Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

en daar gaan we weer

• j.w.

Het is weer zover dames en heren. Moslims hebben weer een aanslag gepleegd. Opnieuw in Bali. Ze dachten waarschijnlijk: Laten we vlak voor de Ramadan uit naam van Allah even wat Christenhonden en Hindoestanen afmaken.

Zelf ben ik in 2002 aan de dood ontsnapt. Voor diegenen die het niet meer weten: in 2002 was Bali ook al het slachtoffer van tereuraanslagen. De straat waarin mijn hotel gevestigd was, lag op een steenworp afstand van de discotheek waar een walgelijke bomaanslag een einde maakte aan het leven van een groot aantal mensen.

Tja hoor ik iedereen (behalve J.R. Ewing schat ik zo in) denken: het zijn terroristen. Ja dat zijn ze inderdaad maar wat zijn die terroristen: juist MOSLIMS. MOSLIMS die overal in de wereld dood en verderf zaaien onder onschuldige burgers. Madrid, Londen, New York, Bali, Turkeye, Egypte. Wanneer wordt de wereld is wakker!!! Het is wel duidelijk dat de Islam haat uitdraagd. Ik vind het heel jammer voor de Moslims die zich wel weten te gedragen maar de Islam draagt haat uit naar iedereen die in hun ogen ongelovig is. Dus Christenen, Joden, Hindoestanen Boedisten, enz.

• M Z

Vlak de Ku Klux Klan niet uit,net zo erg , zijn nog steeds bezig

• j.w.

O, wanneer heb jij voor t laatst gehoord dat zij een aanslag hebben gepleegd?

• JR Ewing

Wat heeft de KKK hier in godsnaam mee te maken? De middelen die zij hanteren om hun idealen kracht bij te zetten zijn inderdaad niet altijd even netjes maar zijn in geen enkel opzicht terroristisch te noemen. De KKK is een organisatie die is ontstaan uit angst. Angst voor andere culturen. Angst, die overigens heel begrijpelijk is. Kijk maar naar de Antillianen uit Rotterdam en Den Helder. Allemaal onbetrouwbaar en nationale veiligheid ondermijnend tuig en directe afstammelingen van slaven.

• MZ

Dat moet je op een zatermiddag op de Kruiskade gaan verkondigen,DAN ben je pas een echte kerel !

• lian

zo'n vreemde gedachtengang, veel Balinesen zijn moslim, dus zijn dezelfde Moslims ook slachtoffer van hun geweldadige geloofsgenoten. Extremisten heb je overal, hoef je geen Moslim voor te zijn. Kijk naar Ierland of neem een zijweggetje die Rote Armee of kijk eens naar extreem rechts….

• j.w.

Lian, jij moet je huiswerk beter doen. Balinesen zijn absoluut geen moslim. Het zijn Hindoestanen. Ik weet niet of jij op Bali ben geweest, maar dan heb je echt niet goed opgelet. Er staan daar voornamelijk hindoe-tempels.

En wat Noord-Ierland betreft: ik zal heus niet ontkennen dat het geloof daar geheel niet meespeelt. Maar het gaat daar om meerdere dingen. Eén van mijn beste vrienden is van Oos-Belfast en die heeft mij wel t één en ander uitgelegd. Het probleem is daar meer dat de ene partij een onafhankelijk Noord-Ierland wil (Ira) en de andere partij wil (bijv. Ulster Freedom Fighters) onder Engeland vallen. Ira is voornamelijk katholiek en Ulster Freedom Fighters (protestant). Er zijn echter ook protestanten voor een Republiek en andersom. Je kunt er dus vanuit gaan dat de ene partij een republiek wil en de andere partij niet. Dat is waar het om draait. En niet het geloof. Ze moorden dus niet op grond van hun geloofsovertuiging in naam van Jezus Christus of wat dan ook. Maakt het terrorisme overigens niet minder erg. Die Islamitische terroristen moorden wel uit naam van het geloof. Dat schreeuwen ze allemaal van de daken.

Ten slotte Extreem-rechts. Wat die kneusjes in Uden hebben gedaan valt niet goed te praten. Ze hebben een school in brand gestoken. Bedoeld om materiële schade aan te richten en niet om burgerslachtoffers te maken. Nogmaals een walchelijk actie dat absoluut niet in mijn gedachtegang past. Maar niet te vergelijken met wat daar in Bali gebeurt.

• lian

De islam is de belangrijkste godsdienst in Indonesië. Ongeveer 87 procent van de bevolking is moslim, waarmee Indonesië het grootste islamitische land van de wereld is. Er komen echter ook andere godsdiensten voor, zoals het boeddhisme, het hindoeïsme en het christendom

Cultuur

Van klassieke dansen tot weelderige paleizen, tempels en kleurige batiks, de verscheidenheid aan cultuuruitingen is in Indonesië haast onvoorstelbaar. Alleen al op Bali staan ongeveer 20.000 tempels (op een bevolking van 2,7 miljoen mensen), Bovendien bestaan er duizenden ceremonies en festivals, en een ingewikkeld geheel van rituelen, die invloed hebben op bijna elk aspect van het leven van de Indonesiërs.

Hoezo ik doe mijn huiswerk niet goed ?? Lees toeristen info voordat je op vakantie gaat.

En doodt een moslim echt uit geloof ? Staat niet in de Koran, dat zijn dus ook weer de extremisten onder de Moslims die zijn gehersenspoelt en valse idealen zijn aangepraat. Let wel ik keur het niet goed en walg ervan en vindt het zeer beangstigend.

• j.w.

Lian,

Je had het over de Islam op Bali volgens mij? Je had het niet over Indonesië in zijn geheel. Je vertelde het volgende:

(Lian schreef):

zo'n vreemde gedachtengang, veel Balinesen zijn moslim, dus zijn dezelfde Moslims ook slachtoffer van hun geweldadige geloofsgenoten. Extremisten heb je overal, hoef je geen Moslim voor te zijn. Kijk naar Ierland of neem een zijweggetje die Rote Armee of kijk eens naar extreem rechts…. -> sorry hoor Lian uit dit door jouw geschreven stukje maak ik dus echt op dat jij bedoelt dat veel Balinesen moslim zijn. Ik kan er niets andes van maken. Balinesesen zijn dus voornamelijk Hindoes.Dat Indonesië in zijn geheel het grootste Islamitische land ter wereld is weet iedereen! Als jij het over Balinesen hebt, ga ik niet vanuit dat je het over Indonesiërs in het algemeen hebt. Dat verhaaltje wat je van internet geplukt hebt, had je jezelf kunnen besparen want dat weet ik allang. Ik heb me prima voorbereid om mijn vakantie en daar had ik geen gidsje voor nodig. Ik heb namelijk familie wonen op Bali.

Een moslim doodt weldegelijk uit geloof. Ze schreeuwen het zo beetje van de daken. Duidelijker kan niet.

• Holy Shit

Met extreem rechts is niks mis mee. Die komen hier (erg zat) toch nooit in de regering,dus als etreem rechts iets doet,wordt dat gelijk gesteld als terrorisme.