Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Censuur over berichtgeving?

• Sjakkeltje

Ik ben mezelf, of dat politiek correct is?

Wat hebben wij als buitenstaanders te maken met het motief???

Ik vind de moord op zich al erg genoeg, hoef daar geen nadere details over

het is weer een mensenleven teniet gedaan door een mede-mens.

En wat ik me afvraag hoe komt men bij een politieke moord? was Theo ineens politicus?? Nee hij was mens met een overduidelijke mening,

en als je om je mening vermoord wordt sluit maar aan in het rijtje zinloos geweld.

Wat de volgende vraag geeft: Is er wel zinvol geweld?

En wie ben jij eigenlijk?

Aan je posting te lezen voel je je heel wat meer dan mij, aangezien je denkt dingen in simpel Nederlands neer te moeten zetten om mij iets te laten begrijpen??

Nou sorry, ik ben ik en probeer me niet te laten denken zoals u denkt dan zou ik ik niet meer zijn.

Ik wens u veel sterkte met het negatieve wereldbeeld wat u heeft,

dat zal het leven niet makkelijker maken.

met vriendelijke groet Jacqueline Hendriks te Heteren

• Carl

“Wat hebben wij als buitenstaanders te maken met het motief???”

Zie je jezelf niet als Nederlander ?

• Carl

Hoe je anders info moet krijgen ? Nou daar zorgen die slechte Marokkanen dus zelf wel voor he :)

Nee je moet lekker thee gaan drinken met die gewelddadige heren. Het is de bedoeling dat die slechterikken worden aangepakt en daar heb ik het dus over (voordat ik om mijn oren word geslagen met “alles over 1 kam scheren”).

Er is genoeg contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap zeg, hoeveel tijd moet daar nog worden ingestoken ???

En nee je had niet goed gelezen hoor maar dat kan gebeuren.

Verder schrijft iedereen hier zijn/haar mening en ik heb niet de indruk dat de een zichzelf verheven voelt boven de ander hoor.

Ingvi schreef:

>

> Of teksten nu geciteerd zijn of niet, het staat een partij

> vrij deze te verwijderen van hun website. Dat dit aan de

> merkwaardige kant is, eventueel zelfs hypocriet, is een

> mening die je mag hebben. Maar als gezegd, is mijn mening dat

> ik daar onder deze omstandigheden begrip voor heb.

>

> Wat U meent over J. Cohen staat je vrij. Ik stem geen PVDA.

> En ik denk niet dat J. Cohen lid is geworden van de Club van

> Domme Jongens. Hoe wil je anders informatie uit de

> Marrokaanse gemeenschap krijgen?

>

> Overigens meen ik te constateren dat je wanneer iemand het

> niet met je eens is direct tot de aanval overgaat. Ik lees

> namelijk erg goed. Je reactie op sjakkeltje vind ik beneden

> peil. Jij bepaalt de norm niet en jij weet al helemaal niet

> wat er door mensen heen gaat. Je hebt het een beetje hoog in

> je bol van jezelf.

• frank van bronkhorst

God, dat hoog in de bol. Laat ik dat nou van jou denken gelet op dat besliste, belerende toontje dat je aanslaat.

Het staat inderdaad een websitehouder vrij om berichten al dan niet te plaatsen.

Het staat een politieke partij echter niet vrij om teksten te verwijderen die haar niet aanstaan omdat ze haar niet welgevallig zijn.

Deze partij (PVDA) beweert het recht op vrije meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.

Volgens de website worden alleen racistische of zeer beledigende teksten verwijderd.

Mijn teksten waren niet beledigend, ze waren alleen geciteerd.

• frank van bronkhorst

JIJ hebt misschien geen behoefte aan details maar andere mensen misschien wel. Er wordt hier in dit land en elders al genoeg onder de tafel geschoven.

Ook in de media wordt nog steeds gemeld dat er nkiets bekend is over het briefje.

Blijkbaar vinden die het ook belangrijk.

En laat mij mijn mensbeeld maar houden. Dat is historisch gegroeid.

Door (politieke) ervaring rijker.

• frank van bronkhorst

Wat spreekt voor zichzelf? Ik hou niet van jij-bakken. En wat is borrelpraat in de kwestie van Gogh?

• Sjakkeltje

De media is mijns inziens eerder geïnterreseerd omdat het verkoopcijfers betekent.

De familie heeft het recht alles te weten, wij Nederlanders menen ons dat recht toe te mogen eigenen.

Als ik door de gebeurtenissen in mijn leven en alles wat ik er gebeurd in ons landje

mijn beeld zou moeten laten bepalen was ik een huismus met straatvrees, met haat jegens regering en alle mannen.

Liever blijf ik het goede in ALLE mensen zien, ongeacht kleur of achtergrond.

En blijf ik hoop houden.

• Ingvi

WAT BORRELPRAAT IS, TEVENS JIJ-BAKKEN:

Van Bronkhorst schrijft, en ik citeer:

“Jij lijkt mij zo'n Nederlander die maar zo snel mogelijk deze zaak wil vergeten …”

“Of in simpel Nederlands (misschien snap je dat beter)”;

“Maar misschien is zelfs dat te moeilijk voor jou, Sjakkeltje.”

(…)

“JIJ hebt misschien geen behoefte aan details maar andere mensen misschien wel. Er wordt hier in dit land en elders al genoeg onder de tafel geschoven.”

(…)

“Je hebt blijkbaar niet goed gelezen.”

“Je komt een beetje over als iemand die maar zo snel mogelijk over wil gaan tot de waan van de dag.”

(…)

“Laat ik dat nou van jou denken gelet op dat besliste, belerende toontje dat je aanslaat.Het staat inderdaad een websitehouder vrij om berichten al dan niet te plaatsen. Het staat een politieke partij echter niet vrij om teksten te verwijderen die haar niet aanstaan omdat ze haar niet welgevallig zijn.”

• thimoty

natuurlijk is er censuur:

“de brief die op het lichaam van theo van gogh is achtergelaten”

met een mes erin geprikt bedoelen ze.

maar het is softer dat niet zo te zeggen, nietwaar.

groeten aaan alle journalisten