwoorden, is er een mafkees van een imam die iets uitspreekt, krijgen we gelijk weer de media over ons heen die vind dat de moslims stellingen moeten nemen…kul…..vindt ik..

het wordt tijd dat men begrijpt dat mensen die dit soort dingen verwachten eigenlijk de boel verslechteren ipv verbeteren. Door dat wij en jullie gevoel dat men hierdoor creerd speelt men de extremisten in de hand. Want we weten allemaal wel dat maakt niet uit hoe goed je je best doet het blijft allemaal negatief als het om een moslim gaat….dan kan men wel anders beweren maar zou zeggen ga eens in de schoenen staan van een moslim die @!#$ zijn best doet om zo goed mogelijk aan te passen, heel veel moslims waren al zover en zijn nu weer terug bij af….zonde..

bij deze wil ik nog wel mijn respect uitspreken voor Theo, en ik wens zijn familie heel veel sterkte in deze zwarte dagen…..

• Carl

Waarom kun je het niet zelf organiseren ? Spreek je vrienden, kennissen en familie aan en die kunnen dan weer hetzelfde doen. Moet toch gaan lukken Ali ?

Ali schreef:

>

> Ja, ik ben zwaar tegen met wat er is gebeurd gisteren in

> Amsterdam!!

>

> Ik bedoel, ik ben zelf ook tegen heel veel dingen die Theo

> zei maar dat geeft NIEMAND het recht om hem te gaan vermoorden.

>

> Het zou heel mooi zijn als er wat georganiseerd kan worden.Ik

> ben zelf nergens lid van (van moslim groepen of iets

> dergelijks) dus ik kan het niet zelf in mijn eentje gaan

> organiseren.

> Maar ik geef je groot gelijk john

• Carl

Nou ALLE moslims is ook teveel van het goede maar waarom heb je het over verantwoorden voor een daad van een mongool ?

Ten eerste is het geen mongool die dit heeft gedaan, hij wist drommelsgoed wat ie deed en dan nog wachtend toekijken hoe iemand sterft, gatver !

Ten tweede, als je meeloopt in een (stille) tocht, verantwoord je je niet voor de dader hoor. Je laat dan juist merken dat je tegen bent en je toont daarmee respect voor de overledene.

Je schrijft dat het niks te maken heeft met het geloof. Daar kan ik met mijn pet niet bij hoor, tuurlijk heeft het dat wel ! Het geloof rechtvaardigt het ook niet, dat ben ik met je eens maar de daad komt er wel uit voort hoor.

Teyco schreef:

>

> Ik ben een moslim,

>

> ik vind het net zo verschrikkelijk als de rest en dat geld

> voor de meeste moslims, maar ik zie het nut er niet van in om

> het geen te doen wat jij zegt.

> waarom moeten alle moslims zich verantwoorden voor een daad

> van een mongool.

> Als het nodig zou moeten zijn dan zegt dat meer iest over de

> autochtoon dan over de allochtoon, ik vind het absoluut niet

> nodig.

>

> Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit niet normaal

> is en dat dit niks met geloof te maken heeft. Iemand kan wel

> zeggen of beweren dat hij iets uit de naam van allah of hoe

> je het wil noemen doet maar dat wil nog niet zeggen dat dit

> gerechtvaardigd wordt vanuit het geloof…

>

> ik wordt het ook een beetje beu…

> altijd maar dat verantwoorden, is er een mafkees van een imam

> die iets uitspreekt, krijgen we gelijk weer de media over ons

> heen die vind dat de moslims stellingen moeten

> nemen…kul…..vindt ik..

>

> het wordt tijd dat men begrijpt dat mensen die dit soort

> dingen verwachten eigenlijk de boel verslechteren ipv

> verbeteren. Door dat wij en jullie gevoel dat men hierdoor

> creerd speelt men de extremisten in de hand. Want we weten

> allemaal wel dat maakt niet uit hoe goed je je best doet het

> blijft allemaal negatief als het om een moslim gaat….dan

> kan men wel anders beweren maar zou zeggen ga eens in de

> schoenen staan van een moslim die @!#$ zijn best doet om zo

> goed mogelijk aan te passen, heel veel moslims waren al zover

> en zijn nu weer terug bij af….zonde..

>

> bij deze wil ik nog wel mijn respect uitspreken voor Theo, en

> ik wens zijn familie heel veel sterkte in deze zwarte

> dagen…..

• karin meijer

Ik hoor weinig moslimmensen sorry zeggen,

En inderdaad laat de moslimgemeenschap maar een daad stellen, en geen 1 minuut stilte in de moskeeen.Maar bijvoorbeeld 2 minuten stil aan het begin van het suikerfeest bijvoorbeeld.Ik heb me ook ingeschreven op een marokaans forumsite en daar lees je alleen maar dat ze het niet erg vinden.Eigenlijk zijn ze er trots op.

Dit doet pijn.Teyco schreef:

>

> Ik ben een moslim,

>

> ik vind het net zo verschrikkelijk als de rest en dat geld

> voor de meeste moslims, maar ik zie het nut er niet van in om

> het geen te doen wat jij zegt.

> waarom moeten alle moslims zich verantwoorden voor een daad

> van een mongool.

> Als het nodig zou moeten zijn dan zegt dat meer iest over de

> autochtoon dan over de allochtoon, ik vind het absoluut niet

> nodig.

>

> Iedere normaal denkende mens weet toch dat dit niet normaal

> is en dat dit niks met geloof te maken heeft. Iemand kan wel

> zeggen of beweren dat hij iets uit de naam van allah of hoe

> je het wil noemen doet maar dat wil nog niet zeggen dat dit

> gerechtvaardigd wordt vanuit het geloof…

>

> ik wordt het ook een beetje beu…

> altijd maar dat verantwoorden, is er een mafkees van een imam

> die iets uitspreekt, krijgen we gelijk weer de media over ons

> heen die vind dat de moslims stellingen moeten

> nemen…kul…..vindt ik..

>

> het wordt tijd dat men begrijpt dat mensen die dit soort

> dingen verwachten eigenlijk de boel verslechteren ipv

> verbeteren. Door dat wij en jullie gevoel dat men hierdoor

> creerd speelt men de extremisten in de hand. Want we weten

> allemaal wel dat maakt niet uit hoe goed je je best doet het

> blijft allemaal negatief als het om een moslim gaat….dan

> kan men wel anders beweren maar zou zeggen ga eens in de

> schoenen staan van een moslim die @!#$ zijn best doet om zo

> goed mogelijk aan te passen, heel veel moslims waren al zover

> en zijn nu weer terug bij af….zonde..

>

> bij deze wil ik nog wel mijn respect uitspreken voor Theo, en

> ik wens zijn familie heel veel sterkte in deze zwarte

> dagen…..

• Carl

Trots ? Wat een kneuzen die dat roepen zeg ! Mhm moet ik ook het heft in eigen hand gaan nemen ? Hoe kun je hier nou trots op zijn, wat een hersenloze figuren zeg die dat roepen.

• Teyco

Bianca schreef:

———————————————————————————————————————–

Nou ALLE moslims is ook teveel van het goede maar waarom heb je het over verantwoorden voor een daad van een mongool ?

Ten eerste is het geen mongool die dit heeft gedaan, hij wist drommelsgoed wat ie deed en dan nog wachtend toekijken hoe iemand sterft, gatver !

Ten tweede, als je meeloopt in een (stille) tocht, verantwoord je je niet voor de dader hoor. Je laat dan juist merken dat je tegen bent en je toont daarmee respect voor de overledene.

Je schrijft dat het niks te maken heeft met het geloof. Daar kan ik met mijn pet niet bij hoor, tuurlijk heeft het dat wel ! Het geloof rechtvaardigt het ook niet, dat ben ik met je eens maar de daad komt er wel uit voort hoor.

———————————————————————————————————————–

Ten eerste Biance, het is wel een mongool/sukkel/idioot of hoe je het wil noemen…

ten tweede is niet iedereen zoals jullie, ik voel er persoonlijk niks voor om stille tochten te houden en vindt ook niet dat ik daarmee iemand help….

als je daar wilt lopen dan doe je dat en dat is persoonlijk……

ik zeg dat het niks met geloof te maken heeft en jij kan daar met je pet niet bij..

ik ben ook een moslim, ik voel me niet verantwoordelijk voor dit gebeuren en wil er ook niet mee geassioseerd worden…….daarom zou ik er ook niet lopen…..

een ieder ander die dat wel nodig vindt, ga je gang, heb er alle respect voor, maar nogmaals dit heeft niks met geloof te maken, heeft meer met een ziekelijk persoon te maken………………

• Mo

Beste medeprikker,

De roep aan moslims om hun afschuw over deze laffe moord uit te spreken kan ik nergens plaatsen. Het is vanzelfsprekend dat een ieder, Moslim, Christen, Jood Hindoe of aanhanger van de Bhagwan, deze moord op van Gogh afkeurt.

De roep, met name uit politieke kringen, gericht aan het adres van moslims zich ferm over deze daad te spreken is onzin !