ik zal mij in het kort even voorstellen: ik ben shamira, 35 jaar en de vrouw van kees.ik noem mijn tophic ‘jammer’, omdat ik het inderdaad jammer vind dat hier bepaalde mensen denken dat ze het woord racisme zelf hebben uitgevonden.ik als ‘zwarte’ ik schrijf het maar gewoon bot, wil aan die mensen vragen : wat is in jullie ogen racisme?' als iemand tegen het extremisme is, is hij of zij dan gelijk een racist? nederland heeft zijn mond vol over racisme, tot het overdreven toe, en wees eens eerlijk, wordt nederland juist daarom niet zo'n zooitje? linkse personen willen het zogenaamd voor ons opnemen, met zwaaroverdreven gedoe, alsof wij niet voor ons zelf op kunnen komen! en wil je dan toch voor ons op komen, doe dat dan op de juiste manier. door iedereen die politiek rechts denkt, niet gelijk extreem rechts neer te zetten.zo ga je dus juist haat kweken tegenover allochtonen.wij zijn geen debielen die onze eigen boontjes niet kunnen doppen.toen ik 15 jaar geleden naar nederland kwam, schreef ik mij in voor een naaicursus in een buurthuis bij ons in de buurt, en weet je wat er gebeurde? ik kreeg als allochtoon 50% korting op de cursus, terwijl een nederlandse dame 100% moest betalen. is dit dan geen discriminatie? en zo is het met veel dingen hier in nederland gegaan, er werd teveel onderscheidt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon, en langzamerhand is er door dit achterlijke gedoe onrust gezaaid.ik heb mij direkt aangepast, en als iemand zwarte moorkop of wat dan ook zei, nou, so what? iemand met een bril werd voor schele uitgemaakt en iemand met rood haar voor rooie. dat gebeurt nou eenmaal, ik heb me er nooit druk omgemaakt, en om die reden denk ik ook dat mensen mij juist in mijn waarde laten. als je een ieder in zijn of haar waarde laat zullen ze dat jou ook doen, bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. dus beste linkse of wereldverbeteraars onder ons: neem alles nou eens een keertje niet zo nou, zie alles met een lach, net als theo dat deed, ik was en ben nog steeds een groot bewoonderaarster van hem en ook van pim, en helaas zijn zij op lafhartige wijze afgeslacht, en dat allemaal om een mening zonder racistische tintje, want nee, geen van beide waren racistisch, ze waren beide realistich. dus ook een oproep voor links: heb niet je vooroordelen klaar, een ieder is een individu, een ieder zet zijn mening op een andere manier neer. denk na over wat theo zei, denk na over wat pim zei, en oordeel dan.2 voorbeelden van de democratie, en met deze 2 moorden is ook een beetje de democratie vermoord.groetjes