Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

er valt mij op ..

• anita

dat ik nogal nerveus ben sinds vorige week dinsdag.

had iedereen maar dezelfde simpele gedachte als mijn kinderen. ik vertel hun natuurlijk, en ook omdat ze het jeugdjournaal kijken , wat er gaande is. ik zeg tegen hun : t v g was iemand die zijn mening gaf over hoe hij dacht. toen is er iemand opgestaan die het daar niet mee eens was en heeft hem doodsgeschoten. toen was nederland heel boos en gingen weer moskeeën bombaderen e.d.

toen zeiden mijn kids : ja maar dat moet zo niet mama . ze moeten praten als ze het ergens niet mee eens zijn.

ja en zo voed ik mijn kids op. ik ben trots op hun. als ieder kind zo werd opgevoed dan zou er een goede basis zijn.

maar …ik ben nerveus omdat mijn kinderen vrijgelaten worden in deze wereld. mijn jongste zoon gaat met de taxi naar een speciale school. die blijft daar ook over. ik ben nerveus of hij heelhuids terug komt.

ik ben nerveus omdat de extremisten van de andere kant dreigen met een hoge prijs. ik ben nerveus omdat ik denk": moet mijn kind de prijs betalen terwijl mijn kind leerd te praten.

ik ben nerveus maar leer. ik leer dat er onder de moslims dezelfde angst is als wij.

en ik weet nu dat wij zijn diegene die tegen geweld zijn ( geel groen rood of paars ) en zij degene die voor geweld zijn ( geel groen rood of paars).

• romke van dijk

Sting had er jaren geleden al een mooie tekst op.

“I know that russians love their children too” o.i.d.

Dat zal ook wel voor de meeste moslims - voor alle mensen - gelden.

(Ja ja ik weet het er zijn altijd malloten)

• floor38

Ik begrijp je angst, Toen wij onze zoon gingen aanmelden bij speciaal onderwijs voor het voorgezet onderwijs, werd hij afgewezen omdat het geen vechtertje is en wegloopt voor ruzie kon de school zijn veiligheid niet garanderen echt waar, Ik ben toen in een pauze gaan kijken, wat komt er naar buiten? ja toen schok ik want dat zie je niet op de open dagen hoor. Ik heb ook angst omdat ik vlak bij het binnenhof werk. Wie weet dat nog? de Turkse ambasade? een jongen van 16 dreigde en de hele stad werd afgesloten, nu werk ik part-time zo ben ik op tijd thuis voordat de kids uit school komen maar ik mocht dus niet het pand verlaten. Omdat mijn man en ik allebei in het hartje van Den Haag werken hebben toen een noodgeval plan opgesteld alleen dat vind ik al een klote idee maar wat moet ik dan? De haat de angst, er is maar 1 persoon voor nodig dat is er al 1 teveel. Aangezien dat al een tijd geleden is moesten wij het opnieuw uitleggen ik ben gewoon bang om naar mijn werk te gaan

• Bob van Duin

Kinderen toch>?