Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eerwraak

• JR Ewing

Even iets over eerwraak. Gisteren heb ik Netwerk gekeken, ondanks het feit dat we het hier over een links medium hebben. Het ging over eerwraak in zuid-oost Turkije. In dit deel van Turkije (en in vele andere delen overigens) stellen de stammen hun zwakbegaafde regels boven de wet. Alles draait om eer. Zo ook bij ene oom Mohammed, die zijn bloedeigen nichtje met twee kogels door het hoofd had geschoten omdat hij (en de overige populatie van zijn debiele dorpje) van mening was dat zijn nichtje vreemd ging. Mohammed draaide, nadat hij zichzelf aangaf, 6 jaar de bak in. Toen hij weer vrijkwam stond hij alleen. Geen baan en uitgescheten bij dorpgenoten en familie. Hij raakte verbitterd en toonde opeens berouw. Omdat hij het zielig vond voor zijn nichtje? BESLIST NIET!!! Hij vond het zielig voor zichzelf. Hij voelde zich verraden. Dat zijn nichtje aangevreten door de ratten en ander ongedierte ergens in een spelonk weg lag te rotten interesseerde hem niet. De overige ‘mannen’ van het imbeciele dorpje spraken uitsluitend over eer, eer en nog eens eer. Zij gingen er allen prat op dat ook zij hun eigen dochters zouden afmaken wanneer dat van ze verlangd werd. En dit land moet toetreden tot de EU?!? Laten we toch hopen dat dit nooit gebeurt!!!!

• Fuat

hoi jr hij heb zijn eer geredd dus hij heb goed gedaan vind jij niet ? in nederland vele korter straf als 6 jaaar dus hebt hij pech hij hat beter hier kunne doen stom stom stom.

• Fuat

grapje :)

• lian

Zit niet diepgenoeg in deze materie, maar ik ben van mening dat dit excessen zijn, helaas zolang de Turkse overheid dit soort krankzinnigheid niet hard genoeg afstraft en er educatie komt in dit soort gebieden en regio's waar dit een kennelijk als normaliteit wordt beschouwd ben ik het met je eens dat de tijd er , op basis van mensenrechten schennis, nog niet rijp voor is dat Turkije bij de EU komt. Daarbij wil ik wel de kanttekening plaatsen dat ook in vele Europese landen de mensenrechten met de voeten getreden wordt. Ook ons Nederland. Kijk eens naar de bescherming van het kind. De schrijnende mishandeling en kindermoord zaken van de laatste jaren waarin de hulpverlening grote misstappen heeft begaan.

Zo zie je maar weer JR Ewing ben het zelfs een keertje met je eens

• Fuat

ja hellemaal met je eens want hieer stopt ze ook onshuldige mensssn in de gevangenis

• j.w.

Ben ik nu weer J.R. Ewing Lian? Ik dacht dat je er van overtuigd was dat ik zowel J.W. als J.R. Ewing ben?

Ok ik geef mezelf aan. Ik ben inderdaad ook J.R. Ewing en Fuat. Maar dat is nog niet alles. Ik ben ook Snips, Cavia, Peter en niet te vergeten AAAAAAAAAAAAAtonnnnnnnnnn

• j.w.

Ik weet nog wel een paar reden om Turkeije niet toe te laten tot de EU.

- het niet erkennen van Cyprus

- het ontkennen van de genocide in Armenië

- het feit dat Turkeije voor een heel groot gedeelte in Azie ligt.

- Dat de grens in het Aziatisch deel zo lek is als een mandje.

- De invloed van het leger in dat land

• Fuat

nederland is tochh al provinncie van turkije ieedereen is al hier en cyprus moeten opletten die valle we nog wel aan die hebt altijd een groot muil mischien kunt we de kernbom van pakistan op gooien.

• Fuat

de grens van neederland is ook geitenkaas mijne vrienden zijn gewoon door grens heen rijden NIEMANT DAAR.

• lian

vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU