Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sadam Hussein

  • j.w.

    Die arme Sadam Hussein loopt te jammeren dat ie gemarteld is. “ik ben overal op mijn lichaam geraakt” riep Sadam.

    Ach die geiteneuker zal misschien een paar corigerende tikjes hebben gekregen. Hij moet niet zeiken, is ie soms vergeten wat er onder zijn leiding is gemarteld? Sadam Hussein heeft het geluk dat ik niet één van zijn bewaarders ben. Ik zou hem hebben laten gillen als een speenvarken. Alle zieke marteltruken (ik ken ze allemaal) zou ik op hem toegepast hebben. Hij verdient het om pijn te lijden. Nee met hem heb ik totaal geen medelijden.

  • karel

    ze moeten hem nog harder martelen. met een bot mes langzaam zijn ledematen afsnijden.

  • lian

    en zorgen dat ij niet flauwvalt en alles bewust meemaakt !

  • SNIPS

    J.w. en Karel,

    Gewoon voor de duidelijkheid: als jij een ander met gelijke munt betaalt, in de zin van “hij martelt mij dus ik martel hem”, dan worden er twee mensen gemarteld en is er twee keer zoveel geweld als voorheen. Wat is het winstpunt?

    Er is geen winstpunt! No fucking way!

    En als jij een ander met een tegengestelde munt betaalt, in de zin van: “hij martelt mij en ik reageer vanuit liefde”, dan heb je negatief plus positief. Dan is er wel een winstpunt, namelijk dat positief negatief opheft en dan zijn we beland op een standaard; dan kunnen we van daaruit werken aan “in het positieve komen”. Het is zo simpel.

    Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die niet begrijpen dat het haten van iemand die jou haat meer haat genereerd. Als iets in brand staat dan blus je het met water en niet met vuur, dat begrijpt iedere idioot, maar we doen iemand zonder moeite precies hetzelfde aan als die iemand ons iets aandoet. Wat lost dat op? Drie keer niets.

    Ter verduidelijking:

    Vuur + vuur = meer vuur

    Vuur + water = minder vuur

    Haat + haat = meer haat

    Haat + liefde = minder haat

    Ik begrijp niet dat jullie zo stompzinnig zijn om te geloven dat jullie een deel van de oplossing zijn, jullie zijn juist een deel van het probleem - mensen zoals jullie helpen de wereld naar de kalote en zijn net zo erg als de terroristen die de boel verzieken.

    Groei een op en wordt volwassen.

    SNIPS

  • joop

    ik vind juist dat hij het koerden probleem op de enige juiste manier heeft aangepakt.

    zouden wij iets van kunnen leren.

    j.w. wil zeker de dialoog aangaan met die k.ut koerden. slap lu.llen en niets bereiken. gewoon platgooien is de enige echte oplossing dat heeft sadam goed gezien.

  • karel

    gewoon heel simpel iets harder terugpakken dan dat ze zelf gedaan hebben. dus………………………….. met een heeeeeeeeeeeeeeeeeel bot mes langzaam zijn k.loten eraf snijden.de maatschappij heeft niets aan softies zoals jij, snips, juist daarom is de wereld naar de k.lote geholpen, veel te veel softies.maare nogmaals, probeer jij eerst jezelf maar eens te vinden………………………………… geef je weinig hoop.

  • lian

    beste snips,

    begrijp best dat je tegen geweld bent in wat voor vorm dan ook, maar heb je in alle eerlijkheid nou nooit eens de gedachte dat sommige acties van de mens zo gruwelijk zijn dat je ze gewoon wel moet vergelden in een lichamelijke straf. Zo ben ik in principe tegen de doodstraf, maar als er ook maar een iemand ooit aan mijn kinderen of gezin komt, dan weet ik het nog zo net niet. Ik denk dat ik de dader ter plekke zou afslachten en ik zou daar dan geen spijt van hebben.

    maar ik gok er maar op dat je geen gezin hebt, dus dat soort gevoelens zijn je vreemd. Stel je voor je vader of moeder zat onder het regime van Sadam, hoe zou jij dan reageren……………

  • karel

    ach, dan zal die saddam met zachte stem toespreken van: geef niet, hoor, maar je bent wel fout geweest eigenlijk, hahahahahahahahahahaha

  • SNIPS

    het is een principiele keuze om wel of geen geweld te gebruiken. Dat mensen gestraft moeten worden, natuurlijk, maar geweld gebruiken komt voort uit wraak - en daar geloof ik niet in. Ik geloof niet dat het iets oplost en ik geloof niet dat je als wraaknemer er gelukkiger van zal worden.

    Je opmerking: “maar ik gok er maar op dat je geen gezin hebt, dus dat soort gevoelens zijn je vreemd.” leg ik naast me neer, omdat ik genoeg mensen om me heen heb waar ik zielsveel van hou, en om te zeggen dat je alleen maar op die manier van je eigen vlees en bloed kunt houden ervaar ik als kortzichtig.

    SNIPS

  • SNIPS

    Domme opmerking… zielig