Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dit prikbord is weer open

• theo-van-gogh.pagina.nl

Nadat het een poosje gesloten is geweest is het prikbord nu weer vrij gegeven voor discussie. Bezoekers kunnen hier reageren op de gebeurtenissen van het afgelopen jaar en met elkaar diskussieren over de actualiteit.

Berichten met een discriminerende strekking en uitlatingen die aanzetten tot haat kunnen niet worden toegelaten.

• Wil

Nou hopen dat het prikbord weer lekker gaat lopen

• moslima

als eerste wil ik mijn mening geven over dit prikbord. ik vind het een uiterst goed idee, omdat op die manier ideeen gewisseld kunnen worden.

De moord op Theo van Gogh vind ik on-islamitisch. De islam is een geloof, dat juist geweld niet tolereert. het is een geloof, dat regels voorschrijft voor het leven, zodat mensen vreedzamer met elkaar kunnen samenleven.Allah is Diegene die het leven van mensen ontneemt en niet de mens zelf. volgens mij is Mohammed B. geen goede moslim, want een goede moslim toont geduld, ongeacht wat er over zijn of haar geloof gezegd wordt.

Theo van Gogh is te ver gegaan. Hij maakte de islam zwart. ik denk dat hij wel wist wat de islam inhield, maar hij de feiten verdraaid. Dat mocht hij naar mijns inziens niet doen. maar begrijp me niet verkeerd: ik ben geen voorstander van geweld.

Ten slotte: ik vind het het erg voor zijn familie en vrienden dat ze dit hebben moeten meemaken. Ik wens ze veel sterkte in deze verschrikkelijke tijd.

• Josee

Je spreekt jezelf erg tegen “moslima”

Waarschijnlijk ben jij en Mohammed B. niet op de hoogte van het feit dat Theo van Gogh zelfs films en t.v. serie' s maakte mét Marokkaanse jongeren………

Hoezo ging hij “te ver”?

Theo noemde de moslims “geitenneukers”. Niet netjes nee, Marokkaanse (buur) jongetjes schelden mijn dochter al járen voor “kankerhoer” uit terwijl zij thuiskomt en haar fiets in de schuur zet, mag dat van Allah wel dan? Is dat wel netjes dan?

Feit blijft, NIEMAND mag over het leven van een ander beslissen!

• shana

Is een beetje proberen te rechtvaardigen is het niet . Theo had niet mogen zeggen. Hallo Nederland is een democratisch land waar mensen vrijheid van meningsuiting hebben. Als ik naar een Arabisch land ga wordt er van mij verwacht dat ik mijn haar bedek en zal ik me aan moeten passen. Wat ik niet meer als normaal vindt. Het zijn de gewoonten van het land en dat heb ik dan maar te respecteren. Maar dat werkt ook andersom. Oog om oog , tand om tand werkt in Nederland absoluut niet.Het spijt me maar hoe je het ook draait of keert er is geen reden om zulk soort dingen te doen als iemand aanvallen of nog erger vermoorden. De gewoonten van het land weet je nog wel en als die gewoonten je niet aanstaan dan moet je niet blijven. Heel simpel want je hebt altijd de keus in Nederland.moslima schreef:

>

> als eerste wil ik mijn mening geven over dit prikbord. ik

> vind het een uiterst goed idee, omdat op die manier ideeen

> gewisseld kunnen worden.

> De moord op Theo van Gogh vind ik on-islamitisch. De islam is

> een geloof, dat juist geweld niet tolereert. het is een

> geloof, dat regels voorschrijft voor het leven, zodat mensen

> vreedzamer met elkaar kunnen samenleven.Allah is Diegene die

> het leven van mensen ontneemt en niet de mens zelf. volgens

> mij is Mohammed B. geen goede moslim, want een goede moslim

> toont geduld, ongeacht wat er over zijn of haar geloof gezegd

> wordt.

> Theo van Gogh is te ver gegaan. Hij maakte de islam zwart. ik

> denk dat hij wel wist wat de islam inhield, maar hij de

> feiten verdraaid. Dat mocht hij naar mijns inziens niet doen.

> maar begrijp me niet verkeerd: ik ben geen voorstander van

> geweld.

> Ten slotte: ik vind het het erg voor zijn familie en vrienden

> dat ze dit hebben moeten meemaken. Ik wens ze veel sterkte in

> deze verschrikkelijke tijd.

• hettie

ik kan hier alleen nog aan toevoegen,AMEN

• wolverine

pffffffffffffff

• jr ewing

Door te zeggen dat Theo van Gogh te ver ging doe je meteen alweer een foute uitspraak. Hij ging niet te ver en wist bovendien precies waarover hij sprak. Neem nou het woord geitenneuker. De ayatollah Khomeini heeft letterlijk in een toespraak tegenover (hoe kan het ook anders) uitsluitend mannen, gezegd dat zij hun lusten op geiten en schapen mogen botvieren wanneer hun vrouw zich in een onreine periode bevind. Met dit woord is dus helemaal niets mis. Eind jaren 60 werden katholieken regelmatig schapenneukers genoemd. Er is echter tot op heden niet één katholiek geweest die deze uitspraak met kwaad wilde vergelden. Waarom niet? Omdat religies waaraan het Christendom ten grondslag ligt van nature niet agressief zijn. Dit in tegenstelling tot de islam. Ga mij dus alsjeblieft niet vertellen dat allah een god van liefde is. Onzin. Allah staat voor haat. Wereldwijd. Wanneer een moslima kiest voor een Nederlandse man moet ze in 99 van de 100 gevallen onderduiken om niet door pappie of broertje-lief vermoord te worden. Eerwraak noemen ze dit dan. Ik noem het krankzinnigheid. Je eigen vlees en bloed in koelen bloede vermoorden omdat je volledig bent geïndoctrineerd door de muzelmannen die hun haatzaaiende geschriften uit de koran verspreiden. Nooit, nog nooit heb ik een moslim gesproken (en ik heb er al heel wat gesproken - Turken, Marokkanen, Egyptenaren, Tunesiërs, Irakezen, Iraniërs, Libanezen, Palestijnen etc.) die tolerant was tegenover de westerse samenleving. Maar ondertussen wel parasiteren door van onze uitkeringen te profiteren. Als je ernaar vraagt wordt dit vanzelfsprekend ontkend. Een moslim liegt namelijk niet wanneer hij tegenover een ‘ongelovige’ niet de waarheid spreekt. Moslims kunnen uitsluitend liegen tegenover moslims. Pas dan is het een zonde. Liegen tegenover een westerling, een ongelovige, is een vanzelfsprekendheid die in jullie kringen uitsluitend wordt geprezen. Hou dus alsjeblieft op met leugens verspreiden op sites die hun naam hebben ontleend aan grote Nederlanders zoals Theo van Gogh. Nederlanders die geloven in een democratie, vrijheid van drukpers en vrijheid van meningsuiting. Zaken die door de islam, als jullie de kans zouden krijgen, volledig om zeep gehaald zouden worden.

• kara

hoi mensen

wat er met theo is gebeurd is heel erg goed en beter voor de hele samenleving jammen dat B is gepakt maar voor de rest is het nu een stuk rustiger zonder die teringbek van die bolle zwijn theo, ja dat mag ook gezegd worden want

NEDERLAND stelt de vrijheids van meniningsuiting nou hoog in de vaandel dus donder allemaal maar lekker op joden en ja theo van gogh was nou iemand met een bolle buik en met pessimistische iedeeen jegens de islam dus het is beter zo dat die tering varken eraan is

en nog wel op een goeie manier

Peace people