Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De dienst voor Theo

• J Borgers

De dienst voor Theo was uitstekend juist zoals hij dat gewild zou hebben, alle sprekers spraken in de geest van Theo, wat mij wel in het bezonder heeft geraakt waren de woorden van de terechte verdrietige Vader, dat zijn broer werd vermoord voor het vrije woord in de oorlog.

En daarom zeg ik nogmaals uitdrukkelijk daar waar het vrije woord word aangetast is geen Democratie, nee dan is er spraken van een Democratische DICTATUUR.

• ed

Ook ik heb zitten kijken maar tot mijn grote verbazing zag ik dat deze respektloze site gewoon onder het afscheid van Theo gewoon berichten door liet.

• Sonja

Ook ik heb zitten kijken en was echt onder de indruk, maar waarom noem jij die mensen die doorprikten respectloze?

Sonja

• neutraal

Had je soms verwacht dat men niet in de geest van Theo zou spreken? Over de doden niets dan goeds. Ik vond het overigens ook een ontroerende dienst -los van het feit, dat ik helemaal niks had met Theo van Gogh. Integendeel zelfs. Het is altijd hard wanneer ouders een kind verliezen en zeker op deze gruwlijke wijze.

• J Borgers

Dat is mij jammer genoeg niet opgevallen, inderdaad even stil had gemogen.

• Sonja

Ook ik heb niet geprikt tijdens de dienst, dat was bovendien mijn eigen keuze voor mezelf.

Alsnog kunnen wij niet gaan bepalen voor anderen, om iets te laten of niet laten van het tonen in respect vind ik.

Iedereen gedenkt op zijn eigen manier.

Sonja

• J Borgers

Ach ik had ook niets met Theo, allen de wijze waarop hij werd afgeslacht sprak mij aan, dat zulks hier kon gebeuren, en dan teweten dat hij al dood was om dan nog de keel door te snijden, dat past toch niet in onze beschaving.

• floor38

Had idd wel even stil mogen staan ik vond het ontroerend zo jong z'n arme zoon, vader en moeder en ook zijn zussen daar was ik toch wel erg stil van hoe sterk die mensen waren maar ja zoals zijn moeder al zei, het rouwen om theo is voor ons nu aangebroken. Ik vond Theo altijd leuk hij kon goed een discussie aangaan en daana, lekker samen een glaasje drinken zo hoort het ook