Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De multiculturele samenleving

• JR Ewing

Wat is nou precies die multiculturele samenleving? Waar ligt de oorsprong? Moeten we er blij mee zijn? Is het een verrijking? Veel vragen. Wat de multiculturele samenleving is? Een vloek, ontstaan uit pure naïeviteit, geloof in een smeltkroes van verschillende culturen waarin respect hoog in het vaandel staat. Respect, verdraagzaamheid, behulpzaamheid, betrokkenheid, normen en waarden: ooit speelde dit alles een grote rol in de Nederlandse cultuur. Sterker nog, het waren de fundamenten van de Nederlandse cultuur. Tot de islam ten tonele verscheen. Zij kennen uitsluitend respect voor ‘gelovigen’ waaronder zij medemoslims verstaan. Verdraagzaamheid kennen zij niet, iedereen die ook maar één verkeerd woord over Allah of zijn profeet Mohammed zegt is de ultieme vijand en wordt in het ergste geval getroffen door een fatwa. Normen en waarden? Misschien hebben zij die ook. Echter, onze normen en waarden zijn van deze tijd en zijn progressief terwijl hun normen en waarden rusten op een religieus conservatisme dat stamt uit de donkere middeleeuwen. Ik heb het gehad met de islam en zijn muzelmannen. Met zijn geïndoctrineerde volgelingen die alles en iedereen haten die ‘ongelovig’ is. Ze zijn niet van deze tijd en al helemaal niet van ons kaliber. Wij zijn vooruitstrevend en geloven in individualisme. Zij niet. Zij geloven in Allah en zijn profeet Mohammed. Daar stopt alles. Het logisch denken, het relativeren, jezelf ontwikkelen en voor jezelf denken en een mening vormen. Kortom, sodemieter op met dit verdervelijke geloof. Ik spuug op dit geloof en haat het met heel mijn hart.

• j.w.

Als het er op aan komt heeft de Islam inderdaad geen enkel respect voor een ander geloof. Bij iets simpels als een trouwerij tussen een Christene en een Moslim, en dan heb je het uiteraard over de moslims die vrij gematigd zijn, moet altijd de niet moslim zich aanpassen. De Christene moet zich “bekeren” tot de Islam en moet bovendien ook een islamitische naam aannemen. Als hij of zij geluk heeft, mag de westerse voornaam nog wel gehouden worden. Waar gaat dit over zeg? Als de meest gematigde moslims al zo denken, hoe moeten die types dan denken die ze van de week hebben opgepakt? Ik weet zeker dat die net zo spugen op ons geloof als dat J.R. Ewing doet op de Islam.

• lian

flauwekul ken meerdere gemengde huwelijken en daar is de man en de vrouw niet van bekeerd. En wat dacht je hoe vaak gaat het fout tussen art 310en niet gelovig. Hou toch op ! Lekker makkelijk om alleen naar de moslim gemeenschap te kijken

• Holy Shit

Her zijn toch ook alleen de moslims die overal moeilijk over doen? Als iemand hun “profeet” beledigd,dan mag die persoon afgeslacht worden,maar als hun iets zeggen over “onze” God is er geen haan die er naar kraait. Dat dat volk nu in ons land zit is niks meer aan te doen,dat hebben we te danken aan de regering van ‘40-’45. Ik ben helemaal geen neo-nazi,maar als Der Adolf toendertijd gewoon aan de macht was gebleven,hadden we nu geen geshit met die extreme,radicale moslims.

Wat hij (Adolf H) gedaan heeft met de joden keur ik zeker niet goed,maar dat zou wel de moslims afschrikken om te denken dat ze het hier in Europa voor het zeggen hebben.

Maar nogmaals…ik ben geen neo-nazi,ik heb helemaal niks tegen joden,maar tsja,dat ander geloof….

Wat hun doen in Israel,dat moet hier gebeuren met hunzelf.

• lian

ziek ben je en ja, je bent wel een neo nazi

• Malcolm

De MCS is prachtig,gelukkig is er niets meer aan te doen,ik geniet er van.

• j.w.

Ja, jij bent echt zo'n meeloper vuile zilverrug. Als de Russen dit land zouden binnen vallen (lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar t is maar een voorbeeld) zou jij direkt naar ze overlopen.

• Malcolm

Ze krijgen van mij een oerhollandse traditie: een kopje koffie met een oliebol.

Whahaha