Wat mij nu zo opvalt is dat ik niemand hier heb horen zeggen wat nu de feitelijke oorzaak is waarin wij nu beland zijn.

Komt het nu door onwetendheid of zijn vele hier op het prikbord nog te jong?

Er is hier in het land een klimaat onstaan, die voor vele onwenselijk is, en ondraagelijk, voor de een steld het niets voor en de ander staat in veur en vlam.

Maar wie zijn nu feitelijk verantwoordelijk voor dit klimaat, ik zal proberen te helpen, Theo en Fortuyn in iedergeval niet, zij verdedigden het vrije woord wat hun het leven heeft gekost.

Aderen voor hun tijd pakte op een veel grotere en ongenuaceerde wijze het vrije woord, die de mensen een worst voor hielden en gevulde vleespotten, zij konden ongestraft ieder heiligen huisje omver werpen en afbreken.

Nu er opnieuw heililenhuisjes zijn en worden gebouwd, hoor je ze niet, hoe laf zijn zij dan niet?

Immers de strijd om de bestaande waarden en normen begon in begin 1960, iedere zuil werd omgetrokken dat was ouderwets, en niet meer van deze tijd.

Zij bieden de mensen een goude kalf, en de naive onder ons begrijpen niet dat je het goud niet kan eten, maar dat intereseerd die heelmeesters niet als zij maar stemvee hebben.

Het zijn ook zij die een Democratische Dictatuur hebben geschapen, met hun leger van zelfbenoemde groepen die de mensen mond dood moesten maken, de een over de ander anti komitee werd opgericht, om juist te verbieden wat zij zelf meer dan 40 jaar hebben gedaan.