Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn eerste reactie in 53 jaar

• h.etten

Mijn vader gaf mij de haat voor de Duitsers mee. Demonstraties tegen de kernenergie was “not done” bevorderde de vooruitgang. Den Uil was tegen de ondernemers. Ik kan zo nog wel even doorgaan. De moord op Pim Fortuin greep mij zeer aan, gezien voorstaande heb ik dit niet geuit en zelf verwerkt. De moord op Theo doet voor mij de deur dicht. Dit is voor mij de limit. Vanavond , 9 november, zag ik op Nova een uitzending over de diverse moskees. Een advocaat verkondigde hier dat wat binnen de diverse moskees aangetroffen werd, niet verwijtbaar is. Dit omdat dit of geschreven is door derden of van buiten komt. Nederland gaat ten onder aan regels, waar de advocaten telkens weer een uitzondering op vinden. Voor mij geldt recht is, datgene wat je ook je moeder of broer niet aandoet. Er moet weer meer respect komen voor de politie, een leeraar is meester of mijnheer, geen Jan of Piet. Onze jeugd moet opgevoed worden. Ben zelf afkomstig van het “platteland” dus echt een Nederlander, zonder de stadsmens te kort te doen. Heb mij door de gebeurtenissen nu laten voorlichten over emigreren naar Ierland of IJsland. Vraag mij wel af of alle commotie welke nu hier speelt ook zo benaderd wordt in andere landen zoals Syrie, Iran, Amerika vul maar in.

• Wil

Ik ben een stuk jonger als u. Ga gelijk u zeggen omdat u uw leeftijd erbij vermelden. Ik ben ook opgevoed met respect voor anderen, netjes twee woorden spreken, ouderen aanspreken met u.

Dit draag ik nu ook over aan mijn kinderen. Als iedereen dat zou doen, zou opgelost zijn. Over emigratie hoor je iedereen, wat ik al eerder vermeldde op deze site was, dat als ik een grote prijs zou winnen ik ook gelijk zo vertrekken voor mijn kinderen. Helaas ook vanavond weer er naast, wordt dus uitzingen en afwachten.

• J Borgers

Ik begrijp wat je bedoeld, ben nog wel vele jaren ouder als jij maar weet waar je het over hebt, meer dan een keer heb ik op dit prikbord geplaatst het begon in begin jaren 60, alles mocht alles kon en er werden geen grenzen gesteld.

Dit klimaat hebben zij zelf geschapen en nu zit onze jongen generatie met een wereld die wij niet kennen, 1940 1945 buiten beschouwing gelaten.

• kappie

ik herken hier veel in…

ik weet nog een voorbeeld van een jaar of 10 geleden ….

mijn zoontje was 3 en in de leeftijd dat alle dames met grijs haar en een bril oma was ….

ik liep met m in het winkelcentrum .. en hij vraagt aan een onbekende oudere dame(grijs en bril)

wat ga jij doen oma??

waarop ik hem terecht wees dat ten eerste die mevrouw geen oma hoeft te zijn en ten tweede dat hij de mevrouw met jij aansprak ipv U …. de dame in kwestie keek mij aan alsof zij het in keulen hoorde donderen … want zo zei zij …. ik wist niet dat er mensen waren die dat hun kinderen nog bijbrengen ….

en toen was het mijn beurt om heel vreemd op te kijken … omdat dit voor mij de normaalste zaak van de wereld is …

het is maar iets heel kleins….maar begint het daar niet mee????

• Wil

Zeker begint het daarmee. Begint bij je eigen thuis.

Mijn kinderen spreken ook met u, twee woorden enz..

Andere kijken daar inderdaad van op, zelfs leraren kijken ervan op, dat mijn zoon excuses aanbood voor zijn grote mond ergens op. De leraar wist niet wat hij hoorde, hij zei letterlijk tegen mijn zoon, wat fijn dat jij je excuus aanbied dat heeft de meester een tijd niet meegemaakt.

• javi

Ik ben nog een stuk ouder, en ik begrijp deze verharding en deze maatschappij niet meer.

Ik denk dat je er eerst de tweede wereld oorlog voor moet meegemaakt te hebben, om echt nu angst te voelen, en maar denken, nee aub, kijk uit en laat het nooit weer gebeuren.

Velen zullen kunnen vluchten dan, maar wij ouderen nooit meer.

Ik kan alleen maar hopen, dat alles nog een beetje goed komt in de maatschappij, maar het geweld komt met sprongen nu, naar het eens zo veilige Nederland.

Alles wat er in de wereld gebeurde, was nog ver van ons bed, althans dachten wij, maar helaas nu zijn wij er ook ingesleurd.

Velen willen zo graag in rust, maar vooral in vrede blijven leven in ons eigen landje.

• shana

Zeer zeker met jullie eens. Ik hoor zoveel ouders de schuld geven aan de scholen maar zij moeten eens leren dat opvoeden thuis begint en niet op school. Dat jij en jouwe alsof ze op 1 lijn met je staan. Wij zijn nog steeds volwassenen.