Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik ben het voor 1 keer eens met Wouter

• j.w.

Voor het eerst in mij nog jonge leven ben ik het eens met een punt van de PVDA. En wel om de ziektekosten loongerelateerd te maken. Nu gaan alleen de mensen met de hoge inkomens erop vooruit en het klootjesvolk, waartoe de meesten van ons behoren en ik dus ook, gaat er op achteruit.

Wees gerust, J.W. zal nooit een linkse rakker worden. Ik ben en ik blijf rechts.

• SNIPS

Definiëer “rechts” eens.

(“rechts” is bijvoorbeeld ook “ieder voor zich” en komt voornamelijk op voor de rijken in dit land.)

Leg mij eens uit wat jij onder “rechts” verstaat.

(dit is overigens een oprechte vraag, ik zoek geen ruzie of wat dan ook - ik ben zelf niet rechts en niet links - ik stem niet en heb geen vertrouwen in politiek)

SNIPS.

• Tututtutut

Héél erg dom om niet te stemmen! Het belangrijkste recht in een democratie is het stemrecht. Maak er alstjeblieft gebruik van. Kies die partij met wie je het bij benadering eens bent. Helemáál eens zal moeilijk worden.Maar dat snapt zelfs een kind.

• SNIPS

Het is dom als je niet stemt uit lamlendigheid, ik stem weloverwogen niet omdat het niet uitmaakt wie er op het pluche zit - er verandert toch niet. Zijn we na Balkenende beter af dan met Kok? Zijn we na Kok beter af dan met Lubbers? Vertel me het verschil? Het is er niet. Er is de stille afspraak dat de politici die de macht krijgen gewoon doormodderen met wat al gedaan is - iemand die iets anders wil doen, en te dicht bij de macht komt - zoals Fortuyn, waar ik niet wild van was - wordt kapot gemaakt of afgeschoten.

Ik ben niet een randdebiel die gewoon geen zin heeft, ik heb er over nagedacht en de feiten op een rij gezet - de politiek kan prima dingen bekonkelen zonder mijn hulp of steun.

SNIPS

• j.w.

Snips,

Ik word door het hele forum hier (of hoe je deze site ook noemen wilt) afgeschildert als rechts, dan wel extreem rechts. Misschien heb jij ook deze woorden wel is gebruikt. Mag overigens hoor, we wonen immers in Nederland. Maar moet ik jou dan gaan uitleggen wat ik onder rechts versta? Ik denk dat je dat zelf al weet, anders zou jij en alle anderen (behalve J.R Ewing) mij niet zo bestempelen.

• SNIPS

Jij zegt zelf dat je rechts bent:

“J.W. zal nooit een linkse rakker worden. Ik ben en ik blijf rechts.”

Dat zijn jouw woorden, ik bestempel je dus niet als rechts, dat doe je zelf.

Dus ik vraag, omdat ik benieuwd ben, wat jij onder rechts bestaat?

SNIPS

• Martin L.

Ja,gelukkig zien en blijven we het verschil zien tussen gewoon rechts en extreem rechts,een groot verschil !

• j.w.

Vaak wordt als rechts beschouwd:

Streven naar handhaven van, of terugkeer naar oorspronkelijke normen en waarden, zoals:

Tonen van respect voor ouderen en gezag.

Liefhebben van vaderland, kerk en vorst.

Wantrouwen ten aanzien van overheidsingrijpen.

Aanhouden van particulier initiatief om welvaart en welzijn te bereiken.

• SNIPS

maar wat versta JIJ onder rechts?

Dat is mijn vraag.

SNIPS

• j.w.

Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik mijn vorige stukje ook zelf geschreven. Dus wat denk jij nou dat ik onder rechts versta?