Het verwijderen van berichten van de website van een partij met een bepaalde ideologie, lijkt mij te vallen onder de vrijheid van meningsuiting.Uberhaupt gewoon onder de vrijheid.
Het zou iets anders zijn wanneer ons in Nederland vanwege een bepaalde mening verboden zou worden ons te voegen in het politieke bestel. Of wanneer bijvoorbeeld de website van Theo van gogh van overheidswege verboden was geweest.
Ik kan onder deze omstandigheden begrip opbrengen voor dat de PVDA geen kacheltje wil zijn waarin de olie op het vuur wordt verbrand. Voor wat betreft vermeende censuur (een wat overdreven, gewichtige term binnen deze contekst, mijns inziens) staat het U vrij naar een andere website te gaan, bijvoorbeeld de schreeuwers van de LPF, of zelf een website te beginnen.
En die tekst op de borst van Wijlen Theo van Gogh wordt zonder enige twijfel geopenbaard. De sensatiezucht van dit moment, of de woede over dit verlies verandert niet dat nu uiterst zorgvuldig een strafrechtelijk onderzoek gehouden moet worden. Anders mislukt de zaak tegen de verdachte ook nog, en dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.
En de aandacht WORDT niet verlegd door de overheid, maar mensen LATEN deze verleggen. Anders gezegd: ze verleggen zelf de aandacht. Gezapigheid afgewisseld met sensatiezucht. Er zijn maar weinig oprechte, echte denkers, zoals Pim en Theo dat waren. En ik mis de teksten van Pim nog regelmatig en die van Theo nu al. De teksten van Theo vind ik zo ontzettend lachen, echt leuk. Volgens mij is dit nu juist een steekpunt: de islam kent geen humor. Gortdroog brandhout!
WHEN IT'S A PERFECT WORLD, LET ME KNOW.