Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

intergratie

• lian

Als er alleen nog maar openbare scholen zij, zal dat ook de integratie bevorderen . Weg dus met het christelijk, moslim en allerlei anderen groepen van onderwijs. En van daar uit openbare scholing met levensbeschouwelijk onderwijs. Zo kweek je respect voor elkaar en voor elkaars geloof en cultuur.

• j.w.

Voor een gedeelte ben ik het met je eens.

De christelijke scholen moeten kunnen blijven bestaan. Nederland is namelijk een christelijk land.

Tja, ik zal wel meer een racist zijn…..

• lian

Denk niet dat, dat met rascisme te maken heeft, maar met je eigen geloofsovertuiging. In het openbaar onderwijs kan ook ruimte gemaakt worden voor godsdienst.

• j.w.

Ik ben op papier Nederlands Hervormd. Maar ik ga echt nooit naar de Kerk. Ik geloof op mijn manier kun je zeggen. Maar dat die manier christelijk is moge duidelijk zijn.

In de praktijk komt het er inderdaad wel op neer dat de meeste scholen (basisscholen) aandacht besteden aan het geloof. Zelfs op een Katholieke school zullen ze zich over het algemeen met zaken bezig houden die niet met het geloof aan zich te maken hebben. Met Taal, rekenen, aadrijkskunde, geschiedenis. Lijkt mij dat er te weinig tijd is om met het geloof bezig te zijn. Zelf heb ik op een katholieke basisschool gezeten en geloof me, de keren dat we over het geloof spraken was niet veel.

• JR Ewing

Voor bepaalde geloven hoef je geen respect te kweken. Respect behoort namelijk ten alle tijde wederzijds te zijn. En ik heb regelmatig uit zéér betrouwbare bronnen vernomen dat de islam geen enkel respect voor andere geloven heeft. Uitsluitend minachting. Bovendien ben ik van mening dat het Christendom binnen Nederland zich door de eeuwen heen een onafbreekbaar bestaansrecht heeft verworven. Islamitisch onderwijs daarentegen ondermijnt zijn eigen bestaansrecht meer en meer door het zaaien van haat en onverdraagzaamheid. Antisemitisme, haat tegen homosexuelen en minachting voor het Christendom zijn o.a. zaken die islamitische scholen hun leerlingen maar wat graag bijbrengen. Zo nu en dan bezoekt iemand van de onderwijsinspectie of wat voor instantie dan ook zo'n school om de zorgwekkende geruchten die de ronde doen te ontzenuwen en laat zich vervolgens door directie en leerkrachten volledig om de tuin geleid. De uitslagen van dit soort nietszeggende onderzoekjes worden vervolgens gepropageerd door onze linkse media om de gemoederen te sussen. En het werkt ook nog. Het gros van de Nederlanders haalt de schouders op, denkt ‘het valt allemaal wel mee’ en sukkelt vervolgens gewoon weer in slaap. Ik ben van mening dat het aan islamitische scholen tot 10% gereduceerd moet worden en dat er uitsluitend in de Nederlandse taal gedoceerd mag worden. Daarnaast moeten alle islamitische leerkrachten en imams die zich schuldig hebben gemaakt aan haat prediken jegens homo's, joden, etc. per direct het land uitgezet worden. Vanzelfsprekend dienen de Christelijke scholen volledig met rust gelaten te worden.

• j.w.

Heel mooi omschreven J.R.

Perfect.

J.W.

• F. de Bont

Beste j.w.

Dat jouw manier van geloof christelijk is is me niet duidelijk, ik begrijp ook niet hoe het jouw duidelijk kan zijn aangezien je er, naar eigen zeggen niets van weet.

Maart als ik je een tip mag geven; begin eens met een bijbel.

Ikzelf vind het een heel aardig boekje met zeer goede dingen erin, ook heel rare soms enge en onbegrijpelijke. Maar ik onthoud de goede dingen en probeer ernaar te leven.

Matheüs 7 “niet oordelen” vind ik wel een aardige.

groet,

F