Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leuk die eu

• J.W.

Kijk Peter, je hebt helemaal gelijk hoor! De Nederlandse staat is ook veel te lief voor haar inwoners. Een goed plan lijkt het me om te zorgen dat eerst onze inwoners aan het werk gaan. Is dat tegen het minimum? Het zei zo. Weigeren van werk? Dan ook geen uitkering. Het mag best wat strenger hier. Als ik ooit zonder werk zou komen, zou ik niet eerder rusten dan dat ik een baan heb.

• cavia

Er is ooit eens een bekende politicus veroordeeld op de term “eigen volk eerst”. De uitdrukking was ook in zwang onder NSBers tijdens WO2. Het is een beetje domme, ongenuanceerde en weinig realistische uitdrukking. Er is in Nederland altijd vraag geweest naar buitenlandse arbeiders. Zowel laag als hoog opgeleid. Je zult inderdaad de werkgevers moeten aanpakken die illegalen in dienstnemen. Maar buitenlandse werknemers indienst nemen met een verblijfs of werkvergunning daar is niets mis mee lijkt me. Kwestie van vraag en aanbod. Als jij morgen in Frankrijk 4 keer zoveel kunt verdienen dan hier, zou je het ook doen. Ik zie het probleem niet zo:?

• J.W.

Nou, eigen volk eerst is een ruim begrip cavia. Jij legt gelijk de link naar NSB en stelt het gegrip duidelijk in een verkeerd daglicht. Maar met eigen volk bedoel ik misschien autochtone Nederlanders en allochtone Nederlanders? Zou zo maar kunnen natuurlijk.

Ik zou niet zomaar naar Frankrijk gaan als ik daar meer kan verdienen. Dat durf ik wel te beweren. Ik hou te veel van ons Nederland. Ik kan niet met geld smijten maar ik redt mij prima en daar ben ik gelukkig mee.

Ik ben er wel voor om eerst de mensen aan het werk te helpen die op dit moment legaal in Nederland wonen. Is er dan nog werk over? dan zijn Polen (witte) e.d. van harte welkom.