Iedereen mag zeggen wat-ie wil, of je het daar nu mee eens bent of niet, of dat nu als beledigend ervaren wordt of niet (binnen de grenzen van de wet natuurlijk).
Als ik bijvoorbeeld vind (hypothetisch) dat jij een kutmarokkaan bent (en ik heb daar mijn redenen voor) dan moet ik lekker zelf uitmaken of ik dat zeg, als jij mij dan een kutnederlander vindt, dan moet jij ook lekker zelf uitmaken of je het de moeite waard vindt dat te zeggen. Dan kunnen we daarover met elkaar in discussie gaan, waarom dan wel, hoezo, etc., en na afloop van die discussie gaan we fijn weer naar huis. Hopelijk zijn we dan wat dichter bij elkaar komen te staan, en hebben we meer begrip voor elkaar(s standpunten) gekregen.
Theo van Gogh was provocerend, uitte zich gechargeerd, juist om de discussie uit te lokken, en als je te laf bent om te discussiëren en naar dit soort middelen denkt te moeten grijpen om (in naam van Allah / God) je gelijk te halen, tja… dan is het misschien inderdaad maar beter wanneer je geiten gaat @!#$ of zo.
Godsdienstfanaten, christelijk, joods, moslim, who-ever, allemaal op één groot eiland plaatsen midden in de oceaan. Laat ze elkaar onderling met de bijbel (koran, tora) in de hand afmaken in naam van God, terwijl elke godsdienst vrede en verdraagzaamheid predikt. F*ck dat soort lui.
Excuse me for my language.
Goede(?) nacht dames en heren.