Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oproep in krant.

• javi

Fijne mensen zijn dit toch, dit is maar een klein stukje uit de krant van vandaag.

Maar het valt mij op, dat geen één ismaliet of moslim, de pogingen tot brandstichtingen van de Nederlandse kerken hier bespreken.

Is dit niet erg voor jullie, of staan jullie hier volkomen achter?

Ach mij doet het niets, zolang er maar geen slachters opstaan, om een medemens te vermoorden.

9-11-2004

Islamgroep dreigt Nederland

Een islamistische groep dreigt met aanslagen in Nederland na een serie aanvallen op islamitische instellingen in ons land. Dat staat in een verklaring van de Islamitische Tawhid Brigades die vandaag op internet is geplaatst.

,,We vragen jullie voor de laatste keer en jullie hebben nog steeds een kans, om te stoppen met aanvallen op onze moskeeën, scholen en de moslimgemeenschap in Holland want anders betalen jullie een hoge prijs'', schrijft de groep in de verklaring die staat op een website die veelvuldig wordt gebruikt door radicale islamieten.

Sinds de moord op cineast Theo van Gogh zijn verscheidene islamitische gebedshuizen beklad. Gisteren ontplofte een bom bij een islamitische school in Eindhoven. De ingang van de school raakte zwaar beschadigd. Niemand raakte gewond. De verdachte van de moord op Van Gogh is een vermoedelijke islamitische militant.

De Islamitische Tawhid Brigades stelt niet machteloos te blijven toekijken en schrijft dat ,,we de Nederlandse regering en het volk flink zullen laten boeten''. De authenticiteit van de verklaring kon niet worden geverifieerd.

De groepering heeft ook de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen vorige maand in Egypte. Toen kwamen bij aanslagen op onder meer een hotel in Taba meer dan 30 mensen om het leven. De Egyptische autoriteiten hebben officieel geen verband gelegd tussen de aanslagen en de Islamitische Tawhid Brigades

• Wil

Ik weet eigenlijk niet wat ik erop moet zeggen.Te gek voor woorden…….

• romke van dijk

Allereerst een verschrikkelijk bericht.

Ten tweede:

Ik heb hier alle mensen waarvan ik denk dat ze moslim zijn al in alle toon aarden alle vormen van extremisme en aggressie zien

verwerpen. Kijk er de postings nog eens op na zou ik zeggen.

• lex

Nou maar ik zag wel op alle zenders zeer uitgebreid een handjevol Marokanen 70 dacht ik uit protest voor de vrije meningsuiting in het algemeen door Amsterdam fietsen.

Was dat het ?

De eerste beste bbq in onze straat trekt meer deelnemers :-)

En dan zoveel aandacht er aangeven door de pers?

• Wil

Degene die het niet verwerpen , posten hier niet, die zie je pas als het telaat is.Of als er een daad al is gebeurd.

Begrijp je wat ik bedoel?

• romke van dijk

Ja helaas doen wij ons best op dit forum om elkaar te begrijpen of overtuigen maar degene die we willen hebben zijn met “andere zaken” bezig.

Maar die zullen trouwens sowieso niet op het gequote bericht reageren natuurlijk.

• Wil

Hoi Lex,

Kijk een beginnetje is er toch?Ik zat eerst te klagen van je ziet alleen oudere moslims de verschrikkelijke moord op Theo verwerpen.

Ik kan nu alleen zeggen en toegeven de jongeren 70 stuks deden dit ook, er moet ergens een begin gemaakt worden.Ik hoop voor degene die meefietste ook later positief door hun vrienden/familie/kenissen begroet worden, want dat verdienen ze.

• Wil

Zeg nooit nooit James!Hoop houden.Hoop doet leven:))

• romke van dijk

Natuurlijk was het dat.

Wie houd er dan ook een fiets demonstratie. Ze zijn toch niet geintegreerd. Kunnen ze natuurlijk ook niet fietsen. Dom, Dom Dom

(sick joke)

• javi

Het krantenartikel was nog langer, en ook erg schrikwekkend.