Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stigmatisering/vooroordelen.

• M.

Ik vindt dat :

Stigmatisering en vooroordelen eens bekeken moeten worden door de tweede kamer,in het openbaar deze uitspraken doen grenst aan discriminatie,mogelijk een aantekening in het wetboek van strafrecht.De onderbouwing is vaak niet aanwezig,en alles wordt gebaseerd op enkele gevallen waardoor een hele bevolkingsgroep hiervoor aangekeken/aaangesproken wordt,regelmatig met hulp van bepaalde media.

Een goednieuws ochtendkrant zou een optie kunnen zijn.

En het interesseert me geen fluit door WIE waar naar TOE gestigmatiseert wordt !

• SNIPS

Stigmatisering komt veelal voort uit angst voor de ander of het onbekende, psycho-sociale danwel analytische therapie is misschien een betere optie dan onderdrukking middels wetten en voorschriften.

SNIPS

• kees

ik denk dat media nederland daar eens mee moet beginnen. linkse media demoniseerd de rechtse en andersom, waardoor er dus haat gekweekt wordt, groetjes, kees

• M.

De media heeft te veel macht ??

• azziz

hahaha links en rechts vegten om een been en de moslims gaat er mee heen !

• kees

foute redenering! ga ergens anders de boel maar lopen te verneuken, azziz. jammer dat er van die hollanders zijn die zich voordoen als een ander zoals jij, zelfs de grootste moslimextremist praat nog geen onzin zoals jij

• SNIPS

Ben ik het helemaal mee eens.

• kees

die zorgt ervoor dat bepaalde groeperingen de mogelijkheid krijgen om macht te krijgen

• kees

ik geef even een voorbeeld: naar aanleiding van de rellen in parijs vonden een groep marokkaanse jeugd het nodig om dit na te doen in vreeuwijk, een wijk in rotterdam. er werd letterlijk door hun gezegd: nu is het oorlog! hoe komen ze hieraan dan? precies door de media

• lian

Dus de rellen in Parijs hadden doodgezwegen moeten worden ? Dat groepje jongeren In Rotterdam moesten onmiddelijk opgepakt worden, en naar een heropvoedingskamp gelijktijdig met de ouders die hun kinderen in die mate laten ontsporen. Oorlog ? Meteen confronteren met veteranen en echte oorlogsslachtoffers. Eens kijken wat voor indruk dat maakt.

Alles begint en eindigd met opvoeding, regels, scholing en het bij brengen van respect voor elkaar.

Het moment dat jongeren reeds zo ver zijn dat ze zich zo laten ophitsen wat er in andere landen gebeurd is tekenend voor wat er mis is in onze eigen maatschappij. Alles en indereen word doodgeknuffeld met de zachte hand. En dan spreek ik niet over buitenlanders problematiek maar ook over Nederlandse kinderen en criminelen en noem maar op.

Ik ben voor een absoluut lik op stuk beleid.