Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Islamitsche basisschool (plagiaat !)

  • j.w.

    Daar heb je helemaal gelijk in Lian. Die zwarte kousenscholen waar jij het over hebt, passen inderdaad niet meer in deze tijd.

  • joop

    Zie je dan echt niet het verschil met moslimscholen ? Wat kan het mij nu schelen of er klassikaal les wordt gegeven of dat er schooltelevisie wordt gekeken. Het gaat erom dat kinderen niet geleerd worden hun landgenoten te zien als vijanden. Ik vind het niet zo gek dat de integratie een groot drama is geworden. Dat gaat deze maatschappij opbreken sterker nog dat is nu al bezig. En ja, en als het cristelijk onderwijs ook opgeheven kan worden, graag. Al is dat geen bedreiging voor deze maatschappij. Welke problemen heeft cristelijk onderwijs opgeleverd ?

  • lian

    christelijk onderwijs is een onderdeel van polarisering van deze maatschappij. Het een kan niet zonder een ander, als je islamitisch onderwijs wil verbieden dan ook alle andere vormen van “godsdienstig onderwijs”. Bovendien als we het over art 31 onderwijs hebben vind ik het misdadig tegenover het kind ze niet wereldswijs te maken.

  • cavia

    Je vergeet dat ouders bepalen wat voor onderwijs ze hun kinderen willen geven. We leven niet binnen een totalitair regiem waar de overheid dat voorschrijft. De bedreiging gaat eerder uit van het willen verbieden, intollerantie en opgeklopte Telegraaf bangmakerij.

  • lian

    ik vind dat scholing los moet staan van godsdienst of levenswijze. Dezelfde scholing voor iedereen.

  • j.w.

    Volgens mij wordt er niet beweerd dat er geen verschillen zijn Joop. In iedergeval niet door mij.

  • j.w.

    Nee Lian,

    Nederland is een christelijk land. Dus moeten er christelijke scholen kunnen zijn. Alleen die Zwart gereformeerde scholen heb ik het niet zo op. Die slaan een beetje te ver door met bijvoorbeeld de positie van de vrouw.

  • JR--Ewing

    Zoek hulp? Anders nog iets? En jij verwijt mij een arrogante houding? Je bent blijkbaar in de veronderstelling dat je t.a.v. onze multiculturele samenleving alle wijsheid in pacht hebt met je belerende toontje. Nogmaals, je bent en blijft een ordinaire NSB-er. Jij bent namelijk bereid je eigen vaderland af te staan aan een dictatoriale parasiterende sekte die niets dan minachting voelt voor Nederlanders, hun cultuur, hun tradities en hun normen en waarden. Kotsmisselijk word ik van nietszeggende mannetjes van jouw kaliber. Godzijdank denken de meeste Nederlanders niet als jij want dat zou inderdaad een reden zijn om te emigreren. Hoe dan ook, ik ben nooit van plan te buigen voor de bende religieuze fascisten waarvoor jij het opneemt. Waarschijnlijk heb je vriendjes en vriendinnetjes, collega's of zelfs familie die tot dit ongedierte behoren en denk je het vanuit dat oogpunt weer allemaal te weten. Waarschijnlijk geloof je zelfs in zoiets als een gematigde moslim en zie je er geen kwaad in wanneer ze de dienst uitmaken. Voor de duidelijkheid, gematigde moslims bestaan niet. Elke moslim doet mee aan de ramadan, bid op zijn/haar kleedje richting Mekka, bezoekt op vrijdagmiddag de moskee, bezoekt één keer in z'n leven Mekka, vindt ons - de Westerlingen - haram, vindt dat vrouwen ondergeschikt aan de man zijn, vreet uitsluitend halal geslacht vlees etc.etc. Al met al vind ik dit vrij extreem overkomen en daarom ben ik van mening dat gematigde moslims niet bestaan. Het zijn fascisten van de eerste orde die, zodra ze de dienst uitmaken, Nederland volledig naar de k-lote helpen en Christenen, homo-sexuelen, geestelijk en lichamelijk gehandicapten en vrouwen zullen niets meer betekenen. Voor jou geen probleem dus? Voor mij wel degelijk. Sterker nog, ik ben bereid om te vechten voor dit land. Liever een korte hevige burgeroorlog met de nodige slachtoffers, maar met uitzicht op een gezuiverde maatschappij dan de rest van m'n leven gebukt gaan onder het juk van de Islam.

  • JR--Ewing

    Nee! Beslist niet. Ik ben voor speciaal onderwijs m.u.v. islamitische scholen. De islam is namelijk gefundeerd op een eeuwenlange haat jegens het westen en totale onderdrukking. Wordt toch eens wakker, stompzinnige labiele k-ut en zie het gevaar.

  • lian

    gelukkig ben ik nog niet zo labiel dat ik van een beetje schelden van jou in een depressie raak maar ik ben het absoluut niet met je eens. Er zijn een aantal van die islamitische scholen waar opsoluut misstanden heersen, zoals ook in een aantal moskeen en bij een aantal extremisten. Deze moeten ook met de wortel en al verwijderd worden. We zitten hiet niet te wachten op onkruid. Helaas voor jou is democratie ook vrijheid van geloof, dus kan je wetmatig de islam niet uitroeien. Nederland is een Christelijk land … hahahaha laat me niet lachen , misschien honderd jaar geleden en ook onze christendom is opgedwongen. Niet voor niets zijn al onze christelijke feestdagen gemixt met heidense feesten. Er zit maar weinig christelijke symboliek on onze meeste feesten. Daarom vind ik ook dat de overheid en scholing gevrijwaard moet zijn van geloof en geloofsbeleving, anders kan deze niet objectief functioneren, dus geen hoofddoekjes, kruizen, keppeltjes etc